Coco, Pukkie, Punky, Minggu en Einstein

Gestart door Kolkkie, 5 juli 2003, 15:21:35

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi Paul,

Wat een gave foto's zeg. Zo heb ik Einstein nog nooit gezien.

Het 3de eitje is dus gelegt, wow :o. Op zich vind ik het een goed teken dat ze eitjes heeft gelegt. Het zou helemaal mooi zijn als ze bevrucht zouden zijn, maar de kans is klein.
Maar mss hebben ze wel wat gewipwapt doen jullie niet keken, je weet het maar nooit.

Ik zal met spanning afwachten wat het gaat worden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

4 september 2003, 04:18:02 #166 Last Edit: 4 september 2003, 15:46:50 by kolkkie
Hoi Allemaal,

Hier zijn 2 foto's van mijn nieuwe aanwinst. Zij is echter wel geplukt :'(, maar die veren groeien wel weer aan.
Nog ff geduld hebben.

Ik weet alleen nog geen naam :(, maar dat komt nog wel ;D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Marianne

Hoi Mariska,

Wat een schatje.
De naam komt vanzelf wel hoor.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

Ach wat een dotje Maris! :P

Waar kwam ze nou vandaan, van Paul toch?

En ben je al aan een naam uit? Moeilijk is dat hé en zeker als je door die lange lijst hierzo moet worstelen! :D

Maarre, leuke fotoreportage ook van Pukkie, wat een deugnietje zeg! ;D
Hij zit nog wel mooi volop in de parels, ik ben toch wel benieuwd hoe tie er straks naar de rui uit ziet... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

4 september 2003, 23:39:17 #169 Last Edit: 4 september 2003, 23:40:55 by Paul
Hoi Mandy,
Kon ook niet anders he, kale valkjes moeten van mij komen als ze geplukt zijn :-(
Maar gelukkig groeien de veertjes weer terug en dan word het een hele mooie valk :-)
Hier een klein beetje idee hoe ze er met veren ongeveer uit gaat zien Mariska :-)

Even snel met Adobe wat veren erop geplakt dus het is niet supermooi geworden maar je hebt vast een idee :-)
Ze heeft wel een heel lief kopje in elk geval en het kuifje is wel helemaal in orde :-)

Groetjes, paul

Mandy

5 september 2003, 00:54:05 #170 Last Edit: 5 september 2003, 00:54:25 by Mandy
Aaaahhhh Paul toch, haal jezelf niet zo naar beneden joh, daar kan jij toch niets aan doen?! ;)
Wie heeft er nou geen kale valkjes, overal wordt er wel geplukt joh, hier toch ook weer voor het derde jaar. :-/
Nee zo bedoelde ik het toch niet, ik weet niet hoe ik erbij kom, maar ik heb het ergens gelezen dacht ik, in de chat,forum of mail, ik weet het niet meer?
Maarre die gave foto laat inderdaad wel goed zien hoe het valkje er straks uit gaat zien, gewoon een toppertje dus! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ellen

Ahhh Maris wat een schetebeet van een valkje.
Ze heeft een koppie als van een perzik.  Ik zou
haar peach noemen. Wat een knuffeltje.
En inderdaad zeg, die veertjes komen vanzelf wel
weer hoor. Wij zijn ook grotendeels kaal bij geboorte.
Geplukt of niet hahahaha....... :D

Groetjes Ellen.

ps. Die naam komt vanzelf wel in je op als je haar
      de eerste keer gaat halen ofzo........

Lique

5 september 2003, 02:51:12 #172 Last Edit: 5 september 2003, 02:51:33 by Angelique
Hoi Mariska en Paul,

Ja hij ziet er heel lief uit, ik zou hem plukkie noemen :D :D(grappie).
Maar de veren groeien wel aan.
En ik heb het ook al meerdere malen meegemaakt, dat de ouders de jongen plukken.
Kijk hier maar naar: http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/dagboek/view.cgi

Paul

Hoi Lique,
Ik heb van alle drie de nesten geplukte jongen gehad helaas en de valkjes die bij nieuwe baasjes zitten groeien inderdaad al heel snel weer aan :-)

Maar Plukkie is wel een goeie naam :-))
Dat is ook de reden waarom mijn witmasker plukkie heet omdat die in het nest waar hij vandaan kwam ook geplukt was.
Alleen is het wel verwarrend voor Mariska, Pukkie en Plukkie als je er dan 1 roept komen ze beide aanvliegen :-))
Maar ik maak me dus geen zorgen om het geplukte hoor.

Groetjes, Paul.

Paul

Hoi Mandy,
CitaatNee zo bedoelde ik het toch niet, ik weet niet hoe ik erbij kom, maar ik heb het ergens gelezen dacht ik, in de chat,forum of mail, ik weet het niet meer?
Maarre die gave foto laat inderdaad wel goed zien hoe het valkje er straks uit gaat zien, gewoon een toppertje dus!

Ik weet dat je er niks mee bedoelde hoor maar je weet zelf hoe frustrerend het is als ze geplukt worden :-(
Ik had 3 nestjes en bij alle drie de nesten plukte de ouders het is net of ze het van elkaar overnemen :-(
En van mijn lieve popje Sjakie had ik het nooit verwacht ik dacht dat die het echt niet zou doen.
Peppie en Kokkie die het eerste nest hadden plukte ook maar zelfs lang niet zo erg als Sjakie.
Achteraf blijken dat dus tot nu toe de beste ouders want ze hebben zonder problemen 4 jongen grootgebracht en bij Sjakie ging de jongste dus bijna dood die heb ik toen overgelegd bij andere ouders.
Deze lutino is dus degene die zo goed als dood was en die gered is door hem over te leggen daarom is ie ook ongeveer een week achter gebleven kwa groei en hij lijkt nog klein maar hij heeft het gelukkig wel gered het is nu een superlief valkje  :-)

Groetjes, paul

Kolkkie

5 september 2003, 16:00:30 #175 Last Edit: 5 september 2003, 19:44:22 by kolkkie
Hoi allemaal,

Laten we beginnen over een naam. Persoonlijk vind ik Pino wel leuk (wat een naaper ben ik), maar ik ben er nog niet over uit (HELLUP!! :D)
Het lijkt mij idd niet zo slim om 2 valkjes te hebben met een op elkaar lijkende naam. Pukkie en Plukkie, maar het klinkt wel leuk ;D, ik denk dan dat het voor jullie ook verwarrend wordt.
Ten 2de het maakt mij niet zo uit of het valkje geplukt is. Het groeit vanzelf wel weer aan. Ik zal maak me er helemaal niet druk over.
Ik hoop dat ik haar zaterdag mag verwelkomen, spannend is het.
De kooi moet ik alleen nog ff in orde maken, maar daar heb ik nog wel ff tijd voor.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Als het goed is, krijg ik dit weekend te horen of de eitjes van Einstein zijn bevrucht. De kans ik erg klein, maar ik blijf toch een klein beetje hopen.
Volgens Paul zat er in het eerste eitje allemaal kleine luchtbelletjes. Heeft iemand hier wel eens van gehoord?

Einstein en Kippie vermaken zich prima. Ze zitten lekker samen in het broedblok, dus dat zit wel snor.
Nu dus eerst afwachten wat het wordt.

Groetjes,

Mariska

Kolkkie

Hoi allemaal,

Mijn nieuwe aanwinst is binnen. Ze is al heel vrij tam.
Ze zit nu in een aparte kooi te slapen, maar het gaat al goed tussen Coco en Pukkie.
Later op de dag zal ik wel het een en ander typen. Ik ga nu naar bed, want ik moet morgen voetballen.

Groetjes,

Mariska

Natanella

Hoi Mariska,
Het is inderdaad een schatje om te zien. Heerlijk, dat babykoppie! Dat heeft Ruby ook nog steeds (gelukkig maar, ze is net 6 weken!)
En ach als de veertjes weer aangroeien, waar praten we dan over hé?
Tja, zelf vindt ik het altijd handig als een naam totaal anders klinkt als de andere dieren in huis.
Maar helemaal voorkomen dat de klanken op elkaar lijken kun je bijna niet, omdat je vaak toch zelf een voorkeur hebt hoe een naam klinkt!
Ik heb ook eens tussen Aboriginalnamen gezocht. Daar staan ook wel mooie tussen en heel apart.
Alleen, hier in de groep werden ze afgekeurd, dus werd het zoeken naar iets anders.
Voorop staat dat een naam toch bij een diertje moet passen.
Dus succes met zoeken!

Kolkkie

Hoi allemaal,

Het gaat goed met het nieuwe valkje. Ze zit nu al in de voliere samen met Coco en Pukkie. Ze accepteren elkaar gewoon. Wat heb ik toch makkelijke valkjes zeg.
Alle 3 zitten ze nu heerlijk te slapen.

Ik heb alleen nog geen naam voor de nieuwe. Ik vind Pino, ET, Pini, Roxi en Yao wel leuk. Ik weet alleen niet of Yao nou een mannen naam is of een vrouwennaam.
Dus ik ben er nog niet uit.

Hier een foto van mijn nieuwe, die lekker zat te slapen in de voliere.

Groetjes,

Mariska