Hobbykwekerij Sephora - eitjes onbevrucht

Gestart door Rianne, 12 mei 2006, 15:37:41

« vorige - volgende »

Rob S

Hey Rianne,

Het worden echt prachtvalkjes, alleen ik vind het wel raar dat ze geen parels hebben op de buitenste vleugelpennen. En die geparelde bonte op die andere foto's is ook echt heeel erg mooi ;D

Groetjes Rob

Rianne

Dat vind ik ook wel raar. Maar ik denk niet dat het er dan mooier op wordt ;) Dan wordt het helemaal zo druk.
De bont geparelde is de vader van deze 2, dus de jongen zijn split bont. Ik zie alleen geen vlekjes in de nek.

Rianne

Ik heb Stacy en Cosi op de bodem van de kooi gezet. Liever had ik gezien dat ze zelf uit het blok klommen, maar ik ben het gepluk van moeders zat. Hopelijk kunnen ze haar zo beter ontwijken als in het blok. Ook hebben de eitjes wat rust, de jongen walsten er zo doorheen.
Ik heb een bakje met zaadvoer en eivoer gemengd op de bodem gezet, alleen zitten pap en man erin te graven ::) Hopelijk zien de jongen zo wel hoe ze moeten eten. Cosi zat er net ook bij en pakte wat. Het zal nog wel spelen zijn maar dat geeft niet. Spelenderwijs leren ze wel eten. :)

Wilma1

Hoi Rianne,
Zoals belooft kom ik even kijken en heb meteen de foto's "ingepikt"  ;D....ze zien er verder goed uit en wat wordt Stacy mooi!!!! Fijn dat het andere jong ....Cosi.....ook een baasje heeft gevonden...of eigenlijk het baasje HEM  ;)

Hopelijk wordt het plukken minder, Kiki deed het ook bij Fleur en toen heb ik Fleur ook onderin de kooi gezet en ze leek Fleur meer met rust te laten, ook die ging spelenderwijs wat eten ...weet niet hoe het NU is, heb Fleur lange tijd niet gezien.
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Wilma,

je krijgt van mij nog een ceedeetje met alle onbewerkte foto's, als je Stacy uiteindelijk komt halen. :) Maar nu kun je ze vast goed bekijken en bewonderen. Stacy is echt mooi he? :)
Moeders zit nu in het blok, op de eieren. Normaal hingen de jongen dan wat om haar heen en was het makkelijk om ff gauw 1 veertje te pakken. Misschien uit verveling?
Cosi en Stacy zitten nu in een hoekje tegen elkaar aan. Koud hebben ze het niet hoor, ze zijn oud genoeg om zichzelf warm te houden, dat doen de ouders al een tijdje niet meer.
Ik ga vanaf morgen ze 1 keer per dag een beetje pap geven voor het tam maken. Ik denk dat dat bij Stacy wel nodig is want dat is een eigenwijsje. Cosi is net z'n moeder, lekker rustig en aaien is leuk! ;)

Rianne

Haha ik zie nu pas dat ik vergeten ben de foto's van de achterkant te roteren! Sorry voor jullie zere nekjes! ;D

Wilma1

IK heb de foto bij mij geroteerd dus hoefde niet mijn nekje te draaien, ik heb al een zeer hoofd dat is voldoende  ;D...

Ach en eigenwijs past hier wel  ;D ;D Melody is er ook zo eentje!!!

Leuk dat ik een CDtje krijg van je kan ik ze vanaf begin terug kijken...het is wel hard gegaan hoor in die 2 weken!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Het is zeker hard gegaan. Het ene moment twijfel je nog over parels en het andere moment zijn ze alweer bijna 4 weken. :) Ik geniet er volop van en hoop dus ook dat het met de 5 eitjes goed afloopt. :)

Wilma1

Ik hoop het ook voor je, dat zou erg leuk zijn!  ;)  :D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Rianne
Ook ik heb een koppel gehad wat ging verenplukken.
Ik heb toen gezorgd dat er altijd een stukje trosgierst in het blok hing.
Het scheelde wel wat .
Ik vind je gepareld valkje prachtig.
Groetjes Riny :D

Rianne

Hoi Riny,

dank je, ik vind haar ook prachtig, ben er erg trots op! :D
Het plukken doet ze ook op de bodem, maar gelukkig zit ze nu weer regelmatig in het blok. Hopelijk leren de jongen gauw van zich afbijten want ze laten het nu maar gebeuren. :-\

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Alle kleine valkjes zijn lief ;) Maar er zit nog een pittig karaktertje in Stacy hoor. Ik heb ze nog niks gegeven, ik ga er vanavond eens rustig voor zitten.

Riny

Hoy Rianne
Heel veel plezier gewenst, samen met Lin, bij Metallica.
Groetjes Riny :D

Rianne

Hoi Riny,

ik wist niet dat jij daar ook van hield ;D ;)
Maar we gaan zeker plezier hebben morgen, heb er echt zin in! We gaan met nog 2 andere gezellige, leuke mensen dus dat zit wel goed! :D
Ik zal nu nog even de foto's van vandaag uploaden. :)