29 april 2024, 11:11:14

>>>Mijn Liefies!!!<<<

Gestart door Lucky Charlie, 21 mei 2006, 11:37:04

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hay,

Gisterochtend toen ik de jongen ging voeren was het krop van het wildkleurtje niet helemaal leeg. Pas bij de 2de voeding om 3 uur was deze weer leeg. Toe heeft hij die dag pas voor het eerst voeding gehad. Die avond was het weer niet helemaal leeg en heeft hij maar een klein beetje pap gehad. Anders kreeg hij ook maar heel weinig op een dag. Vanochtend heeft hij weer zijn krop niet leeg. Ik ga ze zo voeren en moet hem dus weer overslaan. nou ga ik vandaag over op 2 voedingen dus zou hij vanavond pas weer krijgen. Hij is vandaag 5 weken dus de tijd om op 2 voedingen over te gaan volgens het schema. oei dat is volgens de oude ... nou ja ik stap vandaag over op 2 voedingen en volgende zaterdag op 1. Ik hoop dat het zometeen weer goed gaat met het wildkleur jong.

Ik heb ook nog wat foto's voor jullie. 1ste 3 van de wildkleur, en de andere van mijn nieuwe witmasker mannetje. ik twijfel of het alleen witmasker is maar daarover heb ik al iets bij "mutaties" gezet.

Groetjes Lutske



Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Quendi

Zou het kunnen dat er gewoon veel lucht in de krop zit?

Mijn jonge lutino lijkt ook altijd een krop vol met pap te hebben, maar dat zit er gewoon enorm veel lucht in.

Is ie verder wel actief en alert enzo?

Gr Sietske

Lucky Charlie

Lucht zou kunnen maar verder is het krop ook wat roodig hier en daar, volgens mij gewoon adertjes hoor. Hij is ontzettend levendig en als hij mij ziet schreeuwt hij al vreselijk naar voer. Dan is het heel moeilijk om hem een voeding over te slaan. ik heb hem vanochtend wel gegeven, omdat ze pas vanavond om 9 uur weer krijgen. Verder is hij heel lief en vol energie. Bij spoed las ik ook over iemand die een valkje had waar het krop niet bij leegde. Riny zei dat je hem dan een paar druppels yakult door de pap kunt geven. Ik ga zo toch naar de winkel dan kan ik dat wel meenemen.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Hoy Lutske
Ik heb die tip van dr Feld gekregen.
Je moet er wel heel erg spaarzaam mee omgaan.
Ik zou het ook alleen voor de nacht gebruiken.
Groetjes Riny :D

Lucky Charlie

Oke, dus alleen een paar druppeltjes? En hoeveel dan precies...2-3 ofzo?

Bedankt iig.

Groetjes Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Riny

Hoy Lutske
Feld zei me dat ik 10% van de hoeveelheid pap ,aan yakult mocht geven.
Persoonlijk vindt ik dat teveel om mee te beginnen.
Ik zou 3 druppeltjes onder de laatste avondvoeding geven ,en kijken hoe het dan gaat.
Groetjes Riny :D

Lucky Charlie

Oke, bedankt. Ik kan het alijd proberen. ;)

Groetjes Lutske :-*


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Vochtend zou ik de jonge valkjes gaan voeren toen ik het wildkleurtje halfdood zag liggen. Hij lag op zijn zij met de oogjes dicht en pootjes open de lucht in heel langzaam te ademen. Ik heb geen moment geaarzeld, hem direkt gepakt en in huis onder de warmtelamp gelegd. Ik hield de lamp zelf vast, en zat huilend naar hem te kijken. Zo nu en dan bewoog zijn kuif even. Ik deed telkens mijn vinger even tegen zijn pootje aan en na een half uur begon hij eindelijk mijn vinger met zijn pootje vast te pakken. Nog een kwartier later wilde hij plotseling overeind. ik hielp hem en poepte meteen. dit was heel donkerbruin en er zat maar heel weinig wit bij. Ik heb de warmtelamp opgehangen en hem er mooi onder laten zitten. Ik wilde hem niet alleen laten, en kon dus niet mijn moeder wakker maken. Om 10 uur kwam ze naar beneden en toen is zij er bij gebleven zodat ik een uur te laat toch de jongen in het hok kon voeren. Na een hele poos, ik denk elf uur heeft hij zijn oogjes voor het eerst weer open gedaan en gaapte soms even. Ik heb toen dr. feld gebeld. Ik zei dus wat ik net ook zo'n beetje aan jullie heb verteld maar dan in een samenvatting. hij zei dat ik hem 6-7 keer per dag water met veel druivensuiker moet geven en zijn krop moet masseren. Deze was vanochtend nog helemaal vol. Morgen moet ik dan als het krop leeg is gewoon pap voeren en dan weer water met druivensuiker. dit om en om. mijn moeder en ik zijn toen ik uitgebeld was direkt druivensuiker bij de benzinepomp gaan halen. Hij heeft dit nu 2 keer gehad. Zijn krop is nog niet leeg, maar hij wilde het water heel graag hebben. Ik dacht ik zal hem wel moeten dwingen, maar hij heefyt het helemaal vrijwillig opgedronken. Hij is als ik hem dat water geef op dat moment heel levendig. Daarna slaapt hij weer en loopt even een stukje. Wat ik wel vergeten ben te zeggen tegen dr. Feld is dat hij een hele bleke snavel heeft. Bij mijn andere vogels zijn ze wat rozig maar die van hem is echt heel wit en bleek :-\ 
Vanochtend toen ik hem zo koud, stijf en halfdood op zijn zij vond dacht ik echt dat hij dood ging. Ik heb hem echt huilend verzorgd, en nu heb ik weer wat hoop ik weet dat er nog van alles kan gebeuren, maar vergeleken met vanochtend ziet hij er heel goed uit. Terwijl hij er juist slecht uitziet. Maar vanochtend, echt het enige wat hij nog deed was langzaam ademen, voor de rest zag hij er al dood uit.
Inmiddels maakt hij alweer een paar geluidjes, alleen als ik hem dat water geef. Maar hij is al weer erg opgeknapt. ik hoop dat hij er weer helemaal boven op komt.

Groetjes Lutske  :-\


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lin

Hey,

volgens mij weet je het al, maar die ontlasting betekend dat deze te weinig voeding binnen krijgt. zolnag jij 10% geeft en het blijft zo dan overgaan naar een voeding meer.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ik denk zelf dat het belangrijkste is dat je wat meer voeding geeft. snachts zal het vast wel legen. en anders s ochtends alleen water met druivesuiker geven. ik vind 6-7 keer per dag water met druivesuiker geven wel erg veel want dan past er geen voeding bij. Je kan ook wat druivesuiker door het water doen en dan de pap aanmaken. Om te legen is druivesuiker niet van belang alleen om aan te sterken. Als eht overdag leger is dan 25% het kropje dan pas voeren. maak het papje iets minder dun als het echt niet leegt. Maar blijf wel geboeg en vaak voeden. want hij krijgt nu te kort als ik dit zo lees. Hoe zwaar weegt je valkje nu?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lucky Charlie

Ik heb nog niet gewogen, maar dr. Feld zei dat ik pas morgen als het kropje leeg is weer mag gaan voeren. Eerst moest hij vandaag weer wat actiever worden en zijn krop goed legen. Zijn donkerbruine poep duidde erop dat hij te weinig vocht binnekreeg, daarom was het water met druivensuiker ook belangrijk. Volgens hem was het eerst alleen belangrijk dat hij vocht binnekreeg en meer energie kreeg. Maar weet je ook waarom zijn snavel zo vrezelijk bleek is? Of komt dit door dit alles?

Groetjes en bedankt. Lutske


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lin

ik snap niet dat Fled dat zegt ik vind dat heel raar. Ik denk niet dat hij beseft hoe je valkje eraan toe is. een bleke snavel weet ik niet. Ik zal even voor je rondneuzen wat dat betekend.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Citaat van: Lin op 27 augustus 2006, 15:19:37
ik snap niet dat Fled dat zegt ik vind dat heel raar. Ik denk niet dat hij beseft hoe je valkje eraan toe is. een bleke snavel weet ik niet. Ik zal even voor je rondneuzen wat dat betekend.

Hoy Lin
Sorry dat ik je tegen spreek maar Feld zal heus wel weten waar hij het over heeft.
Wij kunnen wel advies geven maar zijn geen dokters.
Ecxact hetzelfde heeft hij mij ook een keer geadviseerd in een dergelijke situatie.
Ik kan je zeggen dat betreffende valkje nu het hoogste lied fluit.
Groetjes Riny :D

Lucky Charlie

Oke, dan heb ik weer wat meer hoop. ik twijfel ook niet aan dr. feld. En als het krop niet leeg is lijkt het me onverstandig om hem nog maar meer vol te proppen.


Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lin

Ik zeg ook niet dat ze zijn raad niet moet opvolgen en mijne wel. maar als een valkje zo zwak is en de ontlasting verkleurd zou ik hem toch meer voeding toedienen. Dat je een valkje wat niet goed leegt dat adviseert snap ik wel. Ik zeg echt niet dat ze het verkeerd doet en Feld het niet weet. Hij weet het beter dan mij. Alelen snap ik de beredenatie niet.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)