14 mei 2025, 09:05:46

is dit normaal?

Gestart door Quinten, 17 mei 2006, 14:11:02

« vorige - volgende »

Quinten

hallo iedereen,

ik heb een koppeltje valkjes zitten die juist 4 eitjes hebben ik denk dat het hier ook bij blijft want de pop legt niet meer maar nu ging ik is kijken de pop was juist afgelost door de man en plosteling laat de pop iet vallen (uitwerpselen) dat GIGANTISCH was het was echt zo ong 5 cm op 3cm is dit normaal????

vickie

Wanneer popjes eitjes leggen of gaan leggen worden hun uitwerpselen inderdaad heel groot. Of dit zo blijft wanneer ze gedaan hebben met leggen weet ik niet, maar ik dacht gelezen te hebben dat de uitwerpselen normaal terug kleiner worden. :)
Trouwens, gefeliciteerd met de eitjes!  :-*
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

louise

hoihoi,

Bij mijn popje bleef de ontlasting groot tijdens het broeden, dat komt omdat ze het dan langer ophouden.

veel succes met je eitjes

groetjes louise

Sanna

Hoi,

Welkom bij de zwangerschaps-club ;D. Inderdaad, zolang de vogels broeden zullen ze allebei zulke enorme drollen produceren, soms kunnen ze ook nog ronduit stinken. Dit komt omdat ze dan vrij lang achter elkaar in het blok zitten en ze niet hun eigen nest willen bevuilen. Zolang ze erin zitten houden ze het op, daarna wordt het in je huiskamer gelanceerd wanneer ze eruit mogen :D. Tijdens mijn nestje liep ik altijd de eerste minuten met een flink stuk keukenrol achter ze aan en de meeste keren kon ik het opvangen voordat het tussen de bank ofzo verdween :P. Je ziet het ook wel aankomen, net of ze helemaal door hun voegen zakken, en dan - ja hoor, bingo! ;D ;D ;D

Groetjes, Sanna