7 augustus 2025, 09:20:56

Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

Kolkkie

22 april 2004, 18:52:26 #510 Last Edit: 22 april 2004, 18:53:33 by kolkkie
Hoi allemaal,

Ik heb hier weer eens wat foto's van mijn donders.

Ik begin met Minggu. Hier zat ze lekker op mijn kledingkast.

Hier is Pukkie, in een doos  ::) :-/.

Op deze foto loopt Coco er voorlangs (die wil er natuurlijk ook in ::)). Als jullie goed kijken, kunnen jullie Pukkie zien zitten

Op de volgende 3 foto's is te zien hoe gek Pukkie van badderen is. Ze probeerde het eerst im mijn limonade, maar aangezien dat toch niet zo'n goed idee is, heb ik snel maar een schaaltje met water gepakt.

Eerst ff lekker nat worden......  ::)

Vooral de oksels niet vergeten .... :P

Als klap op de vuurpijl ff lekker uitschudden.....  :-/.

En hier nog een laatste foto, met alle kanjers bij elkaar  :).

Dit was het weer voor vandaag.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Andrea

Hoi Mariska,

Minggu is echt veranderd, ik heb jouw donders ook al een poosje niet gezien. Ik kom binnenkort wel weer met Sparkle.
Lachen en mooi gezicht, Pukkie aan het badderen. Die gekke Sparkle wil altijd in mijn drinken badderen. Ik moet dan ook goed mijn drinken in de gaten houden, want anders ligt ze er op de kop in. Als ik dan een bakje met water er neer zet wil mevrouw er niks van weten ::) Ze baddert wel in haar drinkwater, dan is gelijk de omgeving rond eromheen nat. Ze wil dan ook met haar hele lijf in het veel kleinere bakje :D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Oooo wat een geweldige fotosessie Maris! ;D
Wat een mafke is die Pukkie toch, lache zoals ze in die doos zit en zoals ze zich baddert, echt gaaf! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Andrea,

Het is idd een poos geleden dat wij elkaar hebben gezien. Het zou weer eens leuk zijn als je met Sparkle langs kwam.

Met het goede weer van nu is het ook een stuk beter om met Sparkle op stap te gaan.

Dan kan Sparkle ook weer ff lekker genieten van Coco. Vogens mij heeft zij wel een oogje op Coco.

Ik spreek je snel wel weer.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Kolkkie

CitaatOooo wat een geweldige fotosessie Maris! ;D
Wat een mafke is die Pukkie toch, lache zoals ze in die doos zit en zoals ze zich baddert, echt gaaf! :P

Hoi Mandy,

Als Pukkie in de doos zit verdedigd ze die ook fel. Ze gaat dan blazen, protesterende geluiden maken en bijten (niet hard).

Vaak als Pukkie in de doos heeft gezeten gaat ze kippetje zitten naast Coco. dat zegt denk ik wel genoeg.

Ik heb nog een leuke foto gemaakt van die kroelkont. Ze had zo straks een kroelbui en mijn vader heeft Pukkie maar eens goed te grazen genomen. Zie hier het resultaat:

Groetjes,

Mariska

Ellen

Hoi Maris,

Wat een ontzettende kroelkoppen bij elkaar zeg.
Hartstikke leuk.

Gr.Ellen.

Speedy

Hoi Mariska,

Wat een leuke foto is dat met je vader.
Zo leuk hoe hij ervan geniet om gekroeld te worden.
Schattig hoor.
Jij hebt ook een leuk stel zo bij elkaar, gaaf hoor.
En er komen er nog meer he?  ;D
Ach, zo te zien is je vader er ook gek mee, dus dat zit wel goed. hahaha

Groetjes,
   Trudie

Kolkkie

CitaatHoi Maris,

Wat een ontzettende kroelkoppen bij elkaar zeg.
Hartstikke leuk.

Gr.Ellen.

Hoi Ellen,

Mijn vader heeft, als je dat ziet, zijn handen al vol aan Pukkie. Moet je dus nagaan als ze dus met z'n 3-en gekroeld willen worden. Dan staan ze met z'n 3-tjes om mijn vaders vingers heen te dansen  :D.

Einstein houdt niet van kroelen, dus dat is een 'geluk'bij een 'ongeluk'.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Wat een leuke foto is dat met je vader.
Zo leuk hoe hij ervan geniet om gekroeld te worden.
Schattig hoor.
Jij hebt ook een leuk stel zo bij elkaar, gaaf hoor.
En er komen er nog meer he?  ;D
Ach, zo te zien is je vader er ook gek mee, dus dat zit wel goed. hahaha

Groetjes,
   Trudie

Hoi Trudie,

Mijn vader is idd heel erg gek met de vogels. Zijn vader heeft vroeger een voliere gehad (met andere soorten vogels), dus hij is opgegroeid met vogels.
Vaak merk ik dat als mijn vader een beetje chag is, en ik heb 1 van mijn valkjes bij me, dat hij vaak wel opklaard.

Ook valt het mij op dat mijn vader heel erg veel tegen de katten mopperd, vooral als ze gaan lopen piepen. Dus ik denk dat mijn vader vogels toch leuker vind als katten :).

Ik laat de laatste tijd het dagboek van Mandy vaak zien aan mijn vader. Als hij die eitjes en jonge valkjes ziet, smelt mijn vader zowat weg :D :D.

Er komt idd nog een valkje bij. Dan heb ik 2 mannetjes en 3 popjes.
Mocht er volgend jaar een nestje komen, dan heb ik nog plek voor 1 jonkie. Dan zitten er 6 valkjes in mijn voliere.

Groetjes,

Mariska  

Andrea

Hoi Mariska,

Het is wel handig dat je Pukkie kan gebruiken bij je vader als charme offensief en helemaal als dan zijn chagerijnige bui als sneeuw voor de zon verdwijnt :D
Je schreef dat het nu wel beter weer is om met Sparkle op stap te gaan. Omdat zij vaak met me mee gaat heb ik een draagtas gemaakt voor om haar reisbakje. Er zit isolatiemateriaal in zodat als het koud is het lekker warm blijft en het bakje beschut is voor de wind.
Volgende week kom ik langs met Sparkle en ik denk dat ze dan wel weer achter Coco aan gaat ::)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Paul

Hoi Mariska,

Wel fijn dat je vader dat kroelen van een valkje leuk vind.
Dan kan ie vast wennen aan de nieuwste kroelkont die nog in de groei is  :D
Weet ie nu al dat er weer eentje bij gaat komen?
Hij heeft er in elk geval weinig last van dus ik denk niet dat ie het een probleem vind toch.
Toen ik Mingu kwam brengen vond ie het ook een heel lief valkje :-)

Groetjes, Paul

Kolkkie

CitaatVolgende week kom ik langs met Sparkle en ik denk dat ze dan wel weer achter Coco aan gaat ::)

Hoi Andrea,

Dan wordt het denk ik dringen voor Coco. Pukkie gaat op dit moment ook achter Coco aan, en Minggu in mindere mate.
Vaak werkt bij mij de vogende formule:

Waar Coco is, is de rest ook :D.

Ik zou het wel gezellig vinden saampies weer met Sparkle.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Wel fijn dat je vader dat kroelen van een valkje leuk vind.
Dan kan ie vast wennen aan de nieuwste kroelkont die nog in de groei is  :D
Weet ie nu al dat er weer eentje bij gaat komen?
Hij heeft er in elk geval weinig last van dus ik denk niet dat ie het een probleem vind toch.
Toen ik Mingu kwam brengen vond ie het ook een heel lief valkje :-)

Groetjes, Paul

Hoi Paul,

Ik heb het al een hele tijd over dat ik graag een keer een nestje wil, alleen dat het met Coco niet gaat lukken.

Als hij de jonkies van jou, Mandy en de anderen ziet, lijkt hij het heel erg mooi te vinden.

Zodra het valkje geboren is laat ik wel foto's zien, dan is hij zo gesmolten :D.

Mijn vader heeft wel een voorkeur voor valkjes. Minggu en Pukkie vind hij het einde.
Coco vind ie wat minder aardig, maar dat komt omdat Coco hem vaak nog wel eens gemeen wil bijten. Dat krijg je als een valkje wat minder op mannen valt  ::) :D.

Groetjes,

Mariska

Nes

Hey Mariska,

wat een mooie foto's weer. Vooral die van Pukkie in dat kleine schaaltje vind ik leuk  :)
Ik ben beniewd of er eerdaags nog eitjes komen. Het zou wel leuk zijn  :) Heb je nu 2 mannetjes en 2 vrouwtjes?

Groetjes Nes.

Kolkkie

Hoi Nes,

Ik heb 3 popjes en 1 mannetje. Het mannetje wil niet wipwappen, dus krijg ik voorlopig helaas nog geen eitjes.

Er komt binnenkort wel een mannetje bij, maar deze moet nog uit het ei komen :).
Voordat ik jonkies kan krijgen ben ik wel een jaar verder.

Dus ik moet nog geduld oefenen.

Groetjes,

Mariska