27 juli 2025, 12:40:39

De valkjes van Marianne

Gestart door Marianne, 4 juli 2003, 15:18:08

« vorige - volgende »

Marianne

En hier zie je alleen de achterkant van het jonkie.
Je kunt duidelijk zijn witte dons zien.
Lekker bij papa Bassie.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Cris

Hoi Marianne.

Aan de kleur te zien moet Jewel zich schamen??

Tot straks.
Cris

Marianne

30 maart 2004, 23:35:23 #227 Last Edit: 30 maart 2004, 23:35:36 by Marianne
Nog een foto van het jonkie.
Ik krijg er geen genoeg van, het lijkt wel net of ik het eitjes zelf hebt uitgebroed.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

Geweldig he, o joh het is zo mooi.
Ik voel hetzelfde hoor...weet precies wat je bedoelt.
Geniet er maar van.
Ik ga zo ook nig ff kijken.

Groetjes,
   Trudie

Marianne

Hallo,

Ik heb net in het blok gekeken omdat ik het jonkie zo goed hoor piepen.
Zitten ze met zijn 3e in het blok en de kleine ligt in het midden.
Ik met veel pijn en moeite het kleintje gepakt en het voelde koud aan.
Het hield zelfs op met piepen toen ik het in mijn warme handen had en het een beetje aaide.
Het kropje was ook nog leeg, maar ze komen dan ook maar amper van het blok af.
Ik vrees dat dit niet goed gaat..............

Groetjes Marianne

Lique

Hmm jeetje zeg,
Ze moeten de kleine nu toch echt wel gaan voeren, anders gaat het idd verkeerd.
Misschien is het een idee om alleen de vader erbij te laten, want deze gaf hem wel de warmte.

groetjes lique

Mandy

Ik dacht ik zal 's gaan kijken hoe het met de eitjes van Jewel/Marianne gaat en jawel hoor er is al een jonkie, hartstikke leuk  ;D , gefeliciteerd  ;) , maar ik hoop wel dat het jonkie inmiddels gevoerd is... ::)
Mooie foto's en inderdaad kan je de dooier goed zien zitten, ik denk zelfs dat ik rode oogjes zie, of zie ik het verkeerd? ::)
Zou wel apart zijn, want dan zou het een albino zijn! :P
Maar vanuit de erfelijkheid zou ik het niet kunnen verklaren... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Barbara

Hallo,

als Bassie split is voor lutino kan het jong een lutino popje zijn, en als Bassie split is voor lutino witkop, en mams voor witkop, kan het wel een albino zijn hoor! Dan heeft het namelijk een lutino gen van pa, bij een popje zie je dan ook de mutatie en dan heeft het van beide ouders witkop, en dat zie je dan ook!

Groetjes Barbara

Mandy

31 maart 2004, 23:29:25 #233 Last Edit: 31 maart 2004, 23:30:56 by Mandy
Hmmm een lutino kan het niet zijn, want dan zou het jong geel dons moeten hebben, maar het heeft dus wit dons en dan zou het een albino moeten zijn met die rode ogen. ::)
Als moeder Jewel dan split moet zijn voor witmasker dan zou mijn Pino split voor witmasker moeten zijn, want dat is de vader van Jewel. ;D
De moeder was lutino (Marrie) of cinnamon (Truus), Pino snoepte toen namelijk van 2 walletjes en de eitjes lagen door elkaar.  :P
Maar wie de moeder ook was, ook die moet dan split voor witmasker geweest zijn anders kan het niet aan de dochter doorgegeven worden.
Maar gek dat ik daar dan nooit witmaskers uit gezien heb, alleen wildkleur en geparelde valkjes, toeval dan? ::)
Ik zou het wel leuk vinden als mijn bonte Pino behalve split voor gepareld ook voor witmasker zou zijn, zeker omdat hij nou een cinnamon witmasker pop split bont heeft, dan bestaat er een kans op bonte witmaskers! ;D

Maar Marianne hoe gaat het nu met het jonkie? Ik ben wel benieuwd, ik hoop dat ie gevoerd is en nog leeft! Opa Pino maakt zich wel een beetje zorgen hierzo, hier een dikke kus voor z'n kleinkind... :-*

Barbara

Oh ja, Lutino's hebben geel dons, dom van mij..... ::) en als beide ouders split voor witkop zijn, kan het ook nog een witkopje zijn, mocht ie toch geen rooie ogen hebben... Dan is alleen niet te bepalen of het een popje of mannetje is.

Mandy

Maar mijn beredenering dat Pino dan dus split voor witmasker moet zijn klopt wel? ::)

Barbara

Jewel kan ook een gen voor witkop van haar moeder hebben gekregen, witkop kan van beide ouders naar beide geslachten vererven. Als Truus of Marrie nooit een nestje hebben gehad met een pa die witkop in zich heeft, is t logisch dat er geen witkopjes uit kwamen, omdat witkop altijd van 2 ouders moet komen om zichtbaar te worden.

Marianne

Hoi Mandy en Barbara,

Het klopt inderdaad, volgens mij heeft het kleintje rode oogjes. Ze zijn in iedergeval niet erg donker.
Het jonkie is nu wel warm en mag onder pa en ma zitten. Ik hoor het nog regelmatig piepen maar volgens mij is het nog steeds niet gevoerd. Ik hoop dat ik het fout heb en dat het blijft leven want met al jullie speculatie's ben ik natuurlijk wel heel benieuwd wat voor een mutatie het gaat worden.
Maar eerst maar even kijken of hij het overleeft.......

Groetjes Marianne

Speedy

Hoi Marianne,

Erg he dat onzekere..ik weet het...heb het ook.
Net nog, zag ik dat de jongste helemaal geen kropje had, ik twijfelde of ik deze zou overleggen naar Koko, maar die reageerde niet erg enthousiast.
Ik ging later nog eens kijken, nadat ik voer geluiden hoorde van papa en mama, en ja hoor, een heel klein balletje.
Het is een piep klein kropje.

Veel succes verder met je kleintje.

Trudie

Marianne

Hoi Trudie,

Hoe klinken ongeveer voergeluiden?
Dan hoef ik niet steeds in het blok te kijken.
Het is inderdaad erg spannend.

Groetjes Marianne