17 mei 2025, 16:12:46

Chico,Lizzy en Yanki

Gestart door febvisje, 17 mei 2006, 00:42:05

« vorige - volgende »

Joyce28

Super mooi gemaakt hoor,daar zullen ze veel plezier aan beleven.Mijn ervaring is dat als ik er wat nieuws in hang,dat ze bang zijn.Maar een dag later zie je ze er dan toch op :)

Wanneer mag je Lizzy ophalen?

Gerda

Hoi Jane,

Je voliere ziet er prachtig uit!! Daar zitten je valkjes vast met plezier in!!
En het speelheokje is ook erg leuk!!
Over een een weekje of wat zit Lizzy ook lekker in je voliere!!
Ze eet al wat zelf, maar wordt nog gevoerd door haar vader.
Vanaf dit weekend gaan ze apart, zodat ik kan zien hoe het eten gaat. En als ze dan een weekje goed eet mag ze naar je toe!!

Groetjes, Gerda

febvisje

Hallo Joyce
Zoals je ziet heel binnenkort. Ik hoop niet meer zo heel lang.
Ik ben enorm blij dat ze al zelfstandig begint te eten. Ze is toch nog een beetje rapper in alles dan haar oudere zuster Dulce.
Ik kan nu ook al het verschil tussen de twee zien. Heb een paar keer alle foto's heel goed bestudeerd  :D , en heb gezien dat Lizzy onder haar kin licht is van kleur en Dulce iets donkerder. Ook heeft Lizzy donker puntjes op haar staartveren, waarvan ik denk dat het uitende later helemaal grijs zal zijn. Bij Dulce zijn de staartveren helemaal geel, tot nog toe. Corrigeer me als ik verkeert ben Gerda
Grt jane

Gerda

26 augustus 2006, 14:30:25 #198 Last Edit: 26 augustus 2006, 14:32:55 by Gerda

Hoi Jane,

Ik houd ze voornamelijk uit elkaar door de kuif, die van Dulce is langer en die van Lizzy is voller!!
En inderdaad aan de staart. Lizzy heeft donkere puntjes op haar staart. En dat blijft denk ik ook zo. De staart zal ook zo mooi geel blijven!!

Dulce en Lizzy gaan een beetje gelijk op. Dulce is iets rustiger en Lizzy is een slim ontdekkertje!!
Maar ze komt ook wel lekker bij me zitten en even kroelen!!
Maar ze houdt ook van spelen!!

Als alles goed gaat mag ze over een paar weekjes al naar je toe!!!
Dus dat zal dan wel de 17de worden!! (omdat je het weekend ervoor niet kunt)
Maar dat is wel goed hoor, want dan weet ik zeker dat ze goed en zelfstandig kan eten.
Bovendien kan ik haar dan nog af en toe even knuffelen  ;)

Groetjes, Gerda

febvisje

Bedankt overigens voor de reactie's op mijn volière en het speelplein, maar er moet nog zo veel meer komen.
Op de volière gaa ik ook een soort speelpleintje bouwen en ik zou graag zo een hangding hebben. Hoe noemt dat ook weer.
Weet er overigens iemand waar je kan zien of je donatie is toe gekomen?

Gerda

Dan staat er linksboven in plaats van 'valkparkiet', 'Donateur'.

Volgens mij verwerkt Peter eens in de zoveel tijd alle donaties, dus het kan best dat het eventjes duurt!!

Groetjes, Gerda

febvisje

Amaai wat gaat dat rap hier.
Merci Gerda, ik wacht in spanning af tot ik 'verander'. De vorige keren had ik het niet door.
(Wat tof met een vogel op mijn hoofd en eentje op mijn schouder. Heb ik nog nooit mee gemaakt. Spijtig dat ik er geen foto van kan maken.  ;D )

Nu, fototijd

Ik heb de bamboe bij het speelplein gezet, maar veel interesse was er nog niet voor. Ik vond hem wel prachtig staan, boven op de kast

wat een schattig plantje   :D  :D  :D

Toen was het even Chicitatijd  :o

Ik vind toch wel dat ze fotogeniek is

En helemaal zot op kokostouw

Chico wou even mee de krant lezen

maar blijkbaar was het niet interessant genoeg

Na een paar rondjes gevlogen werd er al een pauze ingelast
Slapende valkjes zijn zo schattig en rustig  :P

En nog een  paar uit de reeks vogel zonder kop   ;D  ;D

Grt jane

febvisje

Daarjuist nog even geprobeerd om trosgierst met de hand te geven. Zo schattig als ze proberen om er aan te komen, maar toch niet te dichtbij te komen. ZE rekken zich dan helemaal uit en draaien zich op grappige manieren om toch maar een stukje te kunnen proeven van de o zo lekkere trosgierst  ::)

Chicita even zien, 'wat is me dat?', maar durfd toch nog niet echt

Chico moet het even voor doen

"mmmmm, trosgierst, lekker"

Zie je haar twijfelen?  ;D  ;D  "Zou het echt de moeite waard zijn om het gevaar met de hand aan te gaan???"

"Toch maar even proberen"

"Ja, dat is toch wel lekker..."

"...zou ik nog een beetje nemen?"

Ze vond het dan zelfs heel lekker

maar toen ik probeerde om de trosgierst een beetje verder in mijn hand te leggen was ze daar toch wel bang voor, de kleine schieter  :D

Caroline

Ik moest eventjes bij lezen hier maar heb super genoten van je leuke foto's!!  :D

Leuke speeltjes heb je zelf gemaakt joh.  :) Ik ben niet zo'n creabea, wel leuk om zelf te maken.  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Hoi Jane,

Het wordt steeds gezellig op de speelplaats!!
Lieve foto;s van het gierst geven!! Je ziet haar denken: zou ik durven!!! Is het het risico waard??

Nou dat hoef je bij Lizzy niet zo te doen, die sleept het al weg als je het even neerlegt. En bang voor handen is ze al helemaal niet. Ik kan haar zo oppakken.

Ik het haar al geleerd op de vinger te stappen als ik stap zeg!! Dat oefenen we elke dag!! Soms is ze niet in de stemming en wil ze liever spelen. Maar meestal vindt ze stappen ook spelen!!

Morgen gaat ze apart, samen met haar zusjes, in de slaapkamer. Ze zit dan in de grote kooi, maar ze mag ook af en toe even rondvliegen.
Pa en ma blijven in de woonkamer met z'n tweetjes (ook gewoon los, dat zijn ze gewend).
Vandaag hebben we het een paar uurtjes geoefend en het gaat goed!!!

Groetjes, Lizzy en Gerda

ManjaV

Hey Jane,

Leuke foto's weer :D leuk om te zien hoe je Chicita stukje bij beetje tam aan het maken bent :D Dat gaat wel goed komen hoor!
En de 17e kan je Lizzy afhalen, nu wordt het echt aftellen ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

febvisje

Hallo iedereen
Bedankt voor jullie reactie's.
Deze morgen verschoot ik wel. Toen ik opstond waren de vogels aan het vliegen. Ik heb waarschijnlijk vergeten de kooi dicht te doen. Ik denk dat Chico ergens van verschoten is, want hij had een beetje opgedroogd bloed op en tussen zijn neusgaten. Ik heb hem helemaal bevoeld, maar nergens gaf ie een krimp om, dus het zal wel niet zo erg zijn. Ik ben wel verschoten.

Zag er deze morgen erger uit.

Grt jane

febvisje

Kwam ik deze morgen de kamer binnen moesten die twee ook eerst even rekken  ;D . Alsof ze samen met jou opstaan hihi

En dan een rondje vliegen, maar Chicita heb ik niet op foto gekregen, spijtig, misschien straks

ManjaV

Hoi Jane,

Leuk he, dat rekken, dat doen ze hier ook altijd als ik 's ochtends onder de handdoek kijk ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

febvisje

Ja dat is echt wel leuk om te zien. Vooral bij Chicita, dan zie je de tekeningen op haar/zijn vleugel heel duidelijk.