21 juli 2025, 14:25:30

De valkjes van Marianne

Gestart door Marianne, 4 juli 2003, 15:18:08

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Marianne,
In de vollere bij Mandy was het 40 graden en daar is het wel goedgegaan maar het ene valkje kan meer tegen de hitte dan de andere helaas :-(
Ik denk dat het dus heel goed aan de hitte gelegen kan hebben want dat kan binnenshuis behoorlijk oplopen helaas.
Het is net als met tocht, bij mij is er vorige week ook eentje doodgegaan aan een longontsteking terwijl de andere 16 niks mankeerde dus de zwakkere hebben dan vaak het eerste last :-(
Nogmaals veel sterkte ik weet hoe erg het is :-(

Groetjes, Paul

Karin

15 augustus 2003, 04:37:33 #91 Last Edit: 15 augustus 2003, 04:38:32 by kazoo
Nee sorry Marianne, ik heb nog nooit een vogeltje zo gevonden. Bij mij ( grasparkietjes ) lagen ze meestal op hun zijkant alsof ze van hun stokje gevallen zijn. Was Jacco een lutino ? Wat ik wel eens gelezen heb is dat veel lutino's op "jonge" leeftijd sterven aan een hersenbloeding. Dat gebeurt plots en je kunt er niet aan doen  :'( Daar heb je Jacco niet mee terug, maar misschien kan je het een stukje makkelijker verwerken als je "weet" dat het niet voorkomen had kunnen worden. Ik weet niet of je al toe bent aan een nieuw valkje ( je schreef dat Basje zo aan het zoeken is ), maar ik weet dat Mandy een gepareld valkje heeft zitten en ik geloof dat het van dezelfde ouders is als Dazzle. Als dat zo is dan is het 100 % zeker een popje ! Nogmaals heel veel sterkte !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Je Broertje

Hoi Zus !

Ik lees en zie dat deze berichtjes je goed doen .
Ik hoop dat dit berichtje je ook veel goed zal doen.
Veel sterkte met het verwerken van het verlies .

Een hand, een woord, een gebaar doen zo goed
als je valkparkiet die je lief hebt verliezen moet
De lege plek, het doet zo'n pijn
maar in gedachten zal zij altijd bij je zijn .

Corne

Karin

Wat heb je een lieve broer Marianne ! Zijn woorden zullen je vast goed doen.

Groetjes, karin.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi Karin,

Ja geweldig he, zo'n broer!
Hij is ook al besmet met het valkparkietenvirus hoor want heeft zich nu ook geregistreerd hier (corne).

Ik weet dat de geparelde van Mandy popjes zijn want onze Jewel komt ook van Mandy vandaan en gisteren toen de valkjes een uurtje thuis waren was Jewel aan het wipwappen met Dobey. Ik dacht dat ze daar nogwel veel te jong voor zouden zijn maar goed.

Bassie zoekt nu veel contact met mij. Op zich is dat wel gezellig want daar had hij eerst niet zo'n behoefte aan. Ik wacht het nog eventjes af als het zover is dan horen jullie het vanzelf wel.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

Hoi,

De rust is weer wedergekeerd hierzo.
Bassie zoekt Jacco al iets minder en probeert nu zelfs contact te zoeken met Jewel.
Dobey vindt dit helemaal niets en steekt er dan ook steeds een stokje voor als Bassie te dicht in de buurt komt.

We hebben hier en daar al gekeken naar een popje voor Bassie, maar hebben nog niets naar mijn zin kunnen vinden.

Tot de volgende keer!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

anika_en_spirit

hoi marianne,

ik had al een berichtje bij het andere onderwerp geplaatst, maar alsnog veel sterkte.
ik hoop dat je snel weer een popje voor bassie zult vinden.

liefs anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Marianne

Hallo allemaal,

Ik had al geschreven dat Jewel en Dobey nu een stelletje zijn omdat ik ze "betrapt" had tijdens het wipwappen.
Nou er is niets te betrappen aan hoor, ze krijgen er geen genoeg van.
Ik begin me zelfs af te vragen of 4 keer per dag toch niet wat teveel van het goeie is.
Ze zijn 3 en 5 maanden.
Dobey's koppie is nog erg aan het verkleuren, prachtig om te zien. Onder zijn snaveltje is hij al helemaal wit.

Bassie roept de hele dag en eet vrij weinig op het moment.
Hij is levendig genoeg maar zal toch nog steeds een beetje heimwee hebben naar Jacco.
Tja en dan een hele dag twee van die kroelende, wipwappende valkjes om je heen ............

We zijn nog steeds opzoek naar een popje voor hem maar het nadeel is van jonge valkjes dat je dat nog niet altijd kan zeggen wat het geslacht is. (m.u.v. kwekers die ervaring
hebben natuurlijk)

Dit was het weer!

Groetjes Marianne

Marianne

21 augustus 2003, 00:06:48 #98 Last Edit: 21 augustus 2003, 01:21:46 by Marianne
Hallo,

Ja hoor, we hebben er weer een valkje bij.
Het is een bonte geparelde van een paar weekjes oud.
Helaas weten we niet of het een pop of een man is maar daar komen we dan vanzelf wel achter.
Hier een foto van onze ZAZOU. (een beetje donker)

Bassie is in iedergeval erg in zijn nopjes en bekijkt Zazou vanaf de bovenkant van de kooi. Ook heeft hij weer gegeten, dus een man of pop.............. tot nu toe is Bassie weer happy en dat is het aller belangrijkste.

Groetjes Marianne

Natanella

Hoi Marianne, wat fijn dat je er weer een valkje bij hebt! Fijn dat bassie weer opleeft!
Geeft toch weer een goed gevoel na alle narigheid!
Veel succes ermee hoor!
groetjes, Anita

Ellen

Hoi Marianne,

Wat leuk om te lezen dat Bassie er weer een beetje zin in heeft.
Altijd rot als je weet dat hij niet lekker in zijn vel zit.
Zazou ziet er volgens mij hartstikke mooi/leuk uit en zal Bassie
het wel gauw weer  helemaal naar zijn zin hebben met een
nieuw maatje erbij.
Hoop dat alles voorspoedig loopt, groetjes van Ellen.

Barbara

Wat is ie mooi!!! Veel plezier er mee en ik hoop dat ze maatjes worden!

Marianne

Hoi,

Zazou is de eerste nacht alleen in een kooitje goed doorgekomen.
Toen de andere valkjes gisterenavond los vlogen vond ze het wel gek dat ze niet uit haar kooi kon en de andere wel maar het was weer leuk om te zien hoe ze contact met elkaar zochten (vooral Bassie).

Ik heb Zazou nu net een half uurtje geleden bij de andere in de kooi gezet om te kijken hoe dat gaat.
Bassie wijkt niet van Zazou's zijde en zoals hij reageert zou het dus best een popje kunnen zijn.
Verder is alles rustig in de kooi, Zazou zit lekker te eten samen met Dobey.

Tot de volgende keer.

Groetjes Marianne

Marianne

Hallo Ellen, Barbara en Anita,

Leuk dat jullie mijn dagboek hebben gelezen.
Ja het is best spannend , weer een nieuw valkje erbij.
De foto van Zazou is niet zo heel duidelijk ik zal snel een nieuwe maken.
Ze is best wel apart, maar dat zijn bonte toch wel, en heeft veel geel en eigenlijk alleen maar grijs op haar buikje en op haar koppie. De vleugels zijn gepareld.
Wacht de foto maar af.

Groetjes Marianne

Kolkkie

Hoi Marianne,

Wat een mooi valkje is Zazou zeg. Ook leuk om te horen dat het zo goed gaat tussen Bassie en Zazou, vooral omdat ze pas net bij elkaar zijn.
Het belangrijkste is dat ze met z'n 2tjes lekker gelukkig worden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006