12 mei 2024, 05:50:04

witte veren in nek bij wildkleur

Gestart door ManjaV, 14 mei 2006, 17:18:22

« vorige - volgende »

ManjaV

14 mei 2006, 17:18:22 Last Edit: 14 mei 2006, 17:20:41 by ManjaV
Even een vraagje: mijn wildkleurtje Mikki (man) heeft in zijn nek witte veertjes. Ik heb een aantal foto's gezien en zag deze witte veertjes niet bij andere wildkleurmannen.
Wat kan hier een verklaring voor zijn? Ik zou denken dat hij misschien split bont is?

Mikki is nu ca. 8 maanden oud.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

trienke

Hoi mara

dat ie split voor bont is zou best wel kunnen. Kun je eens een foto laten zien?

groetjes Trienke

ManjaV

Hoi Trienke,

Bedankt voor je reactie :D

Hieronder de foto, je kan het goed zien zo. Ik ben benieuwd wat je er van vindt?

Groetjes,
Manja



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Hoi,

het zou kunnen dat hij split bont, cinnamon of lutino is. Weet je hoe de ouders van je valkje eruit zagen? :)

ManjaV

hoi Rianne,

Nee, helaas niet  :-\ ik heb Mikki in de dierenwinkel gekocht!
Maar wat leuk dat die split bont, cinnamon of lutino kan zijn :D Zijn er nog meer kenmerken waar aan je dit kan zien?
Ik vind Mikki namelijk niet DE typische wildkleur, hij is vrij licht en het geel van zijn kopje is ook niet zo heel fel (dat heb ik bij andere wildkleurtjes wel eens diep geel gezien en veel feller), bovendien zitten er op zijn buikje ook heel lichte veertjes tussen de grijze.
Wat is het meest waarschijnlijk denk je?
(Dit is wel leuk, stel dat ik ooit ga kweken, wat zou er dan uit komen ;) )

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

15 mei 2006, 14:43:06 #5 Last Edit: 15 mei 2006, 14:45:33 by Rianne
Dat is moeilijk te zeggen. :) Ik dacht namelijk altijd dat het alleen split bont was, tot een paar mensen mij erop wezen dat het ook cinnamon of lutino kon zijn (bij de mannetjes).

Behalve die vlekjes, is het verder haast onmogelijk om aan het uiterlijk te zien waar een valkje split voor is.
De een zegt, lichte voetjes, is split lutino. Maar of dit in de praktijk ooit is bewezen weet ik niet.

ManjaV

Hoi Rianne,

Mikki heeft vrij lichte voetjes ;)
En ik las hier ook op de site over een valkje dat split bont was, maar die had gele vlekjes in het nekje.
Dus misschien eerder split lutino, alhoewel het een wilde gok is want ik ben helaas geen expert op dit gebied (misschien ga ik dit nog wel worden ;) )
Het is jammer dat ik de ouders niet weet, maar misschien kan je het later aan de toekomstige kleintjes zien?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Ja aan de kleintjes kun je dat wel zien.
Heeft Mikki al een partner? :)

ManjaV

Nee, maar die komt er aan :D ik ben momenteel op zoek naar een wildkleur popje :D
Maar eer dat ze dan een nestje zouden kunnen maken, zijn we denk ik toch weer een jaar verder omdat zo een klein popje natuurlijk nog niet geslachtsrijp is.
Overigens zal uit wildkleur x wildkleur waarschijnlijk ook een wildkleur komen ;D maar misschien toch nog met een paar andere opvallende kenmerken.
Er komt overigens ook een cinnamon gepareld popje, misschien kiest Mikki die wel :D, je weet het nooit met ze.
Trouwens, Mikki heeft ook een paar kleine grijze veertjes onder zijn oogjes, maar dat zegt denk ik weinig (hij is tenslotte ook nog niet helemaal volwassen ;) )

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Ja bij wildkleur x wildkleur zou je wildkleur jonkies verwachten. Maar als er een lutino, cinnamon of geparelde bij zit, zegt dat weer wat over de vader. Dat is ook 1 van de leuke dingen van het kweken, je komt soms voor verrassingen te staan! :D

ManjaV

Ja, het lijkt me zo leuk om mee te maken! Nou, ik ben benieuwd wat voor nestje het uiteindelijk (in de toekomst ;D ) zal worden!!!!


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

valkchico

haha ja Manja
dan sta je net als wij wat zou deze worden en deze??
en dat je niet precies weet wat het word maakt het ook wel weer leuk ;D

gr esther

ManjaV

haha, ik zie het al voor me ;D Ga ik natuurlijk ook allemaal berichtjes in mijn dagboekje hier over posten ;D ;D
Maar het is idd juist leuk als het een verrassing is!!! Stel je nou voor dat er uit twee wildkleurtjes ineens een andere mutatie komt, dan sta je toch te kijken he :D

Groetjes
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

•=Bonnie=•

Citaat van: ManjaV op 15 mei 2006, 15:56:32
haha, ik zie het al voor me ;D Ga ik natuurlijk ook allemaal berichtjes in mijn dagboekje hier over posten ;D ;D
Maar het is idd juist leuk als het een verrassing is!!! Stel je nou voor dat er uit twee wildkleurtjes ineens een andere mutatie komt, dan sta je toch te kijken he :D

Groetjes
Manja


De kas is heel erg groot dat je uit die twee wildkleurtjes andere kleuren gaat krijgen. Het popje dat je bij mij haalt (als het een popje blijkt te zijn natuurlijk) is in elk geval split voor bonte witmasker. Ze hebben van dat koppel (Zilver x Mokka) trouwens allemaal een gele vlek achter de kuif ;)

ManjaV

Hey Bonnie,

Wat gaaf zeg :D Het lijkt mij zo interessant als de kleintjes andere mutaties hebben dan de ouders. Heel bijzonder :)
Zo een gele vlek achter de kuif maakt het wildkleurtje wel speciaal, leuk, ik heb nog niet eerder zo een wildkleurtje gezien!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki