6 mei 2024, 16:21:03

AGRESSIEVE VALK

Gestart door zeevalk, 1 juli 2003, 17:06:40

« vorige - volgende »

zeevalk

;)Momenteel zit ik met een 16-tal valkjes, maar twee maand geleden is er ééntje bijgekomen die vrij agressief is tov de groep. Bijt in vleugels en poten, plukt de uitgevlogen jongen, loopt stoer rond, jaagt steeds de anderen weg. Kan ik hier iets aandoen, of is dit een getraumatiseerd gedragsafwijking? Veronderstel dat ik hem best uit de groep kan halen om de rust terug te laten komen?

Zeevalk

Speedy

Hoi Zeevalk,

Ik zou hem weg doen, hoe jammer het ook is.
Misschien heb je er moeite mee, maar je kiest dan toch voor je andere 15 valkparkieten lijkt mij.
Zoek een goed adres voor hem, misschien is ie niet gewend om met anderen te zitten, dus zou ie alleen ergens moeten geplaatst worden.
Ik zit zelf sinds 3 maanden met een mannetje, die ook drukker is dan de anderen, zelfs zo iritant, dat hij 's morgens al begint met heel hard fluiten.
Dit is niet te vergelijken met jouw probleem natuurlijk, maar ik kan hem ook niet weg doen, vind het heel moeilijk om die keus te maken.
Dit alleen maar om te zeggen, dat het vrij moeilijk is om dit te beslissen, maar als ie mijn valken lastig valt, dan gaat ie er meteen uit.

Succes met je beslissing.

Groetjes,
Trudie

Lique

hOI,

ik zou hem ook weg doen. Hij is er nog niet zo lang bij, dus je hebt een minder sterke band hem hem, vergeleken met een ander.
Hij zal door blijven gaan met agressief zijn, en waarschijnlijk wordt het alleen maar meer.Anderen zullen bang voor hem worden.

Groejtes lique

Marianne

Hoi Zeevalk,

Dat is niet zo leuk voor je andere valkjes.
Jammer dat deze de rust verstoord in de groep.
Ik zou hem ook niet bij de andere houden hoor, misschien moet je hem even apart in een kooi zetten tot hij een beetje gewend is......is maar een ideetje hoor.

Succes!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!