7 mei 2025, 06:35:32

lastige kat !!!

Gestart door XxLindaxX, 28 mei 2006, 20:04:58

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Ik heb een volliere buiten met een paar valkjes daarin.
Nu komt er sinds een paar weken steeds dezelfde kat op bezoek die mijn valkjes laat schrikken.
Nu hing die kat vanavond over de dakrand aan het gaas en waren mijn valkjes hard aan het schreeuwen van angst. Ik schrik me natuurlijk telkens een ongeluk als ik die kat bij mijn vogels zie.

Hebben jullie tips om die kat weg te houden.

groetjes Linda

Roosje

vickie

Ik heb een leuke tip voor je: plant citroenmelisse in je tuin!  :) Mijn tante had altijd zwerfkatten en ik heb haar ook citroenmelisse aangeraden. Het werkt nog ook, katten haten de geur van deze plant.
Succes met de lastige kat  ;)
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

nick01

je hebt ook van die anti katten korrels dit heet kattenschrik.
dit stinkt wel effe de eerst paar dagen maar t werkte wel bij mij.
ook heeft t nadeel dat als t een paar keer achter elkaar regent dat t effect behoorlijk daalt.
ik heb nu geen last meer van katten want ik heb een hond maar dit werkte altijd perfect.

Rob S

Kattenval, zet een kattenval uit, leg daarin een vissenkop en of een stuk kip. In ieder geval vlees wat goed te ruiken is. De kat zit er dan binnen no-time in. En de kat breng je dan naar het asiel.

Rianne

Hoi Rob,

die kat is vast wel van iemand ;)

Onze tuin is afgeschermd door middel van gaas. Ze moeten over een poortje heen springen om in de tuin te komen. Gelukkig zijn er maar weinig katten hier die dat doen.

Rob S

29 mei 2006, 16:11:43 #6 Last Edit: 29 mei 2006, 16:19:00 by Rob S
Dat klopt, maar dan moet diegene z'n kat maar binnen houden en niet andermans dieren op zitten te jagen. Een hond laat men toch ook aan een lijntje uit omdat ie anders alle kanten opgaat, dus dat kan met een kat ook ;)

Uiteraard heb ik wel degenen die een kat hebben hier in het dorp ingelicht over de kattenval. Als ze dan de katten nog niet binnen houden is het jammer voor die mensen, maar dan kunnen ze de kat weer opzoeken in het asiel. Voor mij is het ook jammer dat mijn vogels verdwijnen door katten, en als de katten van die mensen verdwijnen is dat heel jammer. Maar de vogels zijn van mij, dus ik kies voor mijn vogels. En niet voor de kat van een ander ;)

Ik weet wel dat mijn visie hierop anders is dan die van jullie, maar ik ben in het verleden al veel vogels en vissen verloren aan die katten. En dat gaat me niet weer gebeuren ;)

Groetjes Rob

M.

Rob dat feest gaat niet op natuurlijk, k vind t wel erg drastisch.
Zeker als vogeleigenaresse én katteneigenaresse  ;)

Er zijn tig discussies hier over, en ik ga dus geen discussie openen over katten van anderen, dit en dat ;)

Tips om katten uit je tuin te houden.
Mijn katten hou ik niet uit mn tuin, maar mijn vogels trekken zich dan ook geen barst aan van welke kat dan ook gelukkig :D

Een waterspuit, of tuinslang doet wonderen.
Een schrikdraadje ben ik persoonlijk niet voor, maar het is een optie.

Koffiedik moest ook helpen, maar denk het zelf eerlijk gezegd niet ;)

Die citroenplant die hierboven geschreven word zou kunnen helpen, wie weet.

Voor de rest laat ik tips over aan andere vogelhouders, weet er niet meer.

Hier helpt het als de buurkatjes op de voliere hangen en ik spuit met water, maar ja soms blijf je bezig ;)

Rob S

Citaat van: M. op 29 mei 2006, 16:39:01
Rob dat feest gaat niet op natuurlijk, k vind t wel erg drastisch.
Zeker als vogeleigenaresse én katteneigenaresse ;)

Er zijn tig discussies hier over, en ik ga dus geen discussie openen over katten van anderen, dit en dat ;)

Ik wil wel even de discusie openen, want ik vind dat ik netjes handel. Voordat ik een kattenval zet, licht ik alle eigenaren van katten hier in het dorp in dat de val er staat. En dat als ze de kat niet binnenhouden, de kans groot is dat de kat niet meer terugkomt.

Gelukkig willen de meesten mensen hier in het dorp al niet eens hebben dat hun kat bij anderen in de tuin lopen, dus erg veel last van katten heb ik niet. Als er katten lopen zijn het zwerfkatten.

Groetjes Rob

M.

Dat is anders wat, dat ik had er niet van gelezen.

Ik denk dat als iemand mijn kat dit zou flikken, ik die persoon door elkaar zou rammelen haha :D

Als je nou zomaar een val zet, en een kat komt zonder wetendheid van de baasjes in t asiel, dan vind ik dat niet kunnen, maar als jij de eigenaren netjes inlicht, ja dan is dat toch klaar?

Mijn katten komen eigenlijks nooit buiten onze tuin.
Nu woon ik vrij achter af, achter ons is een weiland, en mijn buren vinden het alleen maar gezellig als de poezels eens op visite komen.

Stel ik zou naar een gewone buurt gaan, dan zullen mijn katten een afgesloten tuin krijgen.
Voor hun veiligheid betreft verkeer, maar ook omdat ik weet dat er op een buurt mensen zijn die het vervelend vindend at andere katten in hun tuin zitten. Dit vind ik zelf ook.

Maar zoals ik nu woon, woont niet iedereen natuurlijk  ;D

Theetje

29 mei 2006, 16:53:46 #10 Last Edit: 29 mei 2006, 17:00:28 by Theetje
Hoi,

Problemen met katten en volieres zijn al eerder besproken, alsmede allerlei oplossingen aangedragen.

Hierbij de link van één van die topics, misschien vind je iets bruikbaars er tussen.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,11876.msg157322.html#msg157322

Groetjes

Theetje

Rob S

Citaat van: M. op 29 mei 2006, 16:53:14
Dat is anders wat, dat ik had er niet van gelezen.

Ik denk dat als iemand mijn kat dit zou flikken, ik die persoon door elkaar zou rammelen haha :D

Haha, ja ik heb niet veel andere oplossingen. Ik woon ook aardig, en gaas is duur. Ik zou zon 120 meter gaas nodig hebben om onze tuin te omringen met gaas.

Verder heb ik niks tegen katten, vind het best leuke beesten. Totdat ze bij mijn vogels komen ;)

Karin

klik hier

of klik hier

Wij hebben dit om de schutting van de tuin om onze katten BINNEN te houden, maar je kunt ze op deze manier ook buiten houden  ;D Zeer diervriendelijk, ze lopen er maar 1 x tegen aan  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roosje

En DAT zouden meer mensen moeten doen!

Hadden we ook geen last van katten gehad ;)

disney

Ik vind ook dat mensen hun katten maar binnen, in hun eigen tuin of aan een riempje moeten houden. Ook als je geen vogels hebt word je gek van al die loslopende katten. Waarom moeten andere mensen last hebben van jou beest?
Ik loop dus enkele malen per week met onze poes aan een lijntje buiten. En ik houd haar uit andermans tuin.
Moet je een keer een hond in andermans tuin uitlaten, dan heb je een proces aan je broek.
In mijn vorige huis konden de vogels amper buiten. om mijn armieterige tuintje stonden schuttingen waar katten tegenaan klommen. Of ik ze nu uit de tuin hield of niet, dat klimmen jaagde de vogels zoveel angst aan dat het geen lol meer was. Nu we een balkon hebben kunnen ze uuuuuuren buiten genieten, ik ben daar heel erg blij mee.

Nou ja, weinig (geen) nuttige tips, behalve dan aan katteeigenaren om hun beesten bij hun te houden, dat scheelt een hoop overlast!

Groetjes Karin
www.karinskromsnavels.nl