8 mei 2024, 01:52:07

waterige ontlasting

Gestart door koko, 19 mei 2006, 19:44:56

« vorige - volgende »

koko

Ik heb een valkje van 20 dagen oud en voer hem sinds 4 dagen met pap.
Vandaag was hij niet zo hongerig en zijn ontlasting soms dun.
Doe ik iets verkeerd? Hij krijgt 3 x per dag tussen de 11 en 15 cc pap netjes op temperatuur, zijn veertjes groeien prachtig en hij weegt ongeveer 60 gram, op mijn keukenweegschaal, maar die is niet digitaal. Vandaag heeft hij bijna de hele dag geslapen. de kleur van de ontlasting is bijna dezelfde als de kleur van de pap, zijn adem ruikt niet. Help??

Lin

19 mei 2006, 20:15:10 #1 Last Edit: 19 mei 2006, 20:29:30 by Lin
Hey,

Dat het waterig is kan kloppen dat komt omdat al het pap wat je geeft natuurlijk vloeibaar is. Ik vind zelf wel dat je teveel geeft per keer. Eigenlijk zou je 4x op een dag een papje moeten geven op 39 graden Zelf gebruik ik nutribird a21 of pretty bird. En niet 11-15 cc maar 6 cc/ml per keer geven. Als je teveel geeft dan kan je kropverlamming krijgen. Warm ook nooit op als het afgekoeld is. en natuurlijk altijd je spullen goed schoonmaken. Het duurt nog wel 6 weken voordat hij zelfstandig is. Weet ook dat er altijd nog iets mis kan gaan. Ik heb er net ook 1 verloren die al 5 weken was. Dat komt omdat vaak degene die niet gevoerd worden al zwak zijn en misschien nooit oud zullen worden. Daarnaast gaan er nog ontzettend veel dood door onervarenheid. probeer je dus zo goed als mogelijk in te verdiepen. Dan kan je tenminste de menselijke fouten uitsluiten.

De ontlasting moet trouwens groen met een wit puntje zijn en dus waterig. Als de onlasting donkerbruin tot zwart is dan krijgt hij te wenig binnen een beetje bruin dat kan nog wel.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Koko
Toch raadt ik je aan om een digitale keukenweegschaal zien te bemachtigen.
Het is nl heel belangrijk om het preciese gewicht van je valkje te weten.
Het beste kun je 's morgens met lege krop wegen ,
en dan 10% van het gewicht aan pap voeren, per voeding.
Groetjes en veel succes Riny :D

Lin

 Inderdaad net wat Riny zegt het exacte gewicht is gewoon belangrijk. Anders kan je niet goed meten als je valkje afvalt. Nog vergeten te vertellen 's nachts dan leegt de krop. Voer dan 's ochtends niet eerder dan de krop leeg is.Anders kan je kropverzuring krijgen. Leegt die niet goed geef dan een klein scheutje yakult of kijk of je pap niet te dik is.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)