tam valkje bij (nog) niet tam valkje

Gestart door bren, 2 juli 2003, 02:13:39

« vorige - volgende »

bren

Hallo allemaal!

Sinds 10 dagen heb ik een valkje, Sjimmie, die wel uit ons hand eet maar nog niet op onze hand durft.
Hij raakt in de kooi niet in paniek ofzo..maar klimt gewoon weg of loopt de andere kant op. Als je je hand rustig in de kooi houdt dan gaat ie gewoon verder met eten of poetsen..
Over 2 weken ga ik bij  Lique een handtam valkje van dan zo'n 7/8 weken ophalen. Mijn vraag is of dat valkje dan minder tam gaat worden omdat Sjimmie dat nog niet is of dat Sjimmie juist iets tammer gaat worden door het nieuwe tamme valkje...
Is het slim het nieuwe valkje eerst een tijdje apart te houden en nog iets tammer te maken? Of kan ik ze het beste meteen bij elkaar in de kooi doen..
Sjimmie is ongeveer 3 maanden tot een half jaar oud denk ik... :)

Iemand een idee wat er zou kunnen gebeuren?
Zou het zonde vinden als ze allebei niet tam worden..

Enne...Jeronimo...vond je het niet zielig om dat niet tamme valkje zomaar weg te doen??

Groetjes, Brenda ;)

Marianne

Hoi Brenda,

Ik zou je valkjes niet meteen bij elkaar in de kooi doen. Eerst even apart met de kooien naast elkaar en dan om de beurt de valkjes los laten en kijken hoe ze op elkaar reageren.
Ik heb zondag bij Mandy een valkje opgehaald en ze heeft vannacht voor het eerst bij de andere in de kooi doorgebracht.
Met Dobey had ik wat langer gewacht maar je kon merken dat Jewel in een voliere is opgegroeid en die vond de andere maar heel normaal terwijl Dobey wat afwachtender was.

Het kan ook zijn dat Sjimmie, die niet tam is, nu juist gemakkelijker tam gaat worden.
Als hij jaloers wordt als je aan het knuffelen bent met je nieuwe valkje. Ook doen valkjes elkaar vaak na. Ga straks je nieuwe valkje bij je zitten gaat Sjimmie dat misschien ook doen.
Ik denk dat dat een beetje van je valkje af zal hangen.

Heel veel succes alvast.

Groetjes Marianne

ps: hoe ga je je valkje noemen? Sjors?
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

bren

Hoi Marianne!

hihihi...Nee geen Sjors!! ;D
Het wordt Pino!! :D

Bedankt voor je reactie, hoop dat ze het gezellig krijgen die twee beestjes...

Groetjes, Brenda

JERONIMO