17 mei 2025, 23:21:36

rui

Gestart door Malvaux Mieke, 2 juli 2003, 15:28:45

« vorige - volgende »

Malvaux Mieke

Ik heb sinds 4 dagen een valkje, ze is 2 maanden oud,  is de eerst rui al voorbij?
we zijn er veel mee bezig en poberen ook zoveeel mogelijk te weten te komen over valkparkieten.

Stijn dc

hello

welke mutatie is je valkje?
als hij zijn definitieve verenkleed al heeft is hij al voorbij, maar ik dnek dat jouw valkje nog iets te jong is om al uit de jeugdrui te zijn!

SDC:D

sabrina

Hoi,

Nee, hij of zij is nog niet in de rui. Je vogel verliest wel eens wat veertjes, maar de eerste 'echte' rui komt pas als ze ongeveer 6 maanden zijn. Dan verliezen ze een heleboel veertjes. (zet de stofzuiger er maar naast...!)
En dan kun je ook aan z'n verenkleed zien of het een mannetje of pop is.
Veel plezier met je nieuwe valkje!
Groetjes, Sabrina

mieke

dankjewel voor de reactie, nu ben ik al een beetje wijzer
groetjes  ;)

luukluuk

onze kiki is nog steeds in de rui ,maar ze is nu veel mooier geworden ,kan dat ?
donkerder en meer geel ,we dachten dat het een vrouwtje was ,maar nu weet ik het niet meer  :P
maar kan dat als ze in de rui zijn geweest er anders uit zien ?
gr margot en kiki

Marianne

Hoi Margot,

Je valkje kan inderdaad van kleur veranderen na de eerste rui.
Wildkleur mannetjes krijgen een fel geel masker en de visgraat motief in de staart verdwijnt langzaam.
Welke mutatie heb jij ?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

luukluuk

we hebben een wildkleur ,ik heb hem van marktplaats ze was nog geen jaar zeiden die mensen , maar eerst dacht ik dat het een vrouwtje was maar nu ja weet ik het niet meer
ze had die visgraat op haar staart wel maar nu is hij weg en ook haar kop is geler aan het worden ,
als ze helemaal klaar is met de rui en we van vakantie zijn ,we gaan morgen nl naar Spanje dan zal ik een foto van haar maken
ze staat ook bij foto,s op pagina 25 kiki heet ze zo als ze eerst was !
groetjes Margot en bedankt voor de info

Marianne

Hoi Margot,

Nou zoals je het hierboven beschrijft denk ik dat je in het bezit bent van een man.
Heeft hij ook macho gedrag ?
Fluiten, trommelen op de tralies, macho lopen met vleugel van zijn lijfje etc etc.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

luukluuk

ik reageer nog al laat ,omdat wij op vakantie waren ,en nu is er iets heel naars gebeurd
kiki is weggevlogen tijdens onze vak,
we hebben nu een nieuwe valkje gehad van 11 weken ,hij komt uit kockengen vandaan bij een fokker ,maar we willen ook nog zo graag kiki terug vinden wie heeft er raad ?
we hebben al een adv bij de supermarkt gahangen en willen het in de streekkrant gaan zetten een adv ,maar kan het het ook bv op internet ergens zetten ???
verder zoek ik nog een nieuwe andere kooi ,het kooitje wat ik heb is een beetje te smal
wie heeft er wat te koop in de omgeving van utrecht ??
wij komen uit Maarssen
groetjes Margot

Paul

Hoi Margot,
Wat erg dat Kiki is weggevlogen :-(
Het beste kan je een advertentie op deze site zetten bij weggevlogen en ook op de site www.amivedi.nl staan heel erg veel weggevlogen valkparkieten en misschien staat kiki er zelfs al wel bij.
Je kan daar ook opgeven als je er eentje kwijt bent.
Kijk er maar even of er misschien toevallig al wat staat.
vul dan geen kleur in alleen valkparkiet want sommige mensen geven een verkeerde kleur door omdat ze niet weten hoe de mutatie heet.
Ik hoop dat je Kiki toch nog terugvind.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Margot,

He, bah zeg, wat vervelend weer zeg.
Ik vind het heel jammer dat Kiki weggevlogen is.
Als je wat meer informatie hebt, zet ik het in het gevonden/vermist gedeelte.
Ik hoop dat je hem ook snel weer terug zal krijgen.

Groetjes Lique

luukluuk

ik heb hem zelf al wel op deze site gezet bij te koop gevraagd ,maar hier is de info en foto ,
de naam is kiki ,ze was gekortwiekt maar nu dus niet meer ze vloog ineens heel hoog weg ze was geschrokken van een dekbed wat boven haar hoofd werd uitgeklopt
het is een vrouwtje en een wildkleur leefdtijd een jaar ze was echt super tam  ,we wonen in Maarssen omgeving utrecht
ze is weggevlogen op 17 juli in maarssendorp
het adres is europalaan 32
tel 0346 569157
alvast heel erg bedankt voor jullie hulp ,ik mis haar erg ,we hebben wel een nieuwe nu ,maar daar moeten we eerst nog aan wennen ,
en als ze terug komt hou ik er gewoon 2 toch !
groetjes Margot  

daan

Hoi Margot,

Ik hoop ook dat je Kiki terug vindt.
Succes met zoeken!!!
Sterkte.

Gr Daan

Marianne

Hoi Margot,

Ik hoop voor je dat Kiki nog gevonden wordt.
Ik zal er voor duimen.
Sterkte !~

Groetjes Marianne