6 mei 2024, 19:40:02

Deuntjes aan kleine valkjes leren

Gestart door yentl, 5 juli 2003, 00:35:14

« vorige - volgende »

yentl

Hey hey hey,
Ik zou heel graag mijn jonge valkjes deuntjes leren fluiten.
Ik weet alleen niet goed meer welke deuntjes: zoiets als "hallo" als je de telefoon op neemt of "fwietfwiet" is maar saai. Ik ga ze "hatsjoe" leren zeggen denk, ze zullen zoiezo al de liedjes van de andere valkjes leren, maar bij ons heeft elk valkje zowat z'n eigen taaltje, en bij dat taaltje komt dan weer een liedje van een ander valkje bij, jullie kennen dat wel.
Maar vanaf welke leeftijd kunnen ze zingen??? Ik heb geen inspiratie om ze iets te leren, the a-team fluit ik soms, zoals sommige onder jullie aan hun valk leren, ik zeg kiekeboe, fluit deuntjes van de anderen, 'k zeg hatsjie, hatsjoe, 'k zing soms "danette, van danone...", nu ja, maar 'k kan ze niet alles leren, ideetjes altijd welkom, ik wil humoristische valkjes  ;D.

groetjes Yent'l

Esmeralda van Kooten Niek

Hey Yentl,

Het hangt er ook een beetje vanaf of het een mannetje of vrouwtje is. Een vrouwtje zingt minder over het algemeen dan een mannetje. Maar over het algemeen is er niet echt een leeftijd aan verbonden. Het gebeurd gewoon vanzelf, je hebt veel geduld nodig. Als ze al beginnen met zingen, zou ik niet tien melodies door elkaar gaan zingen, want dan leert ie het niet echt. Neem één melodietje die je hem/haar wilt leren. Blijf dat de hele dag fluiten (niet zingen, dat helpt niet zo) en je valkje zal uit nieuwsgierigheid voorzchtig je proberen na te doen. Het kan natuurlijk ook dagen of weken duren, dus wees niet boos als er niks gebeurd, je valkje heeft veel tijd nodig. By the way, kies niet een te lang melodietje om te beginnen, gewoon 1 bestaand uit een paar noten. Succes, ik hoor het nog wel!

Groetjes Esmeralda.  

Barbara

Mijn mannetje van 6-7 jaar produceerde gisteren voor t eerst een fluitje van 2 tonen  ::) dat ik hem wilde leren, ik heb hem al anderhalf jaar en nu deed ie t opeens! Dus ook voor oudere valkjes is er nog hoop  :D

yentl

Hoi,
bedankt voor de reactie. Ik weet het nog altijd niet hoor. Ik heb nog altijd niet gekeken of het mannetjes en/of vrouwtjes zijn. Ik weet het ook wel dat de meeste vrouwtjes niet kunnen fluiten, mijn plukkie kan alleen wat krijsen (de moeder), de rest van de valken zijn mannetjes en die kunnen wel zingen.

groetjes Yent'l

swordfish

Ik heb wel een truukje gevonden om meer succes te hebben bij het leren van een deuntje aan een valkje.
Ik zet het deuntje op de pc, speel het af met media player en stel deze in zodat het steeds opnieuw word afgespeeld.
Je kan dat dan makkelijk doen ook wanneer je een tijdje afwezig bent bvb op familiebezoek ofzo.
 ;)

greetzz swordfish

Laura

Wij hebben 2 valkparkieten die gister eitjes hebben gelegd!!! en het houdt maar niet op! Vanochtend lag er weer een in het nestje bij! Maar goed, ook een goed idee is om een huistelefoon te kopen met een leuk melodietje. Als je dan veel gebeld word nemen de vogels dit vanzelf in zich op... tenminste onze tweety wel. Succes! Heeft er iemand nog tips wat betreft de eitjes als ze straks uitkomen...? Help!

Karin

Hoi Laura,

Ik neem aan dat het een mannetje en vrouwtje is. Had je een broedhokje opgehangen of hebben ze de eieren op de grond gelegt ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

yentl

Als je eitjes uitkomen, moet je gewoon je valkjes gerustlaten best en zien dat er voldoende voer aanwezig is ook voor de kleintjes. Als de eitjes bevrucht zijn kun je misschien best wat eivoer bijgeven aan je 2 valkjes, nou ja, ik geef het ze eigenlijk altijd.

groetjes Yent'l

Valerkiet

HAHAHAHAAA :D danette van danone leren fluiten :D :D :D
jah okkkk :D
bij mij kunnen er geen enkele deuntjes fluiten en/of praten :(
ach ja dat komt mischien nog wel ;D

yentl

Hey Valérie,

die van ons flappen er ook maar wat uit hoor, hun eigen verzonnen liedjes  ;D. hihi, danette,tututu, van danone, tututu, op elk uur van de dag, tututu, jij bent, tututu, zo lekker, tututu, omdat ik je graag mag, tututu, enz enz maar wel het deuntje maar 'k denk dat het niet zal lukken want ze zullen al de liedjes van de andere valkjes overnemen zowat.

groetjes Yent'l

Valerkiet

haha :D
zou echt leuk zijn!
of een valkje die een koe of een schaap nadoet :-/ :D ;D

yentl

Hoi iedereen,
ik denk dat ze gewoon de liedjes van de andere valkjes gaan leren, spirit brabbelt al een klein beetje maar dat kan nog heel erg lang duren eer die iets gaat zeggen denk ik.

groetjes Yent'l