20 juli 2025, 10:44:31

De laatste nestjes

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 18:50:14

« vorige - volgende »

Mandy

18 juli 2003, 04:21:34 #45 Last Edit: 18 juli 2003, 04:47:07 by Mandy
Tja, inderdaad vroeg, maar ze doen het toch echt zelf hoor. :-/ Ik snap het ook niet...

Volgende week komen Andrea en Maris Sparkle ophalen, dan is ze 5 weken en 5 dagen. Ze eet al aardig zelfstandig, morgenavond geef ik ze nog een beetje pap te snoepen en dan moeten ze het verder zelf doen. Maar dat doen ze nu ook al goed, ze leggen mooie groen/witte volle poepjes. ;)

Sommige weten wel dat ik op zoek ben naar een bonte witmasker zoals Kazoo van Karin of zoals die van Demi (Diana). Ik heb nog maar 1 iemand gevonden en die had deze valk;

Alleen vind ik deze niet bont genoeg dus ga nog ff verder op zoek... Deze is wel split voor ino en dwz dat ie met een witmasker pop voor albino nakomelingen kan zorgen en met andere poppen voor lutino's, wel mooi natuurlijk. :)

Morgen ga ik naar denBosch om een bonte pop voor Pino te zoeken. Z'n vriendinnen Marrie en Truus moeten maar een ander zoeken! :o

Ws heeft Truus een wildkleur mannetje in Den Haag gevonden via Ron, dan komt ze weer in een huiskamer. Maar dat is ze van hier nog wel gewend, zij is ook de enige die nog wel eens bij je komt kroelen.
Het is wel een beetje moeilijk, maar je moet grensen en prioriteiten stellen natuurlijk. Overbevolking is niet wenselijk en als je bepaalde soorten wilt gaan kweken moet je soms beslissingen nemen die niet zo makkelijk zijn... :-/

Hier Pino links en Truusje rechts;

Wel lief hé, maar die Pino at dus wel mooi van 2 walletjes!
Hier zit ie weer op Marrie!

Dat heeft ook voor heel wat problemen gezorgd. Dat kan je in m'n andere dagboeken hier lezen... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Inderdaad wel erg weinig bont Mandy ! Maar wel apart  ;D Ik hoop dat je morgen slaagt in Den Bosch. Is het een kweker ?

groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Nee, ws zo'n opkoper/handelaar zoals die in Ridderkerk, maar ze waren wel heel vriendelijk. Stonden me netjes te woord aan de telefoon, gaven me uitleg, ook via mailtjes en iemand anders raadde me via de mail aan daar eens een kijkje te gaan nemen, dus dat gaan we dan maar eens doen. ;)

Karin

Ik hoop dat je slaagt en anders.... moet je toch gedult hebben. Volgend jaar heb ik misschien jonge Kazootjes  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

18 juli 2003, 22:45:56 #49 Last Edit: 18 juli 2003, 22:50:36 by Mandy
Hoi Karin en de rest,

Vanmiddag ben ik dus naar 's Hertogenbosch geweest bij Leon. Hij doet in- en verkoop van allerlei soorten vogels. Hij heeft achterin z'n tuin vele volières met veel verschillende soorten vogels zitten, vnl parkietensoorten. Zijn vriend van Drost doet het papegaaiendeel, die brengt jonge papegaaien en kaketoes met de hand groot. Zo zag het er bij Leon uit;

En ik ben zover geslaagd dat ik met deze 3 mooie exemplaren weer naar huis ben gegaan;

Ik was eigenlijk op zoek naar één bonte pop, maar omdat je bij bonte niet kan zien wat het voor geslacht is heb ik er maar 2 meegenomen, ws dat die voorste een pop is voor zijn gevoel. En van die albino was ik ook helemaal weg. Daarvan wist ie niet wat het was, man of pop, mijn gevoel zei pop en jawel hoor een paar minuten later klom er een wildkleur man op, een pop dus! :D

Mijn jongen die ik hier nog had zitten; 2 wildkleur, 1 cinnamon en 1 geparelde heb ik bij hem achtergelaten. Daar zou ik ws toch niet meer vanaf komen en of ik ze nu voor de jaarmarkt zou bewaren, naar een dierenwinkel zou brengen of hier zou laten, maakt ook niet veel uit. Je weet in alle gevallen toch niet hoe ze terecht komen, daar hoop ik dan maar het beste van... :-/

En kan het kloppen dat Diana (Demi) en Peter & Lique hier ook al eens geweest zijn? Hij dacht van wel namelijk.

Speedy

Oh wow Mandy,

Mijn mond valt open joh, wat een plaatjes.
Dat heb je goed gedaan hoor, meteen 3 meenemen.
Dus we kunnen weer prachtige jonkies van jou valkjes verwachten.
Veel geluk ermee.

Groetjes,
Trudie

daan

Hoi Mandy,

Wat een prachtige valkjes joh, daar ben je denk ik wel heel blij mee. Proficiat ermee en veel kweekplezier he. Maar dat zullen wel hele mooie jongen worden he'.  :) :)

Nog ff een vraagje had hij toevallig ook witmaskerbonte zitten of niet, en zo ja, mag ik van jou zijn emailadres dan hebben. Heb hij een hoop valkjes zitten, verschillende mutaties ??

Knuf Daan :D

Karin

Ik denk niet dat die er zaten Daan, anders had Mandy ze zeker meegenomen, ze is er namelijk ook naar op zoek  ;D Het is Leon, die bij de advertenites staat. Toevallig mailde ik hem vanmiddag en hij zei dat hij via Mandy op de lijst is gekomen. Hij gaat uitkijken naar een man voor Breezer. dus ik hoop dat het lukt. Wat een prachtvalkjes Mandy, maarre.... zijn het niet bont geparelde ?? Of zie ik dat verkeerd. Ik kan me voorstellen dat je die albino hebt meegenomen... Een plaatje ! Zelf houd ik eigelijk niet zo van albino, maar ik ga ze steeds mooier vinden  ;D Nu nog snel je volière uitbreiden !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

daan

Ja das waar Karin, dan had Mandy ze zelf wel meegenomen hahahahahahaha.
Maar ja ik kon het proberen toch :D :D :D.
Je weet het nooit, let maar op je zal zien dat het niet gaat lukken voordat de kleine Kazoo er is hahahahahhaha geeft niet hoor, maar ik zou het zo leuk vinden om zelf ook bonte te kweken. Moet gewoon geduld hebben, maar ja das moeilijk he nee hoor geintje

Knuf daan :D

Karin

;D Geduld is een schone zaak, maar o zo moeilijk  ;D Gewoon rondkijken en veel mailen, dan komt het vanzelf wel  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Klopt Karin, het zijn bont geparelde maar dat geeft niet want Pino is toch al split voor gepareld dus ik zou er zowieso al bont geparelde jongen uit gaan krijgen ook al was het een gewone bonte pop. Nu kunnen het 50% gewone bonte worden (man of pop) en 50% bont geparelde (man of pop). En ik vind dat ook wel mooi. ;)
Er gaat trouwens zowieso één van deze bonten weer weg zodra ik zeker weet welke een pop is, of allebei (of geen van beiden! :o), dus wie houdt zich aanbevolen?
Ze lijken ook wel een beetje op Yellow hé Trudie!

Tja, ik was eerst ook niet zo voor albino maar ben het toch ook steeds mooier gaan vinden. En het is ook een heel mooi zicht zo'n albino tussen de rest van de valkjes. :)
Misschien dat ik toch nog voor die bonte witmasker in R'dam ga, nu niet omdat ie "bont" is, maar omdat ie split is voor ino en ik er dus albino jongen uit kan krijgen. Dat kan dus alleen als je een witmasker man hebt die split is voor ino of als je er een albino man tegen zou zetten. Maar het schijnt niet zo goed te zijn om albino jongen uit een albino koppel te krijgen, dat schijnt ook zo met lutino's zo te zijn, beter is om met split te kweken, alleen weet ik niet waarom, iemand anders wel misschien? :-/

Hij had inderdaad (nog) geen bonte witmaskers, maar dat zou hij voor mij in de gaten houden. Dus dan wachten we rustig af. Ik heb geen haast, als het rond december is, is het wel goed. Februari/maart gaan de blokken er weer in en dan kan tie vantevoren ff wennen. Ondertussen zoek ik ook nog zelf ff verder hoor, je weet maar nooit. ::)

Paul

Hoi Mandy,
Je mag roodogen nooit met elkaar kruisen omdat het geslacht dan veels te zwak word, vogels met rode ogen zijn gewoon veel zwakker.
Heeft die witte van jou rode of zwarte ogen want als ze zwart zijn is het geen echte albino namelijk.
Ik heb zelf een wildkleur die een witte vader heeft gehad en daar kreeg in met een witte pop met zwarte oogjes een albinojong uit dus het hoeft geen witmasker te zijn om er albino's uit te krijgen hoor, ik had hier het bewijs :-)
Je hebt wel hele mooie valkjes opgehaald zeg :-)
Ik ben benieuwd wat daar voor mooie jongen uit gaan komen :-)

Groetjes, Paul

Mandy

Ja, dat dacht ik ook al Paul, dat ik zoiets al eens gehoord of gelezen had. :)
Maar dat is waar ja, zo heb jij inderdaad een albino jong gekregen... Alleen kan ik dat via die tabel niet verklaren, daar zou ik de papieren voor in moeten duiken. Karin en barbara weten het zo misschien wel of hadden ze dat al eens uitgezocht voor je?
O, ja ik geloof dat deze albino rode ogen heeft, ik zal ze nog eens diep in de ogen kijken straks! ::)

Stijn dc

hello

wat een mooie schatjes heb je er nu weer bij!!
als ik het goed begrepen heb, ga je maar 1 van de bonte houden en dat is het popje, als er eentje bij is! en de albino ga je ook houden!! juist?
veel suc6 in ieder geval!

SDC:D

Marianne

Hoi Mandy,

Je hebt prachtige valkjes gekocht.
Ik ben heel benieuwd hoe de jongen er volgend jaar eruit komen te zien.
Als je een foto neemt kan je ook goed zien of de albino rode ogen heeft. Ik dacht altijd dat Jacco, mijn lutino, gewoon zwarte ogen had maar op de foto zijn ze echt rood.
Heb je al namen verzonnen?

Nou heel veel plezier ermee.

Groetjes Marianne en een vleugeltje van Jewel
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!