9 mei 2025, 10:09:29

ademhalingsproblemen kanarie

Gestart door Kelly Stark, 3 juli 2003, 22:12:03

« vorige - volgende »

Kelly Stark

Hallo iedereen,

Sorry dat het niet over een valk gaat maar over de kanarie van mijn schoonouders.

Heeft iemand van jullie al te maken gehad met een vogel die ademhalingsproblemen heeft?

De kanarie van mijn schoonouders heeft er de laatste tijd veel last van. De ene keer al wat erger dan de ander. Maar als hij het erg heeft, is het niet te doen.

Daarnet was ik met mijn schoonmoeder aan het telefoneren en ze vroeg of ik het hoorde. En ik hoorde dat beestje happen naar adem.

Hij zit ook erg te schokken. Een van de dagen stikt hij volgens mij. Waaraan kan dit liggen? Er is niets veranderd de afgelopen weken qua omgeving en aandacht of voedsel.

Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes Kelly

Kelly

Tara

Hoi Kelly,

wat zielig nou, ik heb geen kanaries meer :(. Maar ik koop snel weer een koppel bij :).

Tja kanaries worden niet erg oud, kun je even zeggen hoe oud die is?

Groetjes, Tara

Karin

3 juli 2003, 22:21:49 #2 Last Edit: 3 juli 2003, 22:22:40 by kazoo
Heeft je schoonmoeder er wel eens aan gedacht om met de kanarie naar de dierenarts te gaan ? Zo te horen heeft hij ontstoken luchtzakken ( vergelijkbaar met een longontsteking bij de mens ) en als je niets doet gaat hij waarschijnlijk dood. Ik weet niet of de medicijnen nog aan zullen slaan als het al zo lang aan de gang is, maar ik zou het zeker proberen.

Overigens kunnen kanaries wel oud worden hoor. Ik heb er ooit eentje gehad die een jaar of 16 was. De eigenaar ging emigreren. Ze heeft nog een jaar in de voliere op mijn toenmalige werk gevlogen voor ze overleed aan legnood. Ze zong hele riedels en we dachten dat het een man was  ;D

Succes ermee.
Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kelly Stark

Hoi

Hij is twee jaar oud, Tweety noemt hij.

Ja, ze wilden er wel mee naar de DA, heb ik al een paar keer voorgesteld. Maar ze dachten dat DA die vogels op consultatie krijgen eerder parkieten en papegaaien krijgen.

In ieder geval, als er idd iets aan gedaan kan worden, moeten ze maar eens gaan.
Bedankt in ieder geval.

Kelly
Kelly

Karin

Nee hoor, alle dieren kunnen bij een dierenarts terecht, of het nu een kanarie is of een dure papegaai.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Ok, volgens mij is het ook beter om naar een dierenarts te gaan, alhoewel ... Dan is het vaak zo dat ze niets over vogels af weten maar niet toegeven en toch iets verkeerds doen, ik heb slechte ervaringen met dierenartsen hoor ...

Veel succes eh,

groetjes, Tara

Stijn dc

hello

zit de kanarie met zijn pluimen opgezet?
hij kan ook door een mug zijn gestoken die de hijgziekte heeft zoals wij ze hier noemen, deze is dodelijk en ongeneeslijk==> eigen ondervinding!!

SDC:D

Kelly Stark

Hij zit met zijn pluimen opgezet als hij gaat slapen en als hij het een beetje koud heeft. Maar niet meer dan anders.

Nu hebben mijn schoonouders ook gehoord dat het de gaapziekte kan zijn. Maar hijgen ze en schokken ze dan zo hard?

Groetjes
Kelly