21 juli 2025, 23:56:38

De laatste nestjes

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 18:50:14

« vorige - volgende »

Barbara

hoi Mandy,

t heeft nix met valkjes te maken, maar ik wilde even zeggen dat als ik mijn antibiotica voor mijn keelontsteking en broomhexine tegelijk innam, ik er misselijk van werd, tot aan overgeven toe. Als ik ze met een paar uur verschil nam, dan niet, misschien een tip, zeker als je al misselijk bent!

Sterkte!

Groetjes,

Barbara

Mandy

Bedankt meiden! ;)

Als ik me wat beter voel zal ik er eens omgaan. Ik mag al blij zijn als Raymon straks de boodschappen goed kan doen, de eerste keer alleen voor 'm, dus ik heb alles maar heel goed opgeschreven, want anders... :o  :D

Ik laat m'n broer vanavond even zo'n infraroodlamp bij ons thuis ophalen, dat helpt ook wel eens om het een beetje los te maken. Maar daar ga ik vanavond pas voor zitten, het is nu al warm genoeg! 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

Hey Mandy,

ik hoop dat je je snel beter gaat voelen meissie !!!!.
ik begrijp heel goed hoe je je volet, ik ben dus toen wel te lang blijven doorlopen en heb doordoor dus idd een longontsteking gekregen, nou dan ben je nog niet jarig hoor.
Maar ja, als je lichaam niet doet wat je wil is dat heel vervelend, ik heb bijv; afgelopen weekend onwijse kiespijn gehad, en ja dat is ook geen pretje. Dus alles wat je lichaam doet, wat jij niet wil dat tie doet, is pijnlijk.  :)
Maar als het goed is, knap je nu snel weer een beetje op.

Lueke foto trouwens die van je kleintjes.

Doeg
Groetjes
daan

Mandy

Tja en dit voelt al zo rot aan, diep in- en uitademenen en hoesten doet flink zeer, zeker met een longontsteking dan! :o

Ik heb al eens eerder bronchitis gehad, maar niet zo erg als nu hoor, maar goed nu was ik ook eigenwijs en zit ik (en de rest) in een hittegolf... :( 8)

Enne, 24 augustus ben ik jarig hoor, dat weet ik zeker! ;D

Ja, lieverdjes zijn het hé. Ik heb zo met ze te doen, alles zit weg te puffen daarzo. M'n tuinhuisje/volière is veranderd in een sauna... Ik hoop dat ze deze hittegolf overleven, want voorlopig blijft het zo zeggen ze! ::)

Marcel

Nou, ook sterkte vanuit Almere!

(Awaar ik mij schuifpui het voorzien van een hor met klitteband, zodat mijn twee valkjes toch vrij kunnen vliegen en ik niet weg zit te zweten omdat het aan twee kanten nu open staat met hor  8))

Andrea

Hoi mandy,

Alles gaat goed met Sparkle. :)
Het is een groot verschil met de eerste dag dat ik haar had en nu.
Nu is ze helemaal gewend aan haar nieuwe huis en mij. Ze fluit nu ook veel en als ik haar een tarwe koekje voer maakt ze van die bedel geluidjes.
Ze heeft ook al precies door waar ze er uit moet bij de kooi als ze er uit wilt. Ze is nieuwsgierig naar alles en iedereen.
Hier is ook een foto van haar. Ik had er nog een paar, maar ik kreeg het niet voor elkaar die tegelijk te uploaden,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Ach wat een lieverdje! :P

Ben blij dat het zo goed gaat, hier voel ik me ook alweer wat beter door. ;)
Maar je hebt nog geen sloopactiviteiten waargenomen, net als Pukkie bij Mariska? ;D

Mandy

5 augustus 2003, 20:38:21 #142 Last Edit: 6 augustus 2003, 01:49:09 by Mandy
Hallo allemaal, :)

Ik heb net dit mailtje gehad van die mensen uit Brussel; :(

Hallo, het tam maken van jobke verloopt moeizaam, maar we houden vol. Verdre eet hij heel goed en schrikt hij van niet meer wanneer ik ga stofzuigen of its dergelijks. Nu heb ik vanmorgen ontdekt dat zijn rechter oogje wat rood ziet en als ik dichter bij kijk lijkt het dat hij een zaadschilfertje in zijn oogje heeft, maar ik mag hem nog niet opnemen (dan pikt hij nog heel erg). Wat kan ik doen? Groetjes, Evi en Bart

Dus wéér een valkje met een rood oog! :o
Inmiddels is de voliére met dettol ontsmet en ook alle touwen, speeltjes enz., nu ruikt het naar de dierenkliniek!  :D
Dus ik hoop dat die oogbacterie van Jil nu niet meer doorgegeven kan worden! :-/
Mocht er (nog) iets anders in de voliére zijn dan is dat nu eveneens gedood.  ;)
M'n valkjes zitten er allemaal normaal, maar moe van de hitte, weer op hun stokken en touwen, ze zien er allemaal goed uit en ik zie geen gekke dingen. Inmiddels hoor ik Parel op de achtergrond alweer flink fluiten, die heeft alleen last van z'n hormonen! :D

Mandy

Voor diegenen die mijn Pino zo mooi vinden :P;

Ik zag er net zo een op marktplaats, het zouden broers kunnen zijn!  ;D

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=dieren&u=vogels&ID=64388

Mandy

Hallo Karin en Barbara, :)

Jullie waren aan het goochelen over de albino valkparkiet, die eigenlijk een witmasker lutino is, maar ik dacht dat die er zo uit kwamen;

Mother:Lutino Split To Whiteface
Father:Whiteface Split To {X1:  Lutino}

male offspring:
25% Whiteface Lutino
25% Whiteface Split To {X2: Lutino}
25% Lutino Split To Whiteface
25% Grey Split To Whiteface {X2: Lutino}

female offspring:
25% Whiteface Lutino
25% Whiteface
25% Lutino Split To Whiteface
25% Grey Split To Whiteface

Want bij lutino ontbreekt het grijs en bij de witmaskers het rood en geel, als deze dus samen komen en het grijs, geel en rood ontbreekt kan er niet veel anders dan een witte valk uit komen, toch? :-/

En ik heb je verhaal nog eens gelezen Barbara en ik wist inderdaad wel dat dit nooit allemaal in 1 nestje tegelijk zou kunnen verschijnen, dan zouden er ten eerste al 12 jonkies moeten komen en het zou dan wel heel erg toevallig zijn dat het zou zijn vlgs die tabel. Nee, ik denk ook dat als er 3 nestjes komen ik telkens verrast kan worden door verschillende jonkies, maar dat vind ik juist heel erg leuk, raden wat er uit de toverdoos tevoorschijn komt! :D

En bloos bloos :-[ ik moet nog steeds een heel pakket erfelijkheid lezen en ik wil ook nog van die tabelletjes leren maken, dan heb ik die tabel op het net niet meer nodig en kan ik zelf beredeneren wat eruit komt, dat is veel leuker, maar zover ben ik dus nog steeds niet, zucht...

Kolkkie

CitaatAch wat een lieverdje! :P

Ben blij dat het zo goed gaat, hier voel ik me ook alweer wat beter door. ;)
Maar je hebt nog geen sloopactiviteiten waargenomen, net als Pukkie bij Mariska? ;D

Hoi Mandy,

Nou ze is behoorlijk nieuwsgierig en daarbij hoort natuurlijk alles te worden geinspecteerd met haar snavel.
Ze vind mijn ring heel interresant en mijn oorbellen. Maar het te erg wordt stop ik haar. Vandaar dat ik ook niet mijn goede ring om heb als ze los is.
Ze vind het bovendien heerlijk om gekroeld te worden en kan daar geen genoeg van krijgen :D
Het is echt een lief beestje en ik hoop dat ik lang van haar mag blijven genieten.
Iedereen in mijn omgeving is verbaast over dat een valkparkiet zo lief kan zijn. Ik denk dat ik haar bijna niet mee krijg naar mijn kamer in Enschede na de zomer. Want mijn ouders zijn ook al behoorlijk gek van haar.

Groetjes Andrea en beterschap gewenst!
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

6 augustus 2003, 20:27:43 #146 Last Edit: 6 augustus 2003, 20:30:18 by Mandy
Dank je Andrea, het gaat inmiddels gelukkig ook al wat beter. ;)

Fijn hoor dat je ook zo'n kroelerd hebt. En gewoon meenemen hoor, laat ze anders zelf maar een valkje nemen ofzo! :P

Het is hier, en overal, erg warm en ik hoop dat al m'n vogeltjes en jonkies die hitte overleven! In de volière is het zelfs al bijna 40 graden! :o

Ik heb nu al een paar dagen een ventilator aan in de volière (je kan 'm net zien) en er een parasol voor gezet om het een beetje draaglijk te houden... 8)

De valkjes zitten allemaal onder het schaduwrijke afdakje verstopt. ::)

daan

Hey Mandy,

Thanks, ik ga zondag de bonte valk ophalen.
Dank je voor de tip.
Ik zocht eigenlijk een bonte witmasker maar deze is ook erg mooi hahaahha.

Groetjes Daan

Mandy

Kijk hartstikke mooi joh! ;)
Nou zou je er eigenlijk een pop bij moeten zetten die split is voor bont, dan krijg je de mooiste jonkies. :P
En dit is toch weer wat anders, witmaskers heb je al, leuk hoor, ben benieuwd naar de foto's! ;D

Mandy

7 augustus 2003, 00:23:03 #149 Last Edit: 7 augustus 2003, 00:45:00 by Mandy
's Avonds komen ze weer een beetje tot leven en gaan ze weer wat eten scharrelen e.d. en waren ze maar wat blij met deze takken "onkruid" (bruidssluier) die ik speciaal voor ze laat groeien! En dat waarderen ze wel zien jullie wel; :P

Je kan hier ook goed zien dat bij Parel er al veel parels verdwenen zijn, op zoek naar een andere naam dus!  ;D
Ook zie je hier dat die albino zo goed als geen staart meer heeft. :(

Ik kon nog wel een mooie foto van Pipo maken, de nieuwe partner voor Pino. Alleen had ze helaas net in dat oog een klein vuiltje zitten. En mijn foto's zijn uiteraard niet vergelijkbaar met die van Karin. ;D

Ik weet zeker dat het een vrouwtje is. Ze zocht van de week al toenadering bij Pino, maar die heeft het nog te druk met z'n 2 dames. Die gaan echter vrijdag naar een andere kweker met een grote volière. Ik ga ze zelf brengen zodat ik kan zien hoe ze terecht komen en kan dan met een goed gevoel weer naar huis, maar ook met een beetje pijn en schuldgevoel ben ik bang... :-/ Hier zitten ze nog met z'n drieën, vlnr; Pino, Truus en Marrie;

Met de jonkies gaat het ondanks de hitte goed en ze worden goed gevoerd ook zie je wel aan de volle kroppen;

Ik denk dat ik die oudste zelf even houd, want dat lijkt weer zo'n cinnamon geparelde witmasker te worden, misschien mooi voor de tentoonstelling en dan kan ze misschien volgend jaar naar iemand die ermee wilt kweken? Trudie tegen die tijd misschien als ze een voliére in de tuin heeft! :D Tis zonde nou ga ik je weer pesten, nee hoor, geniet jij nou maar lekker van je 4 valkjes! ;)

En hier de 2 hummeltjes van Z&J;

En van die spreidpootjes is bij dat grasparkietje bijna niets meer te zien, dus ik heb dat stiekje er tussen uit gehaald;