8 mei 2025, 23:17:06

Naar buiten?

Gestart door must, 15 mei 2006, 21:04:46

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi Linda,

ook al heb je je valkje deels zelf grootgebracht, hij zal jou niet blijven volgen zoals bijv een ganzenjong. Zo gauw je je valkje mee naar buiten neemt, zal hij wegvliegen. En zoals eerder gezegd, de tuigjes zijn niet 100% betrouwbaar.
Als ik naar de DA ga, gaan mijn valkjes in een transportkoffertje. Uit logeren ga ik nooit, maar al zou het moeten gaan ze in een kooi, en alleen binnenshuis eruit. :)

In het wild zou je valkje niet overleven. Het is immers gewend om iedere dag eten en drinken voor z'n neus te krijgen. Dus ik weet zeker dat je valkje het bij jou veel beter zal vinden als in Australie! ;)

Ineke

Net als Nel wil ik ook weten hoe je Birdie dan overal mee naartoe neemt. De enige mogelijkheid naast tuigjes e.d. die mij te binnen schiet is n transportkooitje?

carco

Hoi

Hetzelfde vroeg ik me gelijk al af toen je deze topic opende en schreef dat Birdie overal met je mee gaat, hoe doe je dat dan??
En ook ik heb een valkje gehad dat supertam was, maar die na 10 jaar bij ons gewoond te hebben  ''vrolijk'' op mijn hoofd mee naar buiten lifte. Weg was ze!!
Ze is nooit meer terug gevonden dus ga er niet vanuit dat ze teug komt als ze weg is en helemaal niet dat je haar levend terug vind: deze kans is zo superklein.
Nem nu bijvoorbeeld bij mij: ik heb nu een hond waar mijn valkjes met zijn allen omheen lopen over de grond zonder dat hij ze wat doet.
Zijn ze los dan kennen ze het gevaar niet en gaan rustig op andere dieren af en kan dit ook hun dood worden.
Laat Birdie toch gewoon lekker thuis waar hij veilig is!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

must

Ok, duidelijk!!! Biride blijft lekker binnen. Mijn vraag was ook gesteld niet ivm transport, maar meer om erachter te komen of ik Biride mee naar buiten zou kunnen  nemen als ik lekker in de zon ga zitten met vrienden of op ons dakterras. Birdie zit dan zo alleen op mijn kamer en ik vind het leuk als ie bij me is...

Met vervoeren doe ik Birdie altijd even in zijn restaurant opsluiten (kooi) maar alleen van deur tot deur, in de auto gaat ze gewoon weer los, en zit ze altijd op mijn hoofdsteun achter mij. Wat daar vreemd aan is is dat ze heel graag wil dat ik het raam een stukje open doe en dan gaat ze met gaar oogjes dicht in de wind zitten. Ik vraag me af of dat kwaad kan, ze vindt het heerlijk! Ik hou dan altijd wel het andere raam dicht zodat het niet echt tocht! Kan dit kwaad???

Liefs Linda en The Birminator!

bobbie

Hoi,

Het  raampje zal je een heeeeel klein stukje open zetten neem ik aan. Ik zou oppassen dat er niets in de oogjes kan vliegen, een korreltje zand of zo.
Het is ook logisch dat ie het lekker vind, mijn vogels vinden de fohn heel fijn na het natsproeien. Tegenwoordig doe ik dat niet meer maar ze vinden het wel errug lekker. Net als jouw valkje de wind lekker vindt dus. ;)

Ik snap dat je het gezellig vindt dat je valkje bij je is als je lekker buiten zit.

Maar las ik net nou elders dat je een tuigje hebt besteld?

Ik ben benieuwd hoe het bevalt. Veel plezier ermee in ieder geval. Ik hoop dat het een succes wordt. :)

Groetjes, Nel :)

must

Jazeker!! Ik heb een tuigje besteld in Amerika, een Fight Suite, ken je dat?
Zo'n tuigje dat ik eerder zag zou ik nooit hebben gekocht, zo eentje met 'twee riempjes' die je om zijn nek en buikje doet. Dat is zo'n tuigje die je ook voor fretten en konijnen gebruikt. Dat was geen optie. Ik weet zeker dat ze daar zo uit zou komen, en ook dat die niet fijn zou zitten.
Toen las ik bij een vraag van iemand anders dat je in Amerika andere 'tuigjes' kan bestellen speciaal voor vogels, die worden ook gebruikt als 'luier' omdat het de poepjes opvangt, heel handig dus. Verder zien ze er heel erg betrouwbaar uit. Ik heb nu een starterskit besteld, en ik denk dat het ongeveer een week a twee weken duurt voor ik het zal ontvangen.
Ik ben zelf ook heel erg benieuwd of het gaat werken, in ieder geval is het handig als ik Birdie meeneem dat ze dan niet overal poept bij mensen die dat vervelend vinden!

Ik zal zeker laten weten hoe het gaat!

Liefs  Linda en Birdie

Ohja, die 'tuigjes' kosten $19   maar zo'n pakket (met riempje en toebehoren kost $ 30,-