5 mei 2025, 01:17:47

De eerste keer

Gestart door Natanella, 2 juli 2003, 16:33:56

« vorige - volgende »

Natanella

Hoi allemaal, ik ben weer terug van vakantie en Solo onze valkparkiet ook. We hebben het reuze fijn gehad en met Solo is het ook prma gegaan.
Maar vandaag heb ik hem voor het eerst los laten vliegen! Op de camping durfde ik dat toch niet aan. Nou ik kan jullie wel vertellen: mijn hart klopt nog in mijn keel en Solo is helemaal BEKAF! Wat was dat ontzettend griezelig! Hij kon eigenlijk wel vliegen, maar hij had geen benul hoe en waar hij moest landen. En inderdaad bijna kuifscherend langs het plafond!

Op een gegeven moment landde hij op een laag muurtje waar foto`s op staan. Die vielen natuurlijk met een kabaal om, waarvan hij zich natuurlijk ook weer suf schrok. Hij zat helemaal te hyperventileren met z`n snaveltje open.
Gelukkig kreeg ik hem toen wel op mijn vinger, waardoor ik hem weer in zijn kooi kon zetten. Daar zat hij helemaal met geloken oogjes! En ik snel achter de computer, om mijn frustratie en emoties te ventileren! :-/

:'(Weten jullie zeker dat hij het leuk gaat vinden en ik ook?
Gelukkig wilde hij nu buiten de kooi wel op mijn vinger stappen, maar in de kooi gaat het niet meer zo goed als in het begin, hij probeert vaak toch weg te klimmen. Misschien ben ik toch te ongeduldig? Ik klets wel veel met hem en dan luistert hij altijd wel of reageert op mijn stem. Ook eet hij trosgierst wel uit mijn hand.
Please...is er iemand die mij op weg kan helpen of gerust stellen? Heb nog de bibbers in mijn buik!
Alvast bedankt, ook namens Solo
Natanella

Tara

Hoi Natanella,

de eerste keer is altijd vreemd voor je valkje hoor, de 2de keer gaat al beter en de meerdere keren nog beter. Het is absoluut niet raar wat je zegt hoor, is eigelijk wel leuk, er zijn zeker weten nog mensen die het hebben meegemaakt. Vaak zijn valkjes tammer buiten de kooi dan in de kooi, doordat de kooi zijn domein is gaat hij niet zo snel komen en dus ook niet als hij niet zo tam is.

Groetjes, Tara

Natanella

;DHoi Tara, fijn dat je zo snel reageert! Ik las inderdaad dat op een ander onderwerp nog iemand (Ronald) vandaag met het vliegprobleem te kampen had. Dat is toch wel erg fijn, dat je in iedergeval even je emoties kwijt kunt aan mensen die het begrijpen. Wij, Solo en ik zijn allebei nog wat van slag. Maar we gaan het binnenkort toch weer even proberen. Hij is in iedergeval wel wat energie kwijt! En ik ben blij dat het dus niet alleen bij mij voorkomt, van dat wegkruipen in de kooi. Ik was al bang dat ik te opdringerig zou zijn...
Groetjes Natanella

Tara

Je bent niet te opdringerig hoor Natanella,

hier heb ik ook al vaak een valkje laten vliegen die bekaf worden doordat ze nog niet tam genoeg zijn :( maar goed heb ze zo snel mogelijk kunnen nemen. Ze moeten het huis wat kunnen verkennen hé, eenmaal ze dat hebben gedaan, zijn ze de beste vliegers (maar ook de enige :D) in huis :).

Groetjes, Tara

Natanella

:) Hoi Tara, inderdaad zit Solo inmiddels al weer gewoon te eten en klautert hij alweer gewoon door zijn kooi. Dus ik heb me waarschijnlijk toch te veel zorgen gemaakt. Morgen moet ik de hele dag werken, maar vrijdag is het weer vlieglesdag!
Ik hoor net van een collega van mij dat vrienden van haar ook 2 valkparkieten hebben gekocht. Ze vroeg me het adres van deze site. Heb maar wel direkt verteld dat het zeer verslavend is. Maar ook bijzonder nuttig!
Groetjes, Natanella :D :D