21 juli 2025, 18:47:03

Chico,Lizzy en Yanki

Gestart door febvisje, 17 mei 2006, 00:42:05

« vorige - volgende »

febvisje

cho wat ben ik toch zot van dit schatje.
Hij kan wel eens een beetje wantrouwig of geërgerd uit de hoek komen. Hij ergerde zich er aan dat hij niet aan mijn piercing mag spelen en pikt daarvoor in mijn lippen. Het was gelukkig niet erg, maar moet hem dat toch afleren. Ook mijn haren zijn een aantrekking voor hem. Ik moet ze nu opsteken, anders krijg ik hem er niet meer uit.
Toch zie ik hem graag  ;D Nu nog een manier ontdekken om met hem te spelen.
Vanavond ga ik nog een paar foto's plaatsen en dan ga ik Suus haar dagboek eens lezen.
Grt jane

febvisje

Hoy iedereen

Ik heb Chico deze morgen gewogen en hij woog maar 74 gr. Ik ga dus vandaag weer over op 3 voedingen. Hij wil de zaadjes nog altijd niet echt, maar zijn volledige kooi is vol met eten, dus de mogelijkheid heeft ie wel.
Heb daarjuist een blauwe plek op zijn snavel ontdekt. Zal ook wel van het vliegen zijn. Het gelijkt een beetje op die van Diegah van Caroline.
Het vliegen begint echt al te beteren. Hij stort niet meer zo veel neer (gelukkig) en landt veel op onze hand (als hij wil  :P)
Voor de rest hier een paar foto's:

weer een lekker badje gepakt, dat heeft hij liever dan de plantenspuit.

zijn lievelingsplaatsje in de kooi tegen het raam. Lekker naar mij kijken als ik aan het werken ben  ;D

hier is de blauwe plek te zien, de foto's zijn wel een beetje wazig omdat hij in de buurt van de digi niet stil wil zitten met zijn hoofdje, denkt altijd dat hij dan eten krijgt

lekker knabbelen op de zaadjes

Grt jane

ManjaV

Hi Jane,

Hopelijk gaat hij snel zijn zaadjes eten! Tot die tijd kan je hem gelukkig voeren, dus eten zal hij niet tekort komen ;) Hoeveel weekjes is hij nou ook alweer?
Lieve foto's trouwens zeg. Zo lief hoe hij in dat badje zit! :D En zijn veertjes zijn echt mooi bijgegroeid. Hij is echt een snoepie om te zien! Als Chico naar buiten kijkt, kijkt hij dan uit op jouw werk ofzo?
Werk je er tegenover?
Ik ben benieuwd hoeveel hij uiteindelijk gaat wegen. Het verschilt altijd met de valkjes he. Mikki weegt 81 gram en Sunny 107!!!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Hoi Jane,

Weet je hoe ik het deed met Diégah, kijken of ze wel genoeg at??

Elke morgen met lege krop wegen, eventueel 's middags nog een keer en dan 's avonds nog een keer. Het verschil moet dan zeker een paar gram zwaarder zijn 's avonds, zo niet even bij pappen. En dan de volgende morgen weer opnieuw wegen. En zo net zo lang tot je merkt dat ze 's avonds een paar gram zwaarder is dan 's morgens, dan weet je dat ze zelf voldoende kan eten en kun je de pap af laten vallen.

Diégah woog 's morgens 100 gram en 's avonds ongeveer 106 gram. Vanavond woog ze 110 gram, dus ik hoef me over haar geen zorgen meer te maken.  ;)

Nog eventjes iets anders, ik zag op deze foto dat voerbakje staan, de ingang van dit bakje is erg klein voor een valkje, vaak durven ze hier niet in te gaan om te eten. Deze zijn eigenlijk voor kanaries. Dus kleinere vogels.

Chico veranderd wel met de dag hoor, hij gaat steeds beter in de veertje zitten.

Geef hem maar een knuffeltje van me.

Groetjes van Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

febvisje

Nu heb ik het al weer dat ik foto's download en dat al het geschreven weg is. Wat is dat toch?
Hallo iedereen
Hoy Caroline
Ik weet eigenlijk ook niet wat dat voerbakje daar doet, dat hoort eigenlijk nog in de kooi die we nu niet meer gebruiken. We hebben al grotere voerbakken op gehangen, maar daar heb ik nog geen foto's van omdat Chico ze nog niet wil gebruiken (een andere volwassen valkparkiet zou hier wel nuttig zijn  :D). Wij wachten nog tot na de zomer, dan ben ik meer thuis en kan ik alles op het gemak bekijken. Wel weet ik dat ik graag een geparelde witmasker zou hebben, die vind ik gewoon prachtig om te zien, niet dat mijn Chico daaraan onder doet hoor, ik kan mijn ogen niet van hem laten. Zo een mooi schatje  ;D, maar ik blijf me herhalen, dat is ook niet goed. Ik vind wel dat hij erg licht van wangenkleur is. En hoewel ik daar nog geen antwoord op gevonden heb vind ik toch wel dat de vlekken op zijn vleugel en rug verdacht veel op parels lijken.
Die knuffel overigens heeft hij graag in ontvangst genomen  ;)
Ja hoor Manja, mijn werk ligt echt recht tegenover mijn appartement en we zetten Chico met zijn volière tegen de ruit, dan kan hij alles buiten zien en mij ook soms als ik langs het raam passeer. Ik weet niet of hij mij echt ziet hoor, maar zo verveelt hij zich niet zo erg.  :-\
Nu ga ik eerst even verzenden en dan foto's plaatsen anders is alles weer weg.

febvisje

Een nieuwe valkparkietenzot  ;D  ;)

mijn kleine broer, wie weet een toekomstige valkparkieteigenaar?

Chico probeert wel om zaadjes te eten, ik denk dat hij een beetje lui is, maar die trosgierst gaat toch wel als hij wil  :D

zijn ingerichte volière en hij op zijn tweede lievelingsplaatsje

de trosgierst in de rubberbal met het belletje is heel interessant  ;)

Wat een lekker stevige kuif  8)

wat cool zeg  ;D

Groetjes jane

Caroline

Hoi Jane,

Zo op de foto's lijkt hij ook parels te hebben hoor.  :D

Leuke foto's trouwens.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

febvisje

2 juni 2006, 00:20:12 #67 Last Edit: 2 juni 2006, 00:21:58 by febvisje
Zo, nu nog even een foto van mijn twee grootste schatjes  ;D  :D  ;)  ;D  8) ,

Chico is toch wel een neig ventje  :D, als ik stop met kroelen is hij daar nooit content mee, dan is het precies alsof hij aan het vloeken is hihi.
Heb al eens de hobbykwekerijen doorgekeken, maar denk dat het toch nog te vroeg is voor een tweede nu het zomer wordt en wij allebei niet genoeg tijd hebben voor twee valkjes.
Bont gepareld is ook wel prachtig. Maar ook zo veel gevraagd. Is er eigenlijk een broedseizoen? Worden er nog eitjes gelegd na september?  ???
Zo, dat was het weer.
nog eentje om het af te leren en dan gaan slapen.

mijn moeder verschoot vandaag omdat ie al zo veel veertjes heeft, ja, het gaat enorm snel.  :) Voor de fotowedstrijd van deze maand gaat het nog niet lukken denk ik.
Heb hem overigens gewogen. deze morgen 76gr. NAmiddag 82 gr en vanavond 82 gr. Morgen ga ik weer twee voedingen proberen, eens zien hoeveel ie morgen weegt.
Slaap wel

Grt jane

febvisje

2 juni 2006, 22:02:18 #68 Last Edit: 2 juni 2006, 22:04:33 by febvisje
Hallo iedereen
Vandaag de eerste douche genomen  ;D
Het zonnetje scheen zo mooi op hem, dat zag ik al van beneden. Toen ik boven kwam heb ik maar besloten het nog eens te proberen met de plantenspuit. Die wou hij tot nog toe niet. Maar nu zeg, amaai, hij kon er niet genoeg van krijgen. Helemaal zijn vleugeltjes wijd. Wat is dat schattig zeg.
Ik ben er toch nog niet helemaal aan uit voor zijn eten. Hij heeft nog niet aan zijn voerbakken gezeten en het zaad en de trosgierst op de grond is ook al niet aangeraakt. Ik maak me een beetje zorgen, want sinds vandaag zitten we weer op twee voedingen, maar als ie niet zelf eet moet ik hem blijven pap geven. Hij is nu al boven de zeven weken en zou toch al  zelfstandig moeten eten. Ik kan hem ook wel even laten afzien, maar dan zit hij direct op 74,76gr en dat is toch te weinig vind ik.
Als hij roept zet ik hem iedere keer bij zijn voerbakje, maar het helpt niet. Nog iemand ideeën hoe ik hem duidelijk kan maken waar het voerbakje voor dient?

Hier nog even foto's van de eerste douche

en lekker zonnen na de douche

Hier staat ie helemaal dik in de zon, nog nat van de douche, moet je ook op zijn schattige wimpers letten  ;)  :D

Groetjes jane

febvisje

2 juni 2006, 22:30:05 #69 Last Edit: 2 juni 2006, 23:10:24 by febvisje
Ik heb hem juist weer pap gegeven.
Hij woog 76 gr en ik heb hem 11ml gegeven, maar een honger dat hij had zeg. Hij kroop bijna die kom in toen ik hem aan het klaar maken was en nu heeft hij nog niet genoeg.
We hebben ook juist beslist dat we hem weer voor een tijdje in de kleinere kooi gaan zetten omdat hij daar wel op de grond aan het scharrelen was, misschien gaat hij het zo wel leren.

Irene

Hoi jane,
ook ik kom eens rondkijken in je dagboekje.
Wat een scheetje is Chico.
En prachtig die foto's van het douchen. Leuk he? Ik kan daar ook zo van genieten als ze die vleugels helemaal open doen en geen druppel willen missen. ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

febvisje

Dag iedereen
Amaai, wat een druk weekend, maar nu heb ik toch eens de tijd gevonden om in mijn dagboek te schrijven.
het gaat nog niet beter met Chico. We zetten hem nu altijd in de kleine kooi, maar ook daar is hij helemaal niet geïnteresseerd in het eten. Iedere keer als ik hem haal om pap te geven is hij als zot en luid roepen en zo. Dat deed hij anders ook al, maar niet zo luid en zo druk. Het eten gaat dan ook binnen als niks. Ik heb wel ontdekt dat als ik het meng met eivoer hij er een beetje langer over doet. Zo leert hij ook grotere stukken te eten. Maar je  moet niet denken dat zonder pap enig eivoer in zijn kropje komt  :) , nee hoor. Enkel als de smaak van pap er ook in zit.
Maar hoe doe ik dat nu met die zaadjes? Ook aan de trosgierst heeft ie nog helemaal niet gezeten. Moet ik toch al overstappen op één voeding per dag? Met de twee voedingen verliest hij gelukkig geen gewicht meer, maar toch zie ik hem niets uit zijn kooi eten.
Tjonge, ik ben toch een beetje overbezorgd denk ik.  :-\

Groetjes jane

febvisje

6 juni 2006, 13:15:33 #72 Last Edit: 6 juni 2006, 13:17:06 by febvisje
Hier nog even een paar foto's.
Terwijl ik de foto's genomen heb, heb ik gezien dat zijn ontlasting toch wel redelijk donker is.

Dat is een heel erg trotse Chico  ;D mag hij ook wel zijn als je deze foto ziet vind ik

Hier even een foto waarop je zijn kleuren goed kan zien.
Helemaal van boven op zijn hoofd is hij helemaal geel en zijn staart. Voor de rest is hij wit geel gevlekt. Nu hij zo goed in de veren zit vind ik het echt prachtig om naar te kijken. En zo mooie oranje wangetjes.  :D

en hier heeft ie weer de camera gezien en dacht direct ook al dat hij eten krijgt.

wat een zaagepiet ;D

Sanna

Hoi Jane,

Je kunt het papje ook met grasparkietenzaad mengen. Dat zijn nl. kleinere zaadjes. Chico zal die wel heel doorslikken en ook weer heel uitpoepen, maar dat is niet erg. Zo leert hij aan zaadjes te wennen. En direct na het voeren zet je hem dan voor een bakje grasparkietezaadjes. Omdat die kleiner zijn heeft hij waarschijnlijk minder moeite met pellen. Hopenlijk gaat hij zo zaadjes met eten associeren.

Succes!

Groetjes, Sanna

febvisje

Dank je wel Sanna
Ik had dat al geprobeerd en hij slikte inderdaad de kleine zaadjes in een keer in, ik dacht dat dat erg was, maar als het niet erg is zal ik het zeker blijven doen.
Ik kan overigens het tweede foto van je handtekening niet zien.
Grt jane