27 april 2024, 16:27:33

na de voeding

Gestart door M., 4 juni 2006, 17:35:46

« vorige - volgende »

M.

Ik heb hier 2 dotjes zitten, niks op aan te merken, ze zijn beiden ontzettend lief, k ben stapelgek op ze.

Maar sinds vandaag heeft de oudste wat nieuws bedacht.
Als ik gevoerd heb, en ze krijgen 3 x daags een volle spuit, en dat ben ik aan het afbouwen naar 2, dan blijft de ene uk doorzeuren niet normaal.

Hij/zij krijgt niet meer, want zn krop zit gewoon vol, maar als hij dan daarna uit de kooi bij me mag zitten, gaat hij weer vol overgave zeuren wat ik dan negeer, maar hij bijt sinds vandaag dus in mijn vingers en neus en lippen, of uit protest, of om er voer uit te krijgen, en ik denk het laatste.

Hij gaat daarna als ze weer in de kooi zitten heel boos en zeurderig in de trosgierst omhappen, dus dat is wel goed, maar ik vind het gebijt in mn vinger en alles minder..
hebben jullie dit ook en wat doen jullie daar aan?

Voor de rest kan ik alles met ze, ze zitten lekker in mn nek te kroelen en ik mag ze heerlijk knuffelen.

Lin

Hey,

ik heb dat gedrag nog niet eerder gezien. Misschien toch beledigd. Ik heb natuurlijk wel het gezeur maar dat houdt vrij snel op. ik weet dat je ervaring hebt met handopfok maar je zegt de krop vol. Let je dan wel op hoeveel je geeft? want ik heb volgens mij een met kropverlamming gehad doordat ik niet op de juiste hoeveelheid lette. even ter controle deze vraag.. :-)

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

M.

Ze eten de volle spuit, dus boven de 10 ml door..
Dus dan zit het op 12 ml ongeveer.

Deze eten ze praktisch leeg, en zijn krop zit echt vol en leegt ook normaal. Als ik voer heb ik ook altijd een vinger zachtjes tegen de krop om te voelen of deze vol raakt..

Zijn/haar broer deed dit ook heel erg, maar die was bij mn buurvrouw dus of hij ook wat beet als hij niet meer kreeg weet ik eigenlijks niet. Ik zal het haar eens vragen

Hij/zij heeft wel een pittig karaktertje, misschien dat dat er ook mee van doen is, maar leuk vind ik het niet natuurlijk  ;)
Het andere moment houd ie ook zo op met zeuren, en dan kan ik alles gewoon met hem, en als hij zeurt en ik wil hem bv kroelen of een kus op zn koppie geven dan kan ik er vanuit gaan dat hij me in de neus bijt... Hij doet soms daarbij voerbeweging, dus "knikken"maar soms doet ie t ook zo met een boos geluid erbij...


Lin

Ja elk valkje is natuurlijk anders zou best een humeurig valkje kunnen zijn  ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

M.

Ik heb een vermoeden dat hij vrij snel over mag op zaad ;)

Vanochtend ging het eten met hem waardeloos en heeft hij maar 6 gegeten.

Hij zat te ouwehoeren, en dook steeds weg, dus toen had ik zoiets van bekijk het dan maar even.

De andere uk at netjes haar spuit leeg, en hij zat maar te zeuren.
Heb hem dus even straal genegeerd.
Zonet ging het prima, meneer had bijna een volle spuit leeg en kwam lekker bij me zitten.

Heb hem wel gewaarschuwd, dat als hij van plan is echt te gaan bijten hij niet binnen mag blijven maar gezellig met de rest mee naar buiten, zou dat geholpen hebben?? hahaha ;D


M.

Even een update.

Het voeren gaat prima, zonder dat ik het zie zitten ze denk ik toch bij het zaad, want ondanks dat ze wel weer genoeg eten, hoeven ze soms niet eens de hele spuit, maar hebben ze het drukker met mij in mn nek kroelen of bij de andere valkjes kijken, dus ik ben rustig aan aan het afbouwen naar 2 voedingen.
Ze kunnen best al zonder, en zeuren ook minder, al blijft mijn oudste van de 2 zeuren om het zeuren haha :D
Hij speelt ondertussen gewoon met mn haar of zit te zeuren bij de andere valkjes, en als ik praat houdt hij er mee op en gaat spelen.

Stelletje gekken, maar ik ben stapel op ze ;D
Mijn vader vroeg of ik ze niet weg wou doen (hij vind de jongste geweldig, en helemaal omdat ze een halfzusje is van hun valken :D) Nee pap, als ze ooit eens babies hebben mag je dr een, maar mijn babies krijg je niet!