27 juli 2025, 07:54:55

De valkjes van Marianne

Gestart door Marianne, 4 juli 2003, 15:18:08

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi Anita,

Ja, volgens mijn zijn Jewel en Ruby zusjes van elkaar, net als Dazzle van Karin.
Hebben we alle 3 een geparelde dame bij Mandy gekocht.

Jewel gaat altijd erg op ontdekkingstocht en er zijn maar weinig plaatsen hier in huis die ze nog niet bekeken heeft. En telkens als ik denk dat ze overal is geweest, komt ze weer ergens anders. (op de schemerlamp, op de lantaarn, op de kaarsenkantelaar die aan het plafond hangt, op fotolijstjes etc.etc.)

Ik weet niet of er volgend jaar gekweekt gaat worden, ik laat de natuur zijn gang maar gaan.
Ze hoeven niets maar ik zou het stiekem wel leuk vinden als er een eigen nestje komt.
We zullen wel zien, eerst nog een nestblok kopen of maken.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

Hallo,

Wat ik nu toch weer meemaak.

Als valkjes wipwappen dan piepen de popjes op een bepaalde manier.
Zo hoorden we gisteren die piepjes ook dus even in de kooi kijken wie er bezig waren........
Nou wat denk je?
..................................................
Dobey zit in zijn eentje op de stok en zit deze piepjes na te doen. Echt heel maf hoor, en we trapte er iedere keer weer in.

Verder is Dobey erg in de rui op het moment. Zijn veertjes willen maar niet op nummer blijven zitten. Zijn koppie is al bijna helemaal wit.
Ook begint Jewel hier en daar een veertje te verliezen dus ook zij zal binnenkort wel in de rui zijn.
Met Bassie en Zazou is niets speciaal aan de hand.
Dit was het dan weer eventjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Natanella

Hoi Mariannne,

Als ik het zo lees her en der op het forum dan zijn de jonge vogels er steeds vroeger bij en wordt er heel wat af gewipwapt, al of niet terecht! ::)

Die Dobey is me er dus ook eentje! Je vraagt je toch af hoe dat het toch allemaal zo komt?! ;)

Marianne

16 september 2003, 01:15:47 #138 Last Edit: 16 september 2003, 01:20:44 by Marianne

Hier nog twee foto's van Dobey. Je kunt al aardig zien dat zijn koppie wit wordt.
Ook krijgt hij nu in de rui zwarte vlekjes bij zijn vleugel.
Iemand een idee of dit met de mutatie te maken heeft of is dit een foutje van moeder natuur?

Groetjes Marianne

Speedy

Hoi,

Hoe oud (jong) is Dobey dan?? wow wat een schatje......ik heb toevallig net ook de vraag gesteld over mijn witmaskertje....waar zijn witte wangen blijven....hahahahhahahaa

Groetjes,
   Trudie

Marianne

Hoi Trudie,

Jij bent in mijn dagboek aan het schrijven terwijl ik bij jouw verhaal bezig ben....... da's toevallig.
Dobey is van maart dit jaar.

Groetjes Marianne

Speedy

:D :D :D het gaat leuk zo he dat heen en weer getyp..hahhaa ja ja Angel is van 13 mei 2003....
Wow, ik ben benieuwd dan....want nu is hij nog grijs hoor...

Marianne

Hallo allemaal,

Nou wat ik vandaag weer heb meegemaakt.

Bij mij doen ze nu aan partner ruil,tenminste dat dacht ik.
Kom ik vandaag thuis nadat ik de jongens naar school gebracht heb zie ik dat Bassie en Jewel elkaar zitten de knuffelen. Nu is dat op zich geen wonder want dat komt wel vaker voor.
Even later zit ook Dobey en Zazou met elkaar te kroelen.
Tja toch partner ruil, maar zoals ik al eens schreef : ik laat de natuur zijn gang gaan en als de valkjes zich zo prettiger voelen moeten ze vooral zo doorgaan.
Vanmiddag hoorde ik weer die piepjes van wipwappende popjes.............. ik kijken ........ zit Bassie weer gewoon op Zazou.
Nu weet ik het ook niet meer hoor. :-/
Het enige wat zeker is dat ik 2 mannen en 2 poppen heb.
We zullen zien wat de toekomst verder in petto heeft.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Marianne

Marianne

Halokiedokie,

Hier ben ik weer.
Het gaat hier zijn gangetje met de 4 valkjes.
Dobey is nog steeds erg in de rui, hij ziet er een beetje zielig uit zo.
Bijna geen staartveer meer en de vleugels laten ook te wensen over. Gelukkig komt dat vanzelf weer goed en dan is het weer een prachtig valkje.

Jewel begint nu ook te ruien, dus over een paar weken is zij de pineut.

Verder wordt er hier nog heel wat af gekroeld en geknuffeld maar met wipwappen zijn ze nu gestopt, tenminste....... niet meer als ik in de kamer aanwezig ben.

Ze snakken naar een douchebeurtje dus die ga ik ze nu maar geven.

Tot een volgende keer.

Groetjes Marianne

Marianne

29 september 2003, 21:08:18 #144 Last Edit: 29 september 2003, 21:10:49 by Marianne
Hoihoi,

Ik heb na het douche ritueel nog foto's genomen van mijn schatjes.

Dit is Dobey. Hij had er niet echt veel zin in die dag.

Dit zijn Zazou, Jewel en Bassie. Die hebben heerlijk genoten van het water.
Je kan wel zien dat Bassie al door de rui heen is, bij hem loopt het water eraf alof hij in de was is gezet.

Groetjes Marianne

Speedy

Hoi Marianne,

Wat een moppies zeg...geweldig leuke foto.

Groetjes,
   Trudie

Kolkkie

Hoi Marianne,

Wat een scheetjes heb je zeg, vooral als ze nat zijn :D :D. Ik vind de kopjes altijd wel komisch als ze nat zijn.
Coco had van de week ineens de gedachte om toch ook maar te gaan badderen :o, terwijl hij eigenlijk een aquafoob (of hoe heet dat ::)) is. Dus ik stond perplex onder de douche.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marianne

17 oktober 2003, 20:10:20 #147 Last Edit: 17 oktober 2003, 20:19:23 by Marianne
Hallo,

Vanmorgen toen ik beneden kwam was het een grote ravage beneden.
Over lagen veertjes en de kooi zat onder het bloed.
Ik heb de kooi en de vloer goed schoon gemaakt. De valkjes heb ik getrakteerd op een lekkere douche. Ze vonden het heerlijk en de ergste bloedvlekken zijn nu weg.
Het gaat nu goed met ze, al zijn ze nog wel rustiger als normaal. Maar ze eten en drinken goed en zitten samen de veertjes te poetsen.
Ik heb ook foto's gemaakt van Jewel, Zazou en Dobey.
Ik zal ze hier gaan plaatsen maar ik weet niet of het uploaden gaat lukken want daar heb ik deze week al mee moeite mee gehad.

Het uploaden is dus niet gelukt dus de foto's moeten jullie maar even op wachten.

Groetjes Marianne

daan

Hoi Marianne,

Bloed??? Hebben ze gevochten dan!
Maar ik begrijp dat het al weer goed gaat, ze zitten lekker te eten en te poesten. Gelukkig maar.
Mooie foto's joh van de douches, geweldig die natte koppies.

Groetjes Daan

daan

Hoi hoi,

Ben ik weer, ik lees net al bij nieuws wat er is gebeurd hihih

Sterkte ermee.

groetjes daan