1 juni 2025, 04:04:50

jong ligt altijd plat op de buik

Gestart door luise, 19 mei 2006, 20:42:01

« vorige - volgende »

luise

Hallo,

Ik heb een nest van drie jongen. Ze zijn nu een dikke drie weken denk ik. TWee zien er heel goed en gezond uit, maar het derde ligt altijd plat op zijn buik. De andere kunnen rondkruipen en steunen op hun poten en de derde sleept altijd zijn pootjes zowat achter zich mee.
Eerst dacht ik dat het altijd vooover viel van het gewicht van de krop en ik dacht dat hij wel zou recupereren, maar nu vind ik het toch wel wat lang duren.
Verder zien hij er van bouw wel normaal uit denk ik, misschien een iets grotere borst dan de twee andere.De ouders zorgen er wel goed voor, dus dat is toch een goed teken denk ik he.

Is mijn vogeltje gehandicapt ? Zijn er remedies tegen ?
Wie helpt mij, want het is zo zielig !!

Riny

Hoy Luise
Ik raadtje toch aan om met je valkje naar een dierenarts te gaan.
Er is zeker iets mis met de pootjes.
Zoals jij het beschrijft zijn het geen spreidpootjes, maar voor als ze de pootjes achter zich aan slepen, weet ik zo geen behandeling.
Groetjes Riny :D

Lin

19 mei 2006, 20:49:20 #2 Last Edit: 19 mei 2006, 20:51:45 by Lin
Is het geen tekort aan kalkgebrek? Dan kan je ook hebben dat ze niet goed kunnen staan. Dan kan je Calcitad bestellen bij de dierenarts.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inger m

Citaat van: Lin op 19 mei 2006, 20:49:20
Is het geen tekort aan kalkgebrek? Dan kan je ook hebben dat ze niet goed kunnen staan. Dan kan je Calcitad bestellen bij de dierenarts.

Te kort aan kalkgebrek  ;)

Dit kan alleen een dierenarts constateren, maar zou een optie kunnen zijn. Heb je er mogelijk foto's van. Er moet zo snel mogelijk iets worden gedaan, want op jonge leeftijd is het eventueel te herstellen, hoe groter ze worden, hoe moeilijker het gaat. Mochten het toch spreidpoten zijn (al klinkt het anders, want dan steken de poten zijwaarts) dan is dat goed te behandelen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

luise

Heb meteen de dierenartsgebeld en hij heeft één pootje gespalkt, het was blijkbaar scheefgegroeid in het ei ?! Hij heeft ook wat kalk bijgekregen.

Nu loopt hij vrolijk rond.
Het zijn 3 mooie valkjes geworden :)

Bedankt voor de tips !!

groetjes
Jelle

Karin

Was het geen spreidpootje ? Fijn dat de dierenarts je heeft kunnen helpen !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves