7 september 2025, 11:37:20

niet eten

Gestart door ilgida, 2 juni 2006, 09:31:39

« vorige - volgende »

ilgida

2 juni 2006, 09:31:39 Last Edit: 3 juni 2006, 01:16:09 by Karin
Goedenmorgen

Ik zit eigenlijk met een probleempje.
Ik heb sinds gisteren een valkje in huis, is nu ongeveer 3 weken, maar hij wilt niet vd spuit eten.
Heeft gisterenavond ook bijna niks gehad en vanmorgen wilde die ook niks. Ik heb wel trosgier in de kooi liggen voor het geval dat die uit zichzelf gaat knabbelen, maar hij zal toch ook voeding moeten binnen krijgen.
Hoe los ik dat op !!

Gerda

Hoi Ilgida,

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik weet wel dat je valkje snel moet gaan eten!! Anders gaat hij zichzelf 'afbreken' (verteren). DIt is te zien aan de ontlasting, deze wordt dan donker.

Waar heb je je valkje vandaan?? Is het een optie dat de kweker waar je je valkje vandaan hebt het valkje terugneemt om te voeden? Of je in ieder geval goede instructie geeft. Want je zult het valkje denk ik nu echt moeten 'dwingen om te eten'.

Anders zijn er misschien leden op het forum die je kunnen helpen.

Het is achteraf praten, maar een valkje van drie weken hoort eigenlijk nog lekker bij zijn ouders en nestgenootjes te zijn en pas als hij zelfstandig is (en dus zelfstandig kan eten) naar een nieuw baasje te gaan.
Maar goed, de situatie is niet anders. Ik hoop dat de kweker je wil helpen!! Het is in het belang van je valkje dat er snel iets gebeurt.
Zet het anders hier even neer en waar je woont, want misschien zijn er dan leden die je kunnen helpen.

Veel succes, Gerda

Lin

Hey,