15 mei 2025, 04:27:25

Is ze ziek??

Gestart door Bowie90, 4 juni 2006, 17:59:32

« vorige - volgende »

Bowie90

Hallo!

op 26 mei heb ik een nieuw valkje gekocht, mn andere was weggevlogen.
Thuis heb ik haar in de kooi gezet, zodat ze kon wennen enzo.
Ze bleek al tam te zijn. Maar nu dus het probleem..

Al sinds ze hier is.. Zit ze alleen maar te zitten, ze zit constant op de laagste zitstok bij haar voerbak. Het enige wat ze doet is eten en slapen, en suffen. Als ze er dan uit is, zit ze ook bij je, en gaat ze zitten suffen. Ook zit ze vaak bol.
Erg actief is ze dus niet, terwijl al mn vorige vogels erg actief waren, en alleen zo zaten te suffen als ze ziek waren.
Ze eet verder wel goed, is ongeveer 8weken, en geringt.

Waaraan kan dit liggen! Ik begin me wel zorgen te maken :(

Alvast bedankt

vickie

Is haar ontlasting goed? Indien dit niet zo is vrees ik dat je valkje ziek is, ook omdat ze zo vaak bol zit  :o Ik zou dit zeker niet aankijken en zo snel mogelijk met je valkje naar een DA gaan! Waar heb je je valkje gekocht? Bij een kweker of bij een dierenwinkel? Hoe meer informatie je ons kan geven hoe beter we je kunnen helpen  :)
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

angelina

hoi,

heb je haar al eens zien eten?
misschien is ze nog niet in staat om zelf te eten?
kan zomaar zijn dat ze wel zelf kan eten maar ik moest daar ineens aan denken toen ik haar leeftijd las en dat je haar nog niet had zien eten.

greetz angelique

Love birdies

Bowie90

Ze is dus een week of 8 denk ik.
Ze eet zelf wel :) En ik heb haar bij een kweker gekocht.. Die man had een aantal voileres, en verschillende soorten vogels.

Vandaag is er echt iets vreemds gebeurd  :-\
Doordat ik denk dat ze ziek is had ik dus wat dextro door haar water gedaan. (dextro enerdy, verkruimelt.)

Vandaag dus.. Ik had haar uit de kooi gehaald, en haar op tafel gezet. Ze ging opeens heel erg raar doen!
Heel dat kopje achterover, met de oogjes dicht.. Ik raakte wat in paniek en hield haar beet.. En haar kopje recht proberen te houden.
Na een minuutje ging het opeens weer goed en ging ze zich weer wassen  ???
Ik heb wat eivoer gemaakt, maar dat kent ze niet dus at ze het niet op. Toen heb ik haar een stukje koek gegeven, dit at ze wel, en wat water.
Het leek net of ze een soort van aanval kreeg! De rest van de dag heb ik haar bij me gehouden en haar goed in de gaten gehouden.

Kan dit gekomen zn omdat ik gister dextro in haar water heb gedaan ???

Alvast bedankt!

Rianne

Hoi,

je kunt weer contact opnemen met de kweker, omdat ze zo gauw al ziek was. Of even langs een dierenarts gaan, die verstand heeft van vogels. :)

Mariska

Hoi,

Ik geloof niet dat dit door de dextro kan komen.
Veel van ons gebruiken weleens druivensuiker en als ze ziek zijn is dat juist goed.

Het doet mij meer denken aan epilepsie.
Maar ik ben natuurlijk geen arts.

Ik raad je aan contact op te nemen met een vogelarts!
Er staan telefoonnummer hier op de site bij Dierenarts.
Aan de linkerkant van het scherm ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)