22 juli 2025, 00:35:28

De laatste nestjes

Gestart door Mandy, 2 juli 2003, 18:50:14

« vorige - volgende »

Mandy

7 augustus 2003, 17:55:00 #165 Last Edit: 7 augustus 2003, 18:20:29 by Mandy
Maar wat natuurlijk ook kan is zieke uitwerpselen van buitenvogels die in de volière poepen als ze overvliegen!

Dit is Parel en je ziet z'n waterige oogje;

Hij is niet ziek, want is volop druk aan het fluiten en nieuwe melodietjes aan het ontdekken. :P

En dit is dat jonge wildkleurtje die toch nog een beetje rode ooghoekjes heeft, ipv rond lijken z'n oogjes ovaal;

En deze foto is van Japie-jo speciaal voor Barbara omdat ze die zo mooi vond en beter wilde zien;

Ze is dus echt cinnamon zoals je op de vorige foto's al wel zag, maar nu lijkt ze niet zo zuiver meer, het lijkt wat meer gevlekt nu. Iemand enig idee hoe dat kan of die een valkje heeft die dat ook heeft?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

7 augustus 2003, 18:20:27 #166 Last Edit: 7 augustus 2003, 18:21:30 by kazoo
Hoi Mandy,

Ik denk dat de eerste injectie inclusief consult was en de tweede zonder. Ik hoop dat het snel over gaat ! Erg vervelend als ze allemaal ziek worden. Misschien is het verstandig om de volgende keer je nieuwe aanwinsten een week of 2 apart te houden, in quarantaine. Ik heb het mijn mijn nieuwe aanwinsten een week gedaan, eigelijk ook wat te kort, maar de kooitjes waar ze in zaten waren zo klein dat ik langer erg zielig vond. Maar als ik Kazoo en Luna in de grote voliére ga doen ( op zijn vroegst half september, maar ik zit zelfs te twijfelen of ik ze niet eerst een keer een nest zal laten krijgen in de verrijdbare voliére zodat ze zeker een hecht paar vormen ) gaan Jazzy en Dizzy in de kamervolière en dan kan ik hun oude kooi als " quarantaine" gaan gebruiken. Overigens heb je wel erg dure antibiotica meegekregen. Het werkt wel goed hoor ! Zelf gebruik ik baytril,dat is veel voordeliger en het werkt ontzettend goed. Wel leng ik het aan met roosvisee, want het is erg bitter.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Tja, ik heb het wel eens eerder gehad hoor, maar dat was een klein flesje en nu kreeg ik een grote fles van 60 ml mee omdat ik voor 12 valken elk 2 druppels moet geven, dus 24 druppels voor 5 dagen en de andere maat was 10 ml dus dan zou ik tekort komen. Ik heb nu 12 druppels door het eivoer gedaan en 12 druppels door het water omdat ze niet allemaal eivoer eten. Ik hoop dat het een beetje gaat werken... :-/

Kolkkie

Hoi Mandy,

Wat naar allemaal zeg, dat er zoveel valkjes ziek zijn. En je bent er ook nog een bom duiten aan kwijt las ik. Maar dat zou ik er ook voor over hebben hoor.

Als het door de uitwepselen komt, zou je dan geen afdakje kunnen maken boven het open gedeelte?

Ik duim voor je dat het snel weer voorbij is. Veel beterschap met jezelf en de valkjes.

Groetjes,

Mariska

p.s. Pukkie heeft de luxaflex ontdekt om in te klimmen
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

moonwitch (diana)

hoi mandy

Wat vervelend dat er zoveel valkjes van je ziek worden. Maar als ik het goed begrepen heb is het gelukkig niet ernstig.
Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinsten straks. Ik hoop dat je gauw foto's plaats zodra je ze hebt.
Nou ik wens je veel sterkte met je zieke valkjes en hopleijk gaat het weer snel over.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Stijn dc

hello

ohoh, dit ziet er allemaal niet goed uit hoor!!
en vooral dat ovaal oog niet, dan is je valkje zeker ziek als ze een ovaal oog hebben, zo vertelde mijn vader toch!!
het zit je niet mee he! ???
SDC >:(

Jobke

Ik ben voor alle zekerheid toch even met Jobke naar de dierenarts geweest. Ik heb antibiotica meegekregen om door het drinkwater te mengen en dit moet ik acht dagen doen. Wanneer het niet zou beteren dan heb ik ook nog een voorschriftje voor een oogzalf meegekregen. Maar ik hou jullie op de hoogte.

daan

Jeetje Mandy,

Wat een naar bericht weer zeg, houd het dan niet op.
Wat erg voor je, ik hoop dat het snel weer over gaat meissie.
Jij moet je niet schuldig voelen, je hebt hier toch ook niet om gevraagd, ik snap je wel hoor. Ik vind het trouwens wel een beetje griezelig allemaal.
Nou sterkte ermee joh.

Groetjes Daan

Karin

Hoi Mandy,

Dan hebben ze een oplossing van die baytril meegegeven. Ik heb een flesje "puur" en dan doe ik 1 à 2 pipetjes in het drinkwater ( ligt eraan hoe groot het bakje is ) Ik verschoon het dan om de dag en geef het een week, dus ik heb niet zoveel nodig.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Mandy,
Je hebt ook wel weer pech met je valkjes zeg :-(
Gelukkig is het goed te genezen en worden ze allemaal beter.
Ik heb over duiven wel eens gelezen dat ze ook een soort ontstoken oogjes krijgen doordat ze in de wind zitten.
Vaak is het dan ook maar aan 1 oog ontstoken en dat was heel erg besmettelijk maar goed te genezen.
Valkjes zijn geen duiven maar misschien heeft het daar iets mee te maken en ligt het niet aan je laatste valkjes die je erbij hebt gezet.
Veel beterschap met de valkjes.

Groetjes, Paul

Mandy

Hoi Evi, leuk dat je nu ook lid bent met Jobke! ;)
En het is wel goed denk dat je wat antibiotica hebt meegekregen voor die eventuele bacterie helemaal te doden.

Bedankt allemaal voor het medeleven. ;D
Het is gelukkig niet echt ernstig Diana, ze zitten gelukkig niet bol en ziek in een hoekje.
En wat had jouw vader nog meer over ovale oogjes te zeggen Stijn? Want echt ziek zijn ze dus niet en daar hoefde ik me ook geen zorgen om te maken, zeker niet nu ze antibiotica binnen krijgen. Je gaat me toch niet ongeruster maken hé?
Tja en een afdakje heb ik al, ik had er juist een stukje aangezet zodat ze lekker in de zon en regen konden zitten als ze wilden, kijk maar;

Over die wind en duiven had ik ook wel eens iets gelezen Paul, maar dat zou je nu toch niet verwachten? In de winter met zo'n schrale oostenwind bv weer wel. Maar zoals het tuinhuisje staat vangen ze toch niet veel wind lijkt me?(ik heb tuin op het zuiden, niet om uit te houden nu... :( 8) ).

Ja dat dacht ik ook Karin, dat bij die 1e injectie het consult zat en inderdaad quarantaine zou beter zijn, maar nu heb ik die ruimte helemaal niet. Straks als dat stukje met 2 kleine volières erbij staat zou dat weer wel kunnen, als het dan geen broedseizoen is tenminste... :-/

Jobke

nu ik Jobke geholpen heb met de ontsteking op zijn oogje lijkt hij veel liever een aanhankelijker geworden. Hij gaat nu op mijn vinger zitten en dit zonder te bijten. Wat daarvoor dus niet het geval was. Hopelijk gaat het tam maken bij deze de goede richting uit. Als het zo evolueert dan denk ik hem er in het weekend eens uit te laten. Hopelijk krijg ik hem dat ook weer opnieuw in zijn kooi. Groetjes, Evi

Stijn dc

hello

neenee, ik wil je zeker niet ongeruster maken, maar hij zei dat als een vogel zijn oogje ovaal is, hij ziek is!
een vogel zijn oog moet perect rond zijn!!
hopelijk was hij gewoon moe, en deed het een beetje dicht :D

SDC:D

Jobke

fantastisch nieuws. Blijkbaar een gelukje bij een ongelukje. ik heb vandaag Job zijn eerste vlucht laten maken. Eerst wilde ik wachten tot het weekend, maar aarom niet he. In het begin was hij wel wat onwennig. Zo buiten zijn vertrouwde omgevingetje. maar dan ging het heel goed. Hij durfde op mijn hand landen en zo heb ik hem na een half uurtje vleugels strekken weer in zijn kooi kunnen zetten. Niets stunteligs dus voor job zijn eerste vlucht. Hij zat meteen op de gordijnroede. Groetjes, Evi

Mandy

Nou dat denk ik ook Stijn. Kijk maar, want deze foto heb ik toen ook gemaakt;

En hier zijn ze weer rond ipv ovaal.

Hé wat leuk Evi! Soms gaat het inderdaad zo wel eens sneller. Ik had dat al eens eerder ergens gelezen. Toen had iemand een echt ziek valkje volgens mij en door het verzorgen is die toen heel tam geworden, dus geef Jobke maar een hoop moederliefde! :P