15 mei 2025, 13:44:45

Vlekjes in de nek

Gestart door Sander, 27 mei 2006, 10:27:02

« vorige - volgende »

Sander

Hallo iedereen,

In verschillende topics zie ik berichten opduiken ivm vlekjes in de nek bij valkparkieten. Volgens de één is dit een teken dat de valkparkiet split is voor lutino, volgens de andere voor bont. Ikzelf heb de ervaring dat deze vogels split zijn voor gepareld.

Kunnen we dit betrouwbaar noemen? Ik vind persoonlijk van niet!

Groeten
Sander

Lique

Hoi Sander,

Ik heb bij split lutino's nog nooit vlekjes in de nek gezien.
Wel bij split bont en bij split gepareld.

groetjes Lique

carco

Hoi

Het kan begreep ik ook nog split witmasker zijn??
Ik zelf heb een pop met vlekjes in de nek en kan dus nooit split gepareld of lutino zijn.
Maar wel bont waar ik altijd van uitging, maar dus ook voor witmasker??
Is dat niet aan de kleur te zien misschien?
Die van mij is een cinnamon pop met gele vlekken maar er zijn er dus ook met witte vlekken. Zou dat geen verschil maken??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mariska

Hoi,

Ik heb een witmasker split bont en die heeft 2 wite vlekjes in de nek ;)
En ik weet zeker dat hij split bont is en verder niks.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Theetje

Hoi Sander,

Mijn witmasker man heeft ook vlekjes in zijn nek. We dachten uit eerdere verhalen begrepen te hebben dat dit split voor bont zou kunnen betekenen. Toen vorig jaar kleintjes zijn gekomen bleek het toch echt split voor gepareld te zijn. Alle popjes gepareld en geen bonte, terwijl de moeder toch echt bont is. Het zijn overigens de valkjes uit mijn handtekening.

Ik ga er dus ook niet meer van uit dat vlekjes in de nek persé split voor bont betekent.

Groetjes

Theetje

•=Bonnie=•

Volgens mij is het gewoon een foutje, veroorzaakt misschien doorat ze split en niet zuiver zijn. Inderdaad is het dan weer gepareld, dan weer bont en lutino heb ik ook al gehoord van iemand.