11 mei 2025, 01:01:57

Ontlasting en voeding

Gestart door Yvon, 16 mei 2006, 16:29:59

« vorige - volgende »

Yvon

Hoi hoi

Ik heb nog even een vraagje , onze valk je heeft nu 2 eitjes gelegd maar ik merk dat ze eruit wil om te poepen maar dat doet ze alleen als ze op onze schouder zit en het is best wel dun ik merk ook dat als ze uit het broedhok is dat ze gelijk gaat drinken  hoort dat er allemaal bij ? en moet ik haar nog extra dingen geven ze hebben alles wat ze nodig hebben volgens ons (ik bedoel voeding) , nou alvast weer bedankt voor de adviezen. We zijn apetrots hoor, hoop dat de eitjes bevrucht zijn, en dat we ons eerste nestje hebben.

Groetjes Yvonne

P.S. ik had ook gelezen dat de eitjes ietwat donker moeten zijn klopt dat ? dat zijn ze bij ons niet hoor we willen nog even wachten tot ze klaar is met leggen om te schouwen

Riny

Hallo Ivon
Dat de ontlasting veranderd is normaal, dat komt ook omdat ze het zolang ophouden.
Hebben ze ook sephia en grit tot hun beschikking?
De eitjes verkleuren inderdaad wat, in het begin lijken ze geelachtig en dit veranderd naar wit.
Laat ze nog maar even met rust voor je gaat schouwen.
Groetjes Riny :D

Yvon

Hoi Riny

Ik heb alleen geen sepia waar is dat precies voor ? ga ik morgen gelijk halen. in ieder geval bedankt ik weet weer genoeg.

Groetjes Yvonne

Riny

16 mei 2006, 18:01:42 #3 Last Edit: 16 mei 2006, 18:03:16 by Riny
Hoy Ivon
Wat sepia nu precies is weet ik niet , het heeft met een inktvis te maken .
Maar wel dat het nodig is voor een goede opbouw van het skelet en het onderhouden daarvan
Sepia en een kalk- of mineraalblokje mag daarom niet ontbreken in de kooi. Het toevoegen van grit (oestergrit) aan het eivoer of apart verstrekken in een zogenaamd snoepvoerbakje is een belangrijke calciumbron. Een valkparkiet neemt hiervan naar behoefte, soms een hele tijd niet, maar het moet altijd beschikbaar zijn.
Groetjes Riny :D

Yvon

Nou bedankt voor de info en ik ga het morgen gelijk halen
Groetjes Yvonne

Sanna

Sepia is het enige bot wat de intvis in zijn voor de rest weke lijf heeft zitten ;) ;D.

Groetjes, Sanna