13 mei 2025, 01:10:29

Bult en benauwd?

Gestart door Saskia, 1 juni 2006, 12:07:39

« vorige - volgende »

Saskia

Sinds Elmo weer bezig is met een nest heeft ze sinds ze het vierde ei heeft gelegd (nu ongeveer 3 weken geleden) problemen.Het laatste ei is 17 mei gelegd,dus het zou een beetje vreemd zijn als het legnood is ???
Ze heeft een dikke bult onder haar staart waar heel veel vieze stinkende poep in zit.
af en toe perst ze een deel van deze poep eruit en dan is de bult ook minder.Maar mijn grootste zorg is dat ze er niet lekker bij zit, ze moet dan heel erg niezen en hijgen alsof ze het benauwd heeft en ze zit met haar vleugels wijd en met haar staart te wippen.Als ze dan gepoept heeft gaat het ietsje beter.
Soms vind ik dit best wel eng en daarom plaats ik hier dit berichtje.
Ik hoop dat iemand dit al eerder mee heeft gemaakt,want bij de vorrige twee nesten die ze gehad heeft had ze dit niet.
Zo ziet de poep eruit:

Hier had ze net gepoept,maar je kan de bult nog een beetje zien.

Bianca

broed ze wel netjes op de andere eitjes die ze al gelegd heeft?

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

*Sylvia*

tot vandaag broedde ze gewoon goed.Nu is ze er de hele dag al af en zorgd Dommel gelukkig wel voor de eitjes en het jong.
Ik heb voor de zekerheid de warmtelamp erbij gezet, daar zit ze nu in en wat druivensuiker door het water gedaan.
De ene keer lijkt ze heel levendig, en dan is ze weer heel lusteloos ???.Ze rilt ook en er loopt steeds dunne poep uit haar cloaca alsof ze het niet op kan houden.
Ik snap best dat een nestje heel veel energie kost, maar bij de vorige nestjes heb ik dit niet meegemaakt.

Bianca

Ik zou met haar naar de dierenarts gaan, wie weet is het wellegnood, en mag jeblij zijn dat ze nog ontlasting heeft, want als ze dit niet kwijt kan bestaat er de mogelijkheid dat het haar fataal wordt.

Ik denk dat je ook liever de eitjes laat voor wat het is en voor mamma zorgt.
Hopelijk houdt Dommel het dan nog eventjes in zijn eentje uit.

Kun je de eitjes niet overleggen tijdelijk en vervangen met neppertjes?

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

*Sylvia*

2 juni 2006, 12:44:15 #4 Last Edit: 2 juni 2006, 12:53:32 by *Sylvia*
Het gaat gelukkig al wat beter met Elmo :)
Ik heb gisteren haar buik gemasseerd en dat heeft geholpen. De bult is zo goed als weg en ze zit er al veel beter bij :)

b

Ik zou het toch even heel goed in de gaten houden.
Persoonlijk was ik er meteen mee naar de dierenarts gereden.

Pas dan heb je zekerheid.
Voor hetzelfde geld is het inderdaad legnood of iets anders ernstigs en ben je te laat.

Ik hoop snel goed nieuws te lezen over je valkje

Succes
Bianca