5 juni 2025, 20:18:38

schouwen

Gestart door dilucakatalora, 14 mei 2006, 13:36:23

« vorige - volgende »

dilucakatalora

Hallo,

Ik heb een vraagje:

Wanneer is het het beste om een eitje van een vogel te schouwen, is dat overdag of 's nachts, en na hoeveel dagen kun je dat het beste doen?

ALvast bedankt...

Lin

ik kijk zelf met 5 dagen en laat het ei in het broedblok liggen en houd mijn schouwlampje ertegen aan. ik kijk als het donker is dan zie je meer. Wel met een schouwlampje doen want een ander lampje wordt te warm. Als je perse wil vasthouden wat ik niet aanraad ivm breken dan altijd eerst je handen wassen.

Hier kan je zien hoe het proces verloopt:
http://animalscience.ucdavis.edu/research/parrot/d/d.htm

Is dit een eerste nest trouwens? en heb je al spullen in huis voor als het misgaat?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

dilucakatalora

Ik heb mijn vogels in een voliƩre buiten, het mannetje zit nu op 3 eieren ( derde ei is vandaag gelegd ) het vrouwtje broed voornaamlijk 's nachts tot zover..

En hoe bedoelt u met spullen in huis voordat het mis gaat? Wat voor spullen, heeft u tips?

dilucakatalora

klopt het trouwens dat de eieren niet rond zijn?

Inger m

Citaat van: dilucakatalora op 14 mei 2006, 15:42:04
klopt het trouwens dat de eieren niet rond zijn?

Hoi,
Als je een gemiddeld kippenei bekijkt, zul je opmerken dat deze meer ovaal is dan rond. Geen enkel vogelei is rond, maar loopt toe in een punt. De vorm van het ei hangt af van de vogelsoort.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Yvon

Hallo ik heb een vraagje, ik woon in Rotterdam en ben op zoek naar een schouwlampje weet iemand waar ik dat kan kopen ? er zitten hier wel dieren winkels maar daar verkopen ze het niet.
Alvast bedankt .

Groetjes Yvonne

Rianne

Hoi,

deze site heeft ook een eigen webwinkel, waar je een schouwlampje kunt bestellen. :) In het menu links klik je op 'webwinkel'.

Linn

Wordt een zaklamp ook te warm?

Rianne

Een zaklamp is ook niet echt geschikt, omdat deze ook te veel warmte geven. Om 1 keer vlug mee te kijken kan het, maar niet te lang en niet te vaak.
Maar zo duur zijn de schouwlampjes niet hoor. :)