5 mei 2025, 12:11:31

jongen in het nest tam maken ??

Gestart door saskia_w, 22 mei 2006, 17:31:01

« vorige - volgende »

saskia_w

hey
ik heb nu een nestje van 3 jonge kakariki's. als die het halen (zijn nu +- een week oud maar er zijn al 4 dood) wil ik ze graag tam maken. de ouders willen me nu niet bij het nest hebben. vanaf waneer kan ik probeeren ze tam te maken??
en hoe moet ik dat aanpaken?? dit is mijn eerste nestje dus zoveel verstand heb ik er niet van.

groetjes saskia

Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

Inger m

Hoi,
Zodra de jongen wat ouder zijn, blijven de ouders meer van het nest en kun je de jongen er af en toe uithalen om te laten wennen aan handen. Dus wacht totdat de ouders meer van het nest afgaan.

Wat ik wel wil aangeven is dat de kakariki al heel vertrouwelijk is naar mensen, maar het zijn beweeglijke vogels die veel ruimte nodig hebben. Als kooivogel vind ik de kakariki ongeschikt. Het is een echte volierevogel.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

saskia_w

hey
bedankt voor je andwoordt.
de ouders komen ook nog in een voiere. want je hebt gelijk die twee zijn nog druker dan mijn broertje en ik en wij hebben alebij a.d.h.d. maar het zou me toch mooi lijken ze tam te maken dan zijn ze als ze in een voiere komen toch minder schuw (denk ik)

groetjes saskia

Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

M.

Ik heb hier ook 2 kleintjes zitten, nu alweer dik 5 week, en het zijn ook 2 hypertjes.

De mijne zijn tot vorige week wel een paar x in handen geweest, maar toch merk ik dat ze me nog wat eng vinden.
Ik voed ze met de hand omdat de mijne vreselijk geplukt werden, en ze stappen al op om te komen eten, maar bij me zitten zit er niet in. Dat is nog wel eng, en daarbij is rondscharrelen en springen veeeeeeeel leuker  ;)

Ik laat ze hun gang gaan hierzo, want ik wil niets forceren, maar jouw jongen kun je vanaf een week of 3 wel dagelijks even in handen hebben.
Ik houd voor mezelf aan dat als de ouders er af gaan (bij mn eigen parkieten dan he) en er beginnen veertjes te komen dan kan het vaak al wel.

De mijne gaan zoals het nu lijkt ook buiten de voliere in als die klaar is.