14 augustus 2025, 18:51:10

Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi Marianne,

Volgens de genetica moet Punky idd een man zijn.
Pukkie en Minggu zoeken Punky al op. Als Punky in de kooi zit, gaan ze aan de zijkanten hangen om die kooi maar in te kunnen.

Ik ben benieuwd hoe Punky over een aantal weken is.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

CitaatIs tie niet bij de anderen gaan bedelen? ::)

Hoi Mandy,

Punky bedeld bij mij om eten. Ik heb daarstraks Punky wat appel en pijnboompitjes gegeven. Nu zit hij bij mijn mond te bedelen om meer, gekkie :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Paul

Hoi Mariska,

Wat fijn dat je Punky nu eindelijk hebt :-)
Dat beloofd al wat als die naar eieren hunkerende 3 dames van je nu al aan zijn kooi hangen.
Punky gaat het straks druk krijgen en de eieren gaan in het rond vliegen dan  :D
Je kan in elk geval twee broedhokken tegelijk aan de voliere hangen en met een beetje inprovisatie zelfs 3 :-)
Dus dan kunnen alle drie je popjes tegelijk een nest nemen en Punky van de ene naar de andere nestkast huppen om te helpen :D

Groetjes, Paul

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Wat fijn dat je Punky nu eindelijk hebt :-)
Dat beloofd al wat als die naar eieren hunkerende 3 dames van je nu al aan zijn kooi hangen.
Punky gaat het straks druk krijgen en de eieren gaan in het rond vliegen dan  :D
Je kan in elk geval twee broedhokken tegelijk aan de voliere hangen en met een beetje inprovisatie zelfs 3 :-)
Dus dan kunnen alle drie je popjes tegelijk een nest nemen en Punky van de ene naar de andere nestkast huppen om te helpen :D

Groetjes, Paul

Hoi Paul,

Wat een fantasie heb jij toch weer, 3 broedblokken  ::).

Ik hoop wel dat het wat gaat worden, maar dan moet ik natuurlijk nog nog ff afwachten.

Het zou wel leuk zijn als Punky en Pukkie een nestje zouden krijgen, zou je een hoop mutaties kunnen krijgen.

Punky = wildkleur split voor witmasker/lutino/cinnamon
Pukkie = geparelde witmasker split voor bont

Dat zijn natuurlijk allemaal toekomstdromen.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

14 juni 2004, 11:37:45 #604 Last Edit: 14 juni 2004, 23:13:29 by kolkkie
Hoi Mandy en de rest ;),

Punky is de nacht goed doorgekomen. Hij heeft vannacht op de bovenste stok geslapen en ik hem hem ook erg horen knarsen met de snavel.
Dat zijn volgens mij hele goede tekens.

Volgens mij gaat Punky net als Pukkie een hele grote pulker worden.
Punky zit al aan mijn oorbellen en haar te frunniken :).
Op dit moment zit hij in mijn nek zich te poetsen.

Vandaag moet ik helaas de hele dag werken, maar zodra ik thuis kom ben ik er weer helemaal voor hem.

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Jammer dat je vandaag moet werken, maar als je thuis bent kun je volop genieten.
Ik dacht eerst ook dat Binkie bij Sparkle zat te bedelen om eten. Ik heb het goed in de gaten gehouden, maar ze eet toch echt zelf. Ze kroelen elkaar nu ook.
Dit wordt een hele drukke week, dus ik heb besloten nog een dagje hier te blijven, zodat ik kan genieten van de twee en morgen ga ik weer terug naar mijn kamer.
Binkie en Sparkle laat ik hier, want het lijkt mij dat ze anders veel ste veel sress krijgen. Ze moeten eerst maar even rustig wennen aan elkaar.
Nou fijen week en geef die 5 koppies maar een knuffel van mij.
Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Je hebt idd gelijk dat je toch nog ene dagje thuis blijft. Dan kan je je nog ff lekker ontspannen met je 2 kanjers :).

Volgens mij heeft Pukkie wat last van haar hormoontjes.
Punky zit op dit moment tussen de luxaflex en Pukkie wil maar naar Punky toe. Normaal gesproken vliegt Pukkie echt niet naar de luxaflex.
Sinds Punky er is en daar zit dus wel.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

15 juni 2004, 15:44:16 #607 Last Edit: 21 juni 2004, 00:02:44 by kolkkie
Hoi allemaal,

Hier nog een paar foto's van Punky. Hij heeft veel aantrekkingskracht van Pukkie en Minggu.

Hier hangen Pukkie en Minggu aan de kooi van Punky. De foto is alleen niet zo erg goed  :(.

Hier zit Punky door de luxaflex heen naar interessante dingen buiten te kijken :).

En Pukkie die er aan gaat hangen terwijl ze er nooit aanhangt  :-/, saampies met Punky dus.... ::).

En hier nog een laatste foto, saampies op een pinguin :).

Dat was het voorlopig weer voor vandaag.

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Nog zo'n luxaflex hanger erbij ;)
Leuke foto's vooral die van Punky kijkend door de luxaflex :P
Grappig dat Pukkie Punky volgt, maatjes in de dop
 8)
Geniet er maar van en geef ze maar een knuffel van mij.
Hopelijk hoef je deze week niet zoveel te werken dat je lekker veel bij ze kunt zijn.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Nog zo'n luxaflex hanger erbij ;)
Leuke foto's vooral die van Punky kijkend door de luxaflex :P
Grappig dat Pukkie Punky volgt, maatjes in de dop
 8)
Geniet er maar van en geef ze maar een knuffel van mij.
Hopelijk hoef je deze week niet zoveel te werken dat je lekker veel bij ze kunt zijn.

Groetjes Andrea

Hoi Andrea,

Ik hoop niet dat het een echte luxaflexhanger wordt. Bepaald luxaflex vriendelijk is het niet.

Ik kan vandaag de hele dag van ze genieten, ik ben lekker vrij.
Morgen, zaterdag en zondag moet ik werken.

Minggu zit op dit moment kippetje naast Coco en Coco begint nu te fluiten en tegen de tralies te tikken want die vind dat gepiep geweldig. Maf beest  :-/.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik heb Punky in de kamervoliere gezet, dat gaat op zich goed totdat in het licht uitzet om te gaan slapen.
Punky lijkt dan in paniek te raken en gaat fladderen in de voliere.
Het is tot 2 keer toe gebeurd dus heb ik besloten om Punky toch ff terug te zetten in de kooi samen met Pukkie.
Nu zit Punky weer in de kamervoliere en ik ben benieuwed hoe het vanavond gaat.

Ik begin ook goed te merken dat Punky begint te wennen. Ik kan hem nu goed kroelen, dat kon eerst niet. Ook leek hij toch wat bangig van handen maar dat trekt nu ook meer en meer weg.
Punky begint ook uit mijn mond te eten. Dan maakt hij van die piepende geluidjes alsof hij gevoerd wil worden.
Verder begint Punky wat 'fluitende' geluidjes te produceren.
Dat belooft nog heel wat :).

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Mooi dat Punky begint te wennen.
Ha ha ha ha, hij leert al uit je mond te eten.
Binkie wilde maandag wel bij Sparkle uit de mond eten. Ik gaf Sparkle een stukje kracker uit mijn mond. Je had Binkie moeten horen. Die ging bij Sparkle staan bedelen, maar Sparkle keek haar aan: van wat moet jij dan weer.
Ik ben benieuwt wanneer Punkie aan de voliere is gewent.
Morgen kan ik ook weer genieten, want mijn vader brengt Sparkle en Binkie hier naartoe :)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Punky heeft vandaag de hele dag in de kamervoliere gezeten, als de valkjes er niet uit waren.
Op zich gaat het goed, ik heb Punky nl. ok al trap zien klimmen. Dat ging nog wat stuntelig maar dat zal Punky snel leren denk ik.

Punky is net heel even naar beneden geweest dat vond hij helemaal vreemd natuurlijk.
Mss dat ik van de week Punky samen met Pukkie mee naar beneden neem.
Het belangrijkste is dat Punky eerst went aan mijn kamer.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Afgelopen nacht heb ik weer geprobeerd om Punky onder te brengen in de kamervoliere.
De vorige nacht ging het niet helemaal lekker, maar afgelopen nacht dus wel. Punky heeft dus lekker met zijn soortgenootjes geslapen.

Ook weet Punky de voerbakken te vinden in de kamervoliere dus de extra voerbakjes die ik op de bodem van de voliere had heb ik weggehaald.
Verder is hij verslaafd aan dingen uit mijn mond eten, van appel tot pijnboompitjes (geef ik met mate).
Daarbij maakt Punky het geluid alsof hij gevoerd wil worden en het geluid van gevoerd worden. Wel grappig :).

Groetjes,

Mariska

Mandy

Ooo dat gaat dus allemaal goed lees ik wel, fijn hoor. :P
Vreemd van die onrust ´s nachts, hier had ie dat niet hoor, misschien nog ff wennen? ::)
Ik laat hier wel altijd de lamp een beetje branden, juist om onrust te voorkomen en zeker omdat er nu een lutino binnen zit. Punky´s zus, ook een lieverd! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl