13 augustus 2025, 22:54:45

Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

Andrea

Hoi Mariska,

Da's waar ook, je gaat lekker weg dit weekend.
Marcel gaat de vogels verzorgen die 3 dagen, slik ::), maar ik denk wel dat ie het goed doet. Want het is dan erg duidelijk als hij iets uitgevroten heeft.
Veel plezier in iedergeval en we spreken nog af voor die zondag daarop. Spannend!!! het is bijna zover,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Mijn vader belde mij gisteren op of hij de vogels nog moest verzorgen. Dat is een goed teken vind ik.
Over een uur of 3 wordt ik opgehaald.
Ik heb er echt zin in :).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Hallo allemaal,

Ik ben net 30 min thuis van mijn weekendje weg. Mijn kanjers hebben mij inmiddels de oren van mijn kop gefloten.
Ik heb ze meteen los gelaten, dus ze zijn nu lekker aan het fladderen.
Zo te zien heeft mijn vader ze goed verzorgd, want ik kon zien dat hij op mijn kamer was geweest (lag as op de vloer) :).

Coco en Minggu zitten nu bij mij om een kroelbeurt te bedelen :). Pukkie denkt dat ze mijn broek kapot kan krijgen, zo zit ze aan de ritsen de pieren.
Einstein zit lekker op het zittouw aan de buitenkant van de kooi.

Het weekendje weg was echt super. Ik heb duikles gehad. Het eerste uur van de les was het zwembad nog dicht dus hadden we het rijk alleen. Het tweede uur kwamen er mensen in het bad. Het was echt een leuk gezicht om iedereen te zien zwemmen. Na afloop heb ik een diploma gehad die een jaar geldig is. Ik mag dan duiken tot max. 6 meter diepte :).
Verder heb ik quad gereden, gebowld, gemidgetgolft en nog veel meer.
Echt voor herhaling vatbaar.

Ik ga nu mijn kanjers maar lekker verwennen. Dat hebben ze wel verdiend.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik sprak net met mijn vader. Hij vertelde mij dat Coco erg ontdeeugend is geweest.
Elke keer als hij het voer/water ging verversen peerde Coco hem uit de kamervoliere.
Als mijn vader hem wilde pakken beet Coco hem ongelovelijk hard in de vingers.
Coco was dan ook bijna met geen mogelijkheid te pakken.

Lekker ding is het ook :).

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

:D :D :D Lol, ik zie het gelijk voor me.
Je vader moet straks nog uitkijken met Punky er bij of ga je die alleen africhten om Paul te pesten ;)
Coco is een lieve vogel voor het baasje en bij anderen is het maar net of ie er zelf zin in heeft.
Sparkle heeft dat ook alleen ze laat wel toe dat mijn vader haar kroelt of pakt, maar mijn moeder ::)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

CitaatHoi Andrea,

Ik denk dat ik Punky alleen maar af laat richten op Paul te pesten ;D.
Marcel, mijn broertje voor diegene die dat niet weten, lijkt de laatste tijd aardiger voor de vogels geworden, dus die mag gespaard worden :D.
Gisteren riep hij mij ineens dat Smurf een koolmeesje te pakken had en of ik wilde kijken.
Helaas kon ik niets meer voor het koolmeesje doen, het was al dood voordat ik hem uit de bek van de kat kon pakken  :(.
Mijn broertje zat de kat helemaal verrot te schelden omdat hij dat meesje had gepakt.
Wat een ommekeer ineens :).
De kat is er uiteindelijk met zijn buit vandoor gegaan.
Zo is de natuur  :-/.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Nog een paar daagjes (zondag) en dan kan ik Punky ophalen.
Morgenmiddag ben ik vrij dus ga ik de kooi waar Punky inkomt ff lekker schoonmaken.
Coco, Einstein, Pukkie en Minggu hebben in die kooi gezeten als ik de kamervoliere schoonmaakte, dus ik wil Punky een schoon verblijf geven.

Het zag er eerst naar uit dat ik die zondagavond zou moeten werken (late dienst), maar die heb ik af weten te wimpelen. dus kan ik de hele avond alle aandacht aan Punky geven.
ik ben benieuwd naar mijn aanstaande kanjer.

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Spannend he?
Ik moet morgen ook nog de kooien schoonmaken. De grote kooi heeft zo wie zo een beurt nodig en de kleine kooi die op mijn slaapkamer staat moet ook schoon worden gemaakt, want daar gaat Binkie tijdelijk in.

Mooi dat je toch niet hoeft te werken, da's ook helemaal niks. Dan zou je linea recta van uit Mandy naar het werk moeten. Dan kun je dus niet genieten van je nieuwe aanwinst.
Ik vind het ook wel even lekker s'avonds rustig zitten met Binkie.
De volgende dag ga ik ook wer in de loop van de middag naar Enschede. Het wordt dan weer een drukke weerk, want nu wordt de tentoonstelling ingericht en de week daarop is hetzo ver. Maar ik laat in die week Binkie met Sparkle bij mijn ouders om te wennen, want om em gelijk al mee te nemen vind ik te stressvol.
voor hem.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Joyce28

Ja voor jullie is het ook spannend :) ,bijna
Ik ga vanmiddag de kamervoliere een beurt geven en de kooi inrichten voor Lucky,morgen gaan wij naar Mandy,heb er zin in  :)

Kolkkie

Hoi Joyce,

Spannend is het allemaal he?
Vorig jaar had ik dat ook toen ik Pukkie op kon halen, en later toen ik Minggu kreeg.
Morgen lekker de voliere en kooien doen en dan 's avonds lekker BBQ-en bij een tante van mij.
De dag zal denk ik wel snel voorbij zijn.

Veel plezier morgen met het ophalen van Lucky.
Kijk vooral uit voor de 'gevaarlijke' hond van Mandy :D :D :D.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

CitaatMooi dat je toch niet hoeft te werken, da's ook helemaal niks. Dan zou je linea recta van uit Mandy naar het werk moeten. Dan kun je dus niet genieten van je nieuwe aanwinst.
Ik vind het ook wel even lekker s'avonds rustig zitten met Binkie.

Hoi Andrea,

Maandag moet ik nu wel werken, die was ik eerst vrij. Er zijn op dit moment zijn er 7 afwezigen, door ziekte/fam. omst. en er zijn er nog eens 2 met vakantie. Als je nagaat dat we 34 personeelsleden op de afd. hebben, zijn die 9 erg veel.
Iedereen moet nu de zeilen bijzetten om aan voldoende personeel te komen.
De komende week zal ik weer een hoop overuren maken (12 uren).
Die uren laat ik maar uitbetalen, want als je er vrije tijd voor vraagt, kan ik denk ik nog wel 2 weken aan mijn huidige vakantie plakken.
Dinsdag, donderdag en vrijdag ben ik vrij, dus kan ik lekker alle aandacht aan Punky geven.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik vannacht een rustiger nacht heb. Afgelopen nacht zijn ze allemaal in paniek gaan fladderen in de kooi. Eerst tegen een uur of 3 en later rond 3:45.
Waardoor ze zo in paniek zijn geraakt weet ik niet, want ik kon verder geen schokkende dingen vinden rondom de kooi.
Ze leken een beetje in dat gebied te kijken.
Ik heb uiteindelijk mijn luxaflex maar helemaal open gezet, dan komt er erg veel licht van de straatlantaarns binnen.
Als de luxaflex dicht zijn zie je dat licht ook alleen wat minder. Dat gebruik ik als nachtlamp.
Het nadeel dat de luxaflex open was, was dat ik dus al om 4:30 wakker was van wat lucht en de buitenvogels.
Morgen eerst ff lekker uitslapen en dan hard aan het werk.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

12 juni 2004, 19:37:36 #582 Last Edit: 13 juni 2004, 13:09:51 by kolkkie
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag wat plaatjes weten te schieten van mijn kanjers. Ze zaten op dat moment in een lekker schone kamervoliere, te wennen aan een nieuwe indeling.

Hier de voliere.

Hier is Einstein. Er lopen wel wat schaduwen van tralies over haar kopje, maar dat mag de pret niet drukken :).

Het leek wel alsof de foto's van de lutino's niet wilde lukken vandaag.
Minggu kreeg ik er niet lekker op, en Coco keert mij gewoon de kont toe  >:(  ;).

Als laatste de grootste acrobaat van het stel...Pukkie :).

Ik zal morgen als Punky komt ook wat foto's maken van Coco en Minggu en natuurlijk mijn nieuwkomer :).

Groetjes,

Mariska

Andrea

Hoi Mariska,

Je hebt dus ook al de nodige voorbereidingen getreft.
Leuk hoor Pukkie op dat trappetje.
Ik heb vandaag de grote kooi en de kleine kooi beiden een flinke schoonmaakbeurt gegeven. het reisbakje ook.
Morgen voordat we richting Hoogerheide gaan moet er eerst nog wat met meubilair geschoven worden, zodat de kleine en grote kooi met Sparkle bij elkaar kunnen staan en dan is alles Binkie proof.
Nou dan zie ik je morgen wel,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

De voorbereidingen zijn grotendeels gedaan, alleen moet ik die witte kooi nog in elkaar zetten en inrichten.
Ik kwam vanmiddag een beetje in tijdgebrek vanwege die BBQ.
Zal zo die kooi ff in orde maken en dan lekker naar bed.

Groetjes,

Mariska