2 augustus 2025, 22:01:34

de valkjes van mar kweek 2007 foto's

Gestart door mar, 25 mei 2006, 15:55:39

« vorige - volgende »

mar

hoi margreet
nee helaas het is nog niet binnen .Zit ook al met spanning te wachten .Zodra ik het weet vertel ik het gelijk
met de broedstemmiing   valt het nog mee met de valkjes 1 pop is wel gepaard maar nog geen eitjes op de grond zien vallen, heb dan ook nog geen blokken hangen ik houd je op de hoogte van alles oke ?

groetjes mar

mar

hallo
yes de uitslag is binnen het is een man zoals ik gehoopt had

groetjes mar

eefje nieuwenburg

he das altijd fijn als het uitpakt zoals je wilde :D

groetjes eefje

mar

hoi eefje

nu maar afwachten wat ze gaan doen .Maar ik heb alle tijd .lk ben er heel blij mee en geen spijt dat ik ze gekocht heb

groetjes mar

mar

25 maart 2007, 14:58:04 #94 Last Edit: 25 maart 2007, 19:21:23 by mar
hallo 
paar foto's

groetjes mar

margreet

hallo Mar,

Heb ik even gemist de uitslag, nog gefeliciteerd met je mannetje.
Ook de blokken al hangen zie ik, vooraan zit de fallow als ik het goed heb toch. Hij zit wel pront voor het invlieggat, zou het dan toch nog wat worden met hem.

groetjes Margreet

mar

26 maart 2007, 19:07:39 #96 Last Edit: 26 maart 2007, 19:21:34 by mar
hoi margreet
dank je wel .Die fallow is hier ook verliefd op een wildkleurmannetje. Hij beschermd hem ook erg zo dat hij iedereen wegjaagt die voor of op het blok zit . Niet altijd maar wel veel. Het vrouwtje van hem die wil wel maar de fallow niet echt . Meer geinterseerd voor de wildkleurman .Ik kijk het nog ff af anders zet ik die twee ff een poosje apart met een blok .Maar ik ben bang als ik ze dan na een poosje weer terug zet dat het dan weer terug bij af is

er liggen nu in tee blokken een ei 1 van de bonte die van de foto en de ander weet ik nog niet van wie die is
die fallow is er net een paar keer in geweest zal mij benieuwen

groetjes mar

margreet

Hallo Mar,

Blijft verrassend, misschien een mooi wildkleur popje m/leuke splits voor de fallow, misschien trapt hij daarin!!

groetjes Margreet

mar

26 maart 2007, 22:45:03 #98 Last Edit: 26 maart 2007, 22:50:06 by mar
hoi margreet
ik heb voor het donker in het blok gekeken en zag de geparelde pop  met een  wildkleur  split samen zitten op een eitje maar de fallow jaagt nu ook zijn pop uit het blok beetje raar misschien dat ik het zo zegt de fallow is nu pop af maar misschien word het jagen minder als ze meer eitjes hebben dan jagen ze hem vast wel weg dat hoop ik dan maar
ik wil eerst zekerheid hebben als dat een koppel word nog maar ff afwachten

gr mar

margreet

hallo Mar,

He, wat ingewikkeld allemaal nu, hoop dat het goed komt.

groetjes Margreet

mar

hoi margreet
misschien leg ik het wel ingewikkeld uit maar leter kan ik eigenlijk meer zeggen

gr mar

mar

15 april 2007, 16:22:33 #101 Last Edit: 15 april 2007, 19:00:24 by mar
hoi
mijn eerste jong is op komst de eerste piepei  van bont
x witmasker
Sunny moest ik uit de voliere halen ze kon niet meer op d'r pootjes staan .Ze zit nu binnen en gaat al goed vooruit nu .Ze moet nog even bijkomen met eten want ze was goed afgevallen
de fallow met zijn vriendje jacco zit in de schuur ook die moest ik er uithalen omdat de bonte x witmasker niet meer op hun eieren ging zitten .

groetjes mar

eefje nieuwenburg

Hey Mar,
wat is er met Sunny?

enne wat leuk een piepei,gaat er bij jou ook wat gebeuren :D

wat een gedoe he met al die koppels die mekaar het licht in de ogen niet gunnen als er blokken hangen.....

groetjes eefje

mar

hoi eefje
ik denk dat sunny in d'r pootje is gebeten door een ander valkje daardoor kon ze wel vliegen maar niet goed landen ze viel steeds op d'r buik en kon ook niet bij het eten komen ook niet met een schaal eten op de grond .Toen heb ik maar besloten om d'r ff een poosje binnen te houden maar ze klimt weer en gebruikt d'r pootje weer goed . Ik weet niet wie het gedaan heb. Geelwangkoppel zit in de schuur en de fallow met wildkleurman anders gaat de fallow zo zitten schreeuwen om de wildkleur nu doet ie dat niet
Er zit ook twee poppen op 10 eieren  .En de witmaskergepareld x wildkleurman ook op eitjes ben benieuwd

margreet

hallo Mar,

Bij jouw is het ook begonnen, binnenkort het 1e jong, leuk hoor.
Bij mij gaan de eersten van de week al weer weg, gaat zo snel.
1 koppel zit nog op pleegeitjes, denk niet dat ze bevrucht zijn, komen van een jong koppel, ze heeft er zelf al 2 eitjes bijgelegd, deze mag ze houden als de andere eitjes niet bevrucht zijn. Ze heeft pas een nest gehad dus 2 jongen vind ik genoeg.
Ik houd ze binnen dus dat geeft best veel werk, extra kooien voor de jongen om ze tam te maken.
Ik weet wat een geluid die fallow kan maken, binnen is dat haast niet te doen. Hij kan ook best leuk fluiten maar allemaal zo hard :D :D,
Veel succes met je 1e donsje en dat er nog maar veel mogen volgen.

groetjes Margreet