28 april 2024, 18:05:07

Ben een beetje trots :)

Gestart door M., 21 mei 2006, 16:48:17

« vorige - volgende »

M.

Ik heb straks goed een jaar 2 valken in mijn buitenvoliere.

De pop eet gierst uit mn hand, en blijft vaak ook wel rustig zitten.

De man schreeuwde heel erg bij de vorige eigenaar, en was erg wild, maar ik werd uitgelokt met deuntjes.
Besloten hem over te nemen, en meneer floot binnen een dag riedeltjes en deuntjes, maar was erg bang.
Ik heb hem lekker gelaten, hij mag zijn zoals hij is, ik geniet alleen al van zijn schoonheid.

Nu sta ik gisteravond in mijn voliere en de jonge parkietjes van vorig zomer zijn druk in mn haar aan het wroeten en trekken en er zit een stelletje volwasen parkieten met mn vingers te spelen.

Ik kijk opzij, zit mn valkenman opeens voor me te kijken.
Alert, maar wel open en nieuwsgierige houding.
Dus heel voorzichtig mn hoofd naar hem gebogen zodat ie met mn haar kon spelen, en ja hoor, meneer begon voorzichtig te plukken in mn haar ;D
Ik vernam dat hij wat minder bang leek als ik in de voliere kwam, maar dit is wel een hele omslag! :D

Ook heb ik nu goed anderhalf week 2 nieuwe valken, waarvan de pop vrij wild is.
De man was erg nieuwsgierig maar durfde niet verder dan 25 cm in de buurt te komen, maar reageert wel op mn stem enzo.
Gisteren gevoerd, en gewoon mn hand door de tralie erbij gelegd en rustig praten en geluidjes maken.
Heeeel voorzichtig erheen en gaan eten.
Dus heb hem zachtjes geraakt met mn vinger, en af en toe wat schudden en er gewoon omheen eten.
Dit vind ik zo leuk :D

Bij mij mogen de vogels zijn zoals ze willen, komen ze niet bij me, prima, komen ze wel, alleen maar mooi, en als er dan zoiets gebeurd met een vogel waar je het niet van verwacht, dan ben ik gewoon apetrots.
En dan met een nieuweling al binnen anderhalve week, deze man? is nu een jaar, en zn pop 2 jaar, en dan toch die nieuwsgierigheid die overwint.

Riny


Hoy M
Welkom bij verhalen.
En je mag met recht trots zijn op het resultaat wat je behaald hebt.
Zo zie je maar, met geduld en liefde bereik je alles.
Groetjes Riny :D

hippysuus

Ik sluit me helemaal bij Riny aan, en dat trotse gevoel...daar weet ik alles van. Er is niets zo mooi als zo'n klein valkje dat ineens dapper en voorzichtig op de hand van zo'n groot mens stapt!  ;D

M.

Nou inderdaad :)

En van een volwassen valk vind ik het nog bijzonderder zelf.
Vooral als je weet dat ze bang zijn, maar toch alle moed opzij zetten.


Trice

Hey M.

Echt erg leuk voor je dat het allemaal zo voorspoedig loopt!!  :D
Van je volwassen valk is het inderdaad erg dapper dat hij toch de stap heeft gezet om dichter bij jou te komen! Alleen maar goed en leuk dus..
Zelf heb ik nu twee valkjes vanaf zaterdag en ik hoop dat die binnenkort ook meer durven  :)

Rianne

Hoi,

geweldig is dat he? Hij zal wss niet meer 100% tam worden maar dit is natuurlijk ook heel leuk. :)

M.

Trice, heb je nog jonge vogels?
Dan gaat het zoiezo waarschijnlijk wel goed komen ;)

Rianne, ik vind dat idd al mooi genoeg :D
Hij hoeft me niet te knuffen of wat ook, maar gewoon bij me in de buurt durven komen en stiekem aan mn haar plukken vind ik al fijn genoeg :D

En van mn nieuwe vent had ik t wel een beetje verwacht, omdat hij gelijk al heel sterk op mij reageerde.

Hij komt uit de DW. Niet iets waar ik voorstander van ben, maar gezien er in deze DW eigenlijks nooit valken worden verkocht, en ik gelijk verliefd was, heb ik ze (hij en zn pop) genomen, na uitgebreide inspectie.

Ik ben blij met mn bengels :D

Bogucci

Hoi M.

Ik herken het gevoel. Het is echt geweldig als je ziet hoe ze langzaam maar zeker vertrouwen in je krijgen.
Ik heb Tum Tum precies 2 maanden en ze komt ook uit de DW. Ze is van een particulier geweest. Ik weet niet hoe oud ze is?

Groetjes,

Trice

Hey M.

Naja, wat is jong he :) Volgens de mensen waar we ze vandaan hebben zijn ze 8 maandjes.. Dus kunnen dan toch nog wel redelijk tam worden neem ik aan?

En net zoals jij zegt... Ook ik ben erg blij met ze  :D

Groetjes Trice

M.

Weet je iets over de achtergrond Trice?
Zijn ze bv handopvoed, of mensen gewend geweest?

Met veel geduld kun je veel bereiken, al hangt het uiteindelijk van je vogel af..

Mijn niettamme vogels binnen laten toe dat ik bij de kooi kom, en met mn handen erin, maar daar is alles meegezegd.

Ik hoop dat als zij de ruimte straks hebben in de voliere buiten zij ook minder bang zullen worden.

Bogucci, TumTum is ook niet tam?
Of wel?
Ach, tam of niet, ik vind ze gewoon geweldig :D

M.

Sinds gisteren wonen mijn 2 babies hier, en ik zou ze laten zien hoe goed mijn 2 jongens op konden stappen ;)

Dacht je dat? ;D Ze staken de veer omhoog en lieten zich niet opstappen of pakken of wat ook.

Naaah zeg ik tegen ze: Zo geef je niet het goede voorbeeld aan de babies, schei er mee uit ;D
Gaan ze ook nog ff lekker terug zitten lachen ;D

En prompt bij het voeren, de ene de vleugeltjes uit en hoppa.
Dus heb hem maar gewaarschuwd dat als dit zo doorgaat hij samen met ze naar buiten kan :o ;D ;D
Dacht het niet :D voor geen goud!

Trice

Nou blijkbaar waren ze gewoon ziek.. De ene was zo afstandelijk omdat hij de andere probeerde te beschermen. We hadden ze bij een dierenwinkel vandaan en een van de valkjes had wormpjes.. Ze zijn terug gegaan naar de dierenwinkel en een van de twee heeft het niet overleefd.. Maar het schijnt nu dat er wel vaker daar dieren vandaan komen die wormpjes hebben, niet goed dus  :-\ Maar maandag gaan we kijken bij iemand uit Purmerend en we gaan er vanuit dat daar wel gezonde diertjes vandaan komen.. Maar het is niet leuk om te horen dat er toch een van die valkjes is overleden..
Helaas konden we dat niet verhelpen..

hippysuus

ooh, dat is inderdaad erg zielig. Soms zie je de meest zielige valkjes in de dierenwinkels zitten, daar breekt je hart helemaal van. Ik zag laatst een lutino in een klein rothokje met bruin op de vleugel waar hij ergens gebloed had en met een zitstokje (voor kanaries) dat steeds draaide omdat het niet in de houders pastte waardoor hij steeds van de stok afviel....verschrikkelijk  :'(  ik ga nooit meer kijken in dierenwinkels naar valkjes!

M.

Och Trice, wat sneu :(

Ik hoop inderdaad dat de mensen waar je nu gaat kijken beter zijn idd.

Over dierenwinkelvogels.

Ikzelf ben geen voorstander ervan, maar heb voor 2 week terug wel een koppel in onze dierenwinkel gekocht.

Deze winkel verkoopt normaal alleen maar parkieten, sijsjes, aga's etc, maar geen valkjes.

En ik zag die 2 en was verkocht.
Ze waren beiden geringd! wat ik in een DW nog nooit eerder zag, en zagen er perfect uit, goede ontlasting etc etc etc.
Ze zijn hier nu 2 week en doen het prima.

Maar stel dat de situatie anders was geweest, zou ik het niet weer doen hoor, je zou het ook anders kunnen treffen..

Mijn babies gaan lekker trouwens :D
Vandaag een dag proberen op 2 voedingen, en morgen weer normaal.

De kleinste heeft zaterdag voor het eerst gevlogen, en heeft de smaak nu ook te pakken :D

Ik ben zo blij met ze :D
Nu alleen de jongens weer zien te handhaven, want ze geven op t moment het verkeerde voorbeeld :-\ ::) hoezo stoer doen tegenover de babies :)


•=Bonnie=•

Ik was vandaag ook in de dierenwinkel, eentje waar ik normaal nooit kom. Er zaten drie hele mooie zwaarbonte valkjes waarvan er eentje bijna primrose, alleen de borst was niet helemaal helder. Mooi formaat ook deze en hij zag er goed uit.

Maar 1 van die valkjes zat raar met zijn bekje open en 1 oog was gezwollen en waterig en het zat half dicht. Hij zag er doodongelukkig en intriest uit. De tweede zat opgebold te dommelen, keek alleen op als hij schrok en kroop dan weer in elkaar. Alle drie ongerind.

Aan de overkant zaten er nog drie, een cinnamon, witmasker en een geparelde. Alle drie even beroerd van formaat, verenpak en conditie :(

Ernaast zat een grote geelkuif kaketoe, aan beide pootjes miste hij twee nagels en hij was van direct onder zijn kop tot aan de stuit kaal. Alleen kop, rug en vleugels waren bevederd.   :'(
Hij zat apatish op zijn stok en keek niet op of om. Toen ik er wat van zei dat hij er zo beroerd uitzag zij zo'n grietje in de winkel "ja dat heeft ie toch echt zelf gedaan hoor.." DUH!!!