23 juli 2025, 00:28:26

De valkjes van Marianne

Gestart door Marianne, 4 juli 2003, 15:18:08

« vorige - volgende »

Mandy

Wat een plaatjes zeg! ;D
Ze zien er goed uit hoor, mooie volle kroppen. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Nelly

Hoi Marianne

Wat zijn het toch een dotjes om te zien.
Leuk om naar te kijken, en als straks ze wat groter zijn, om eens lekker mee te kroelen (En dan maar hopen dat ze niet gelijk in je vingers bijten) :'(

Liefs, Ma

Suzanne

Oooh, wat een scheetjes zeg. Vooral Nemo, dat is al echt een valkje  :D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Coco en Chantal

Hoi marianne
Wat een schatjes zeg  om verliefd op te worden :-/, maar ik doe het niet hahaha, ik hou het bij 4  ;D

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Marianne

Hoi allemaal,

Bedankt voor de lieve woorden en complimentjes.

Nemo krijgt nu veertjes. De stekeltjes gaan langzaam over in pluimpjes. Ik kan niet zeggen dat ze echt heel donker grijs zijn maar het resultaat zal over een paar daagjes wel duidelijker zijn. Ik geloof ook niet dat hij gepareld is.

Dory zit nu rechtop. Als je de deksel van het blok tilt dan komt haar koppie ook al mee omhoog. De oogjes zijn nog dicht en de pootjes zijn ook nog te klein om een ringetje eraan te doen. Nog een dag of wat wachten.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

Heey,

Hier weer een foto van Nemo.
Je kunt hier zien dat hij al veertjes krijgt.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

21 april 2004, 15:30:55 #321 Last Edit: 21 april 2004, 15:37:39 by Mandy
Ha dat had ik nog niet eerder gezien, de veren worden cinnamon! Dus pa is ook split voor cinnamon, wat leuk zeg. :P
Dan wordt het allemaal nog wat complexer, want nu zegt de tabel dat je deze jongen uit hun kan krijgen;

Mother: Pearl Split To Pied Whiteface
Father: Grey Split To Whiteface {X1:  Cinnamon Lutino}

male offspring:
6% Whiteface Split To Pied {X1:  Cinnamon Lutino} {X2: Pearl}
6% Whiteface Split To Pied {X2: Pearl}
6% Grey Split To Pied {X1:  Cinnamon Lutino} {X2: Pearl}
6% Grey Split To Pied {X2: Pearl}
13% Grey Split To Pied Whiteface {X1:  Cinnamon Lutino} {X2: Pearl}
13% Grey Split To Pied Whiteface {X2: Pearl}
6% Whiteface Split To {X1:  Cinnamon Lutino} {X2: Pearl}
6% Whiteface Split To {X2: Pearl}
6% Grey Split To {X1:  Cinnamon Lutino} {X2: Pearl}
6% Grey Split To {X2: Pearl}
13% Grey Split To Whiteface {X1:  Cinnamon Lutino} {X2: Pearl}
13% Grey Split To Whiteface {X2: Pearl}

female offspring:
6% Whiteface Cinnamon Lutino Split To Pied
6% Whiteface Split To Pied
6% Cinnamon Lutino Split To Pied
6% Grey Split To Pied
13% Cinnamon Lutino Split To Pied Whiteface
13% Grey Split To Pied Whiteface
6% Whiteface Cinnamon Lutino
6% Whiteface
6% Cinnamon Lutino
6% Grey
13% Cinnamon Lutino Split To Whiteface
13% Grey Split To Whiteface

Hahaha abracadabra hé. ;)
Maar bij deze jongen geldt dus dat het lutino en cinnamon van pa enkel naar z'n dochters kan gaan, dus dit moeten 2 meiden zijn. :)
En je lutino gaat ook wat cinnamon over d'r heen krijgen, dat wordt een cinnamon lutino.
Dat zou bij die albino ook geweest zijn. En zoals je wel ziet had je ook maar een kleine kans op een albino;
6% Whiteface Cinnamon Lutino Split To Pied, en
6% Whiteface Cinnamon Lutino
Whitface Lutino=albino, en met een vleugje cinnamon dus.

Maar het was meteen prijs bij het eerste jonkie, alleen heeft ze het jammer genoeg niet gered. :-/
Maar dit gaan ook mooie dames worden hoor. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marianne

22 april 2004, 00:56:05 #322 Last Edit: 22 april 2004, 01:01:42 by Marianne
Hoi Mandy,

Het is inderdaad een hoop abracadabra.
Ik wacht wel gewoon af.
Ik begrijp nu dat doordat Nemo geen parels krijgt, Bassie dus geen geparelde is ondanks zijn vlekken op de vleugels. Best ingewikkeld zo maar we komen er wel uit  ;)

Dory heeft daarnet de oogjes ook open. Echt een apart gezicht die rode oogjes. Dan zal het nu ook niet zo heel lang meer duren voordat bij haar de pluimpjes komen, en het ringetje moet er ook onderhand aan.

Er liggen inmiddels al weer 3 eitjes in het blok. Ik kan nog geen adertjes ontdekken en weet dus nog niet of ze bevrucht zijn.

Groetjes Marianne

Kolkkie

Hoi Marianne,

Nog gefeliciteerd met de jongen. Sorry dat ik zo laat reageer, ik loop een beetje erg achter met de dagboeken  :-[, maar dat ben ik nu een beetje aan het inhalen.

Ik vind de namen van de jongen erg leuk.

Hou je de valkjes zelf, of verkoop je ze.
Als je Dory houd, kan je hem/haar wel Dory's favo melodietje leren: Just keep swimming, Just keep swimming......... :D :P.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marianne

Hoi Mariska,

Deze twee houden we zelf.
Ik vind ze zo speciaal (dat zullen alle jongen wel zijn) dat onze zoontjes er ieder eentje hebben gekregen.
Ze blijven wel bij de rest en de verzorging zal ik ook blijven doen maar zij hebben de namen mogen verzinnen.
Als er nog meer jonkies gaan komen, er liggen immers al weer 3 eitjes, dan zal ik ze weg moeten doen.
Maar dat zien we dan wel weer.

Groetjes Marianne

Nes

Hey Marianne,

hier ben ik weer  :) Ik kom eens ff kijken hoe het met je kleintjes gaat. Ze worden al groot zeg. Echt lief  :)
Ben toch wel een beetje jaloers hoor  ;)

Groetjes Nes.

Marianne

23 april 2004, 20:18:04 #326 Last Edit: 23 april 2004, 20:20:02 by Marianne
Hoi Nes,

Ik vind het erg gezellig dat je mijn dagboek leest.
Maar je hoeft niet jaloers te zijn op mij hoor, wie weet krijg je zelf ook ooit een nestje. Ik ga dan jouw verhaal ook helemaal volgen. ;)

Dory heeft vandaag haar ringetje aangekregen. Het ging nog vrij makkelijk dus misschien moet het nog wel een keer. Er komt nu langzaam een geel kuifje te voorschijn. Dat vraagt weer om een foto natuurlijk (moet ik nog maken hoor).

Nemo blaast nu nog harder dan haar ouders als je de deksel van het blok haalt. Maar gelukkig vind ze het heerlijk als je haar eruit haalt en er dan mee gaat knuffelen en kriebelen. Ze sluit haar oogjes en gaat er dan echt voor zitten.Ze pakt nu met haar pootjes mijn vinger al vast. Nog even en ze gaat zelf op mijn vinger zitten (nu ligt ze nog in mijn handpalm als ik ze vast heb)
Als ik al niet helemaal weg was van valkjes dan werd ik het nu wel..... het is zo vertederend die kleintjes.

Groetjes Marianne

Marianne

Hallo,

Weer foto's gemaakt vandaag.

Nemo en Dory samen op de foto.

Marianne

en nog eentje van het duo.

Groetjes Marianne

Nes

Hahahaha wat grappig, dat kleine gele kuifje  :D van Dory!
Wat fijn dat het met ringen meteen zo goed is gegaan.
En dat voor een eerste keer. Ik zou het niet durven denk ik.
Ga jij je ook inschrijven bij een of andere vogelvereniging, of ben je al ingeschreven?

Groetjes Nes.