Mijn eerste eitjes ----> en mischien jongen

Gestart door Quinten, 25 mei 2006, 16:39:36

« vorige - volgende »

Christine

Hier even de mutatieberekening van je koppeltje! ;)


Moeder:bont witmasker cinnamon
Vader:wildkleur split voor witmasker

man afkomst:
50% wildkleur split voor bont witmasker {X2: cinnamon}
50% witmasker split voor bont {X2: cinnamon}

pop afkomst:
50% wildkleur split voor bont witmasker
50% witmasker split voor bont

Gefeliciteerd met je tweede donsje!
Ik ben benieuwd wat het volgende word!
Ik kom zeker terug kijken!

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Quinten

Maar ik denk dat mijn man ook nog split is voor gepareld

Saskia

Als dat zo is,dan kun je dit verwachten:


Moeder:bont witmasker cinnamon
Vader:wildkleur split voor witmasker {X1:  gepareld}

man afkomst:
25% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
25% wildkleur split voor bont witmasker {X2: cinnamon}
25% witmasker split voor bont {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
25% witmasker split voor bont {X2: cinnamon}

pop afkomst:
25% gepareld split voor bont witmasker
25% wildkleur split voor bont witmasker
25% witmasker gepareld split voor bont
25% witmasker split voor bont



Quinten

Bedankt ik heb precies een rood lensje gezien in de ogen van het wite valkje cinnamon?

Ed

Hoi Quintin,

Gefeliciteerd met je jongen zijn er ook al foto's van de witte ik ben benieuwd.

Groetjes
Ed


Quinten

NOG geen foto van de witte k zal er vandaag een maken ae zijn al heel hard gegroeid!

Quinten

k zal proberen er andaag of morgen fto's van te nemen wat gisteren is het niet elukt de jongen zijn al heeel hard gegroeid en hebben een ange hals de ouders zorgen goed voor de 2 kleintjes en ik hoop dat het de verdere dagen nog goed verloopt nu gaan de ouders wel iets meer van he nest soms zitten ze er nu allebei op maar overdag gaat de mama en papa afwisselend van het nest ze zijn echt heel mooi . Maar rond welke leeftijd openen ze hun ogen?? want dn kan ik zen of en eventueel een cinnamonetje bij zit f iets anders .

      allezins bedankt voor de vele reakties al je mag altijd berichtjes blijven plaatsen hoor;) of alq je mijn msn wilt hebben of een mailtje sturen dit kan ook allemaal


p.s.: Je kan de jongen reserven en as je de uiteindelijke mutatie tog niet wilt kun je de reservatie gewoon afzeggen. waarschijnlijk zal het gele valkje een wildkleur split witmsker bont cinnamon zijn of wel een geparelde de witte zal waarschijnlijk een witmasker split cinamon bont zijn de wimasker zou ook nog cinnamon kunnen zijn over de prijs valt nog te sprken de jongen mogen binnen ongeveer 4 weken weg meer informtie volgt


         grtjs Quinten

Ed

Hoi Quinten,

Ergens vanaf de 5 de dag gaan de oogjes langzaam open.

Maar waarom mogen je valkjes met 4 weken weg dan zijn ze nog niet zelfstandig hoor.

Groetjes
Ed

Quinten

Hoi Ed, ze zijn nu bijna een week en de oogjes zijn nog niet open maar dat zal wel komen als we vier weken verder ijn zijn de jongen  ongeveer 5 weken oud en waarschijnlijk al uitgevlogen en mischien zelfstandig en vier weken was ongeveer he het kunnen der ook vijf ofzo zijn oké?

Ed

Hoi Quinten,

Ik dacht al dat is wel erg snel dan heb ik niks gezegd je begrijpt het in iedergeval. Maar ziet er goed uit het nestje.

Groetjes
Ed

Quinten

De foto' s zijn nog niet gelukt maar ik heb wel ander goed nieuws het oudste jong heeft z'n ogen geopend en ..... het heeeft een rood lensje!!! ;D een cinnamonetje wild dit zeggen dat de vader slpit widkleur cinnamon is??? en het andere jong heeft 1 oog al half open maar de jongen groeien snel :o ongeloofelijk het jong van ongeveer een week is bijna grooter dan mijn grasparkieten jong van bijna 3 weken ze zijn echt al e groot!!! ik hoop dat mijn wildkleur slpit is vor cinnamon en witmsker en misschie nog andere mutaties k hoop bont dan is hij slpi: witmasker cinnamon bont en zijn pop is witmasker cinnamon bont!!!! maar mischien o wel gepareld of iets anders alé ja we zien wel ik hou jullie op de hoogte!!!

p.s.:het zou kunen dat ik de komende dage iets minder n mijn logboek schrijf dit komt omdat oons internet stuk is en ik daarom op mijn mama haar laptop moet typen .

p.s.: het zou kunnen dt ik de komende dagen iets minder in mijn dagboek schrijf dait komt omda

Ed

Hoi Quintin,

Leuk hoor dat de oogjes open gaan en ja het gaat inderdaad snel dat valt mij ook op. Elke dat dat ik kijk zijn het net of er ander inzitten door de veranderingen. Nu ze veren beginnen te krijgen is dat nog erger.

Nou foto zullen toch wel komen een keer.

Heel sterkte met de jonkies hoor.

Groetjes
Ed

Quinten

Ik kan pas foto's zetten als ons internet terug is gemaakt en ik niet meer op mijn mama haar laptop moet. Het tweede jog heeft ook rode lensjes dus 2 cinnamonetjes!!! MAAAR!!!!.... mijn oudste valkje heeft al stoppeltjes aan de kuif en die zijn allemaal geel en er is 1 zwarte ofzo bij is dit een gele kui en een bonte vogel???? ik hoop het dan is mijn man ook split bontdan is het zo:
man:wildkleur split witmasker cinnamon bont x pop: witmasker cinnamon bont kan iemand mij dan verteelen welke jongen ik er juist kan uit halen??? en ook of dat het een gele kuif is en als ie geel is is mijn man dan ook split bont????


         alvast bedankt    grtjs Quinten!!!

Christine

Hier even de berekening! Normaal zouden er dan deze jongen moeten uitkomen!

Ouders:
Vader    Wildkleur split voor Witmasker Bont {X1:Cinnamon}
Moeder    Witmasker Bont Cinnamon

Nageslacht:
Jonge man    
25.0 % Witmasker Bont Cinnamon
25.0 % Witmasker Bont split to {X2:Cinnamon}
25.0 % Cinnamon split to Witmasker Bont
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont {X2:Cinnamon}

Jonge pop    
25.0 % Witmasker Bont Cinnamon
25.0 % Witmasker Bont
25.0 % Cinnamon split to Witmasker Bont
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Quinten

Maar.... hoe kan dit dan als het jong een gele kuif heeft (bont) en rode lensjes in de ogen(cinnamon) dan moet het toch een bonte cinnamon zijn en het s geen witmasker hoe kan dit dan????? voorwat moet mijn man dan wel split zijn???