17 juli 2025, 09:41:30

pleegouders

Gestart door Sander, 2 juli 2003, 15:50:53

« vorige - volgende »

Sander

HalloTEXT

omdat mijn valken hun nest altijd verlaten vroeg ik me af of ik de bevruchte eitjes van de valken niet door grasparkieten kan laten uitbroeden.Is dit mogelijk????

Groetjes Sander :)

Valerkiet

nou grasparkieten maken nesten stuk van valken.
maar volgens mij komt dit door de jaloesie. :-/
en als dit de enige oplossing is zou ik dat ook doen en waneer ze geboren zijn kan het zijn dat de grasparkieten ze doodprikken dus meteen waneer ze geboren zijn met de handopfok begingen.
dit lijkt me het beste.
maar verbeter me als ik fout zit heur!!!! :-/

Tara

Hoi Sanderke,

hoe weet je nu zeker dat ze hun nest verlaten? Ik heb hier ook een koppel en van het minste dat je doet verlaten ze hun nest, al 4 gehad, telkens verlaten. Maar het probleem is misschien dat je de nestkast verzet ofzo? Je moet ze met rust laten, gewoon met rust laten, niet kijken in de kast, het lijkt me ook zo'n moeilijk koppel. Ga gewoon naar ze toe om eten en drinken te geven. Geef ze niet aan je grasparkieten, ze zouden daar zeker niet lang liggen, die eten ze op helaas, en ze zijn wat te klein om die eitjes te bebroeden. En als ze geboren zijn als je Valéries raad zou opvolgen en handopfok doen, hebben ze zeeeer weinig overlevingskans, ze krijgen dan geen antistoffen binnen van hun ouders en je zou ook ieder uur moeten klaarstaan en vaak sterven ze dan nog, ze kunnen sterven aan kropverzuring maar natuurlijk ook van hun antistoffen die ze niet hebben gehad ... Soms duurt het 3 weken voor ze daar aan sterven, en da's nog pijnlijker voor de valkjes en voor jou vind ik ... Gewoon valken met rust laten denk ik ...

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

ik denk dat het niet gaat lukken omdat de eieren en de jongen te groot voor een grasparkiet zijn!!

SDC:D

Sander

Bedankt voor jullie reacties

Ik ga jullie raad zeker opvolgen :P

groetjes sander

Stijn dc

hello sander!

ik bedacht me net, dat er nog een andere oplossing is voor jouw probleem!

als je nog een stuk van de voliere over hebt, of vrij kan maken, dan meot je maar is een koppel roodruggen houden!
deze zijn mooi en kweken zelf ook heel goed!!
en je kan daar gerust je bevruchte eitjes bij kwijt!
ze broeden ze uit en brengen zelfs de jongen groot, dus het proberen waard!!

sDC:D

Sander

Hallo stijn

dat zou ik wel kunnen proberen,maar het probleem is dat ik geen plaats meer heb in mijn volière. Mijn vader heeft er overlaatst nog maar een vlucht aangebouwd dus ik denk niet dat hij dat nu nog eens gaat doen.

groetjes
sander

Sander

hello stijn

ik had er nog niet aan gedacht ,maar kunnen roodruggen eigenlijk  bij valkparkieten geplaatst worden??

groetjes
sander

Stijn dc

hello

jammer genoeg neit neee!
de roodruggen zullen de valkjes aanvallen tot ze dood zijn of zwaar gewond :o
dus niet proberen!!
mss kan je het eens lief vragen!
zodat je lutinos ook jonkies kunnen krijgen ::)

Sander

hello stijn

ik denk niet dat hij dat zal willen,hoor. de volière is nu al zo'n 8m lang en 2.10 m breed. En daar nog een vlucht bijvoegen??Ik denk het niet hoor!!!!Ik ga eerst een tweede koppel valkjes kopen en dan zien we wel.

groetjes
sander

Stijn dc

hello

8m lang :o
mja, dat is al wel groot!
maar wij gaan onze voliere ook verbouwen!
we hebben nu twee stukken, maar daar gaan we er binnenkort vier van maken!!
heb je nu al fotos?

Sander

ik zal et eens vrage of ik effe wa foto's mag nemen. Maar dan moeten die wel nog ontwikkeld worden. (ik heb geen digitale camera). Ik zal het zo vlug mogelijk proberen om enkele foto's te nemen!!!!

groetjes
sander

Sander

hello stijn

ik zou eventueel toch nog roodruggen kunnen houden hoor ,maar dan moeten ze wel bij de kakariki's,zebravinken en kanarie's. Is dat mogelijk??

groetjes
sander

Stijn dc

hello

ja, ik denk niet dat het zal gaan hoor!
zeker niet als je met je kakarikis wil kweken, wat toch de bedoeling is, denk ik!
je gaat ze echt helemaal apart moeten houden!
kijk je vader eens lief in de ogen en vraag of hij alleen een vlucht wil maken!
geen nachthok, je kan ze in de winter wel bij andere vogels zetten, omdat ze dan geen broedneigingen hebben!

Sander

hello stijn

dan toch maar geen roodruggen :(
Ik heb geen nachthok in m'n volière hoor. Wel is alleen de oostkant in gaas en de andere kanten in hout. Dus in de winter zouden ze gerust kunne blijven zitten in hun vlucht. Maar die vlucht komt er jammergenoeg niet!!

groetjes
sander
 :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D