13 mei 2025, 23:15:15

dementie

Gestart door Mariel, 1 juni 2006, 13:07:04

« vorige - volgende »

Mariel

Goedemiddag,

Onze valkparkiet schrikt de laatste tijd van ongeveer alles en wil ook haar hok niet meer uit. Ze is inmiddels 16 jaar bij ons, maar we weten niet precies hoe oud ze is Wij vroegen ons af of ze misschien dingen ziet die er niet zijn. Kunnen valkparkieten dement worden? Of heeft u misschien een veel meer voor de hand liggende verklaring voor dit gedrag?

Alvast bedankt, Mariël

bobbie

Hoi,

Jouw valkparkiet wordt dus prima verzorgd met die leeftijd. :D

Het zou kunnen dat hij slechter is gaan zien. Ze zijn van nature prooidieren dus moeten het met name hebben van hun ogen om alles in de gaten te kunnen houden.

Als jouw valkparkiet slechter gaat zien, ziet ie dus alles veel later wat een schrikreactie kan geven.

Dit is een gedachtegang van mezelf hoor, misschien is het niet zo, maar het is wel een redelijke logica denk ik.

Misschien krijg je nog andere reacties met goede ideeën.

Succes, Nel :)

Bianca

ik denk idd precies hetzelde als Nel.

Wel toppie dat jullie dametje al zo oud is geworden!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mariska

Hoi Mariel,

Ik dacht bij het lezen van je verhaal precies hetzelfde als Nel ;)

Het is vrij logisch dat als je slechter ziet dat je sneller schrikt van dingen die je hoort bijvoorbeeld.
Ik denk dat dat het geval is met jou valkje.

Wel een hele mooie leeftijd hoor :D

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)