21 juli 2025, 20:27:02

De valkjes van Marianne

Gestart door Marianne, 4 juli 2003, 15:18:08

« vorige - volgende »

Nelly

Hallo Marianne,

Ik dacht laat ik weer eens gaan kijken op jouw site/dagboek over je valkjes, of er nog nieuws is en leuke foto,s
lees ik dat de kleine nemo is overleden.he waarom nou he....ik wens je in elk geval heel veel sterkte met dit droevige nieuws :-[

Heel veel liefs Anita

Paul

Hoi Marianne,

Wat erg van Nemo zeg hij zag er zo goed uit juist :-(
Het is altijd nog erger als je ze eerst groot ziet worden en dat ze daarna dood gaan :-(
Als het nou meteen gebeurd heb je er nog niet zo'n band mee.
Ik heb het ook vorig jaar gehad met een jong van 5 weken wat ineens een hersenbloeding kreeg en daar was niks aan te doen die is in onze handen gestorven na een paar uur :-(
Heel veel sterkte en geef Dory een extra knuffel.

Groetjes, Paul

Marianne

Goedemorgen allemaal,

Heel erg bedankt voor de lieve woordjes, je hebt daar heel veel steun aan.

En het is net wat Paul schrijft, ik begon net een leuke band met Nemo te krijgen. Hij ging er helemaal voor zitten als ik hem kroelde en blies naar mij niet terwijl hij dat naar mijn man en kinderen wel deed. Van dat betreft kunnen de jonkies inderdaad beter doodgaan als ze net uit het eitje zijn. Ook erg natuurlijk maar dat Nemo dood zou gaan had ik totaal niet verwacht. Ik was mijzelf er al aan het verheugen dat hij zelf uit het blok zou komen en dat hij zelf zaadjes zou gaan eten......... helaas.
Nu maar hopen dat het met Dory wel allemaal goed gaat, daar ben ik ook een band mee aan het opbouwen. Ze krijgt knal gele veertjes, het lijkt haast wel fluoriserend zo fel, maar waarschijnlijk is dat bij elke lutino zo.

Maar het leven gaat door en er liggen nu nog 4 eitjes van Jewel waarvan de eerste rond 7 mei uit moet komen.
Het is wel een stuk makkelijker bij houden nu maar 1 popje eitjes heeft gelegd. Vorige keer wist ik niet precies welke van Jewel was en welke van Zazou (behalve die uitgekomen zijn, die wist ik toevallig wel)

Nou dat was weer een heel verhaal.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Ellen

Meid heel veel sterkte, dit valt koud op je dak zeg...... :-/

Groetjes Ellen.

Mandy

Hé wat krijgen we nou zeg, verdorie, wat ontzettend jammer. Wat dat nou geweest kan zijn? Je kan er niets aandoen, soms kan de natuur hard en onverklaarbaar zijn. En dan op deze leeftijd net nu je er een band mee kreeg, ach dat heb je eigenlijk al als ze het ei uit komen...
Ik hoop dat het met Dory allemaal goed blijft gaan, ondertussen veel sterkte allemaal.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

Heey,

Hier ben ik weer.
Ik heb vandaag nog 2 foto's gemaakt van Dory.
Net toen ik een fofo maakte "viel" haar koppie naar beneden.
Je kan goed haar stekeltjes zien.

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

28 april 2004, 16:00:57 #351 Last Edit: 28 april 2004, 18:14:36 by Marianne
En op deze tweede foto bleef ze wel goed zitten.
Ze begint nu ook met haar pootjes je vingers wat vast te houden.

Groetjes Marianne

Speedy

Hi Marianne,

Wat leuk joh, heel apart, wat zijn dit dan voor mutaties? of weet je het nog niet?
Ze zijn zo leuk, dat gele is zo mooi.

Groetjes,
   Trudie

Marianne

Hoi Trudie,

Ik denk dat het een lutino wordt.
Ze heeft rode oogjes en de veertjes worden geel.
Al lijkt het wel net of er in 1 stekeltje meerdere kleuren geel zit.
Nog een paar daagjes afwachten dan kunnen we het beter zien. Als het goed is krijgt ze namelijk ook nog oranje wangetjes, maar die kan ik nog niet zien.

Groetjes Marianne

Paul

Hoi Marianne,

Wat fijn dat het met Dory zo goed gaat :-)
Ik ben benieuwd want zo op het eerste gezicht lijkt het een lutino maar als je andere kleuren ziet zal het wel een een verrasing kunnen worden.
Dan zou het misschien een fallow kunnen zijn of iets met cinnamon erdoorheen.

Groetjes, Paul

Marianne

28 april 2004, 23:01:10 #355 Last Edit: 1 mei 2004, 16:19:56 by Marianne
Hoihoi,

Net even de kans gehad om de 5 eitjes van Jewel te schouwen.
4 zijn er bevrucht. De laatste is gisteren pas gelegd en daar kan ik dus nog niets bij zien.
Ben heel benieuwd hoeveel eitjes er nu uit gaan komen en natuurlijk of de kleintjes dan blijven leven en welke mutatie ze krijgen. Deze keer is Dobey de vader en niet Bassie. Al zit Bassie op de eitjes te broeden en kijkt Dobey er niet naar om. Hij zit telkens in het andere blok maar daar liggen de eitjes dus niet. :-/

Dus nu is het zo:
1e eitje  17 april    kapot
2e eitje  18 april    bevrucht
3e eitje  21 april    kapot
4e eitje  23 april    bevrucht
5e eitje  25 april    bevrucht
6e eitje  27 april    bevrucht

Groetjes Marianne

Marianne

Heey,

Vanaf vandaag kan je de oranje wangetjes van Dory zien.
Het gaat nu hard, nog even en er komen ook pluimpjes aan haar stekeltjes.
Als het zover is volgt de foto.

Groetjes Marianne

Barbara

Tjemig, wat naar van Nemo zeg! Nu maar alle hoop op Dory vestigen.... Ben heel benieuwd wat voor mutatie die blijkt te zijn, ik zat ook al aan fallow te denken.

Sterkte!

Stijn dc

hoi

ik lees het nu pas, maar heel veel sterkte met het verlies. Ik hoop dat je je een beetje sterk houd, en steun zoekt bij het overblijvende valkje. Het is echt heel mooi. Het lijkt wel eengele te worden, ik zieh elemaal geen witte veertjes. maar goed.

je tweede nestje is gelijktijdig met dat van mij, het eerste ei is ook van 17 april, en ik heb er ook zes.
SDC:D

Marianne

Hoi Stijn,

Nu de pluimpjes eraan komen zijn ze toch wel wit hoor.
Kijk maar op de foto die ik net gemaakt heb.

Leuk dat jouw en mijn nestje even oud zijn, ik ben heel benieuwd hoe het gaat aflopen, en jij?

Nou hier weer een foto voor de liefhebbers.
Dory met oranje wangetjes en enkele pluimpjes aan haar stekeltjes.

Groetjes Marianne