Hobbykwekerij Sephora - eitjes onbevrucht

Gestart door Rianne, 12 mei 2006, 15:37:41

« vorige - volgende »

Rianne

Helaas alleen een wazige foto van Cosi:

De achtergrond staat er wel leuk op ::)

En Stacy:

Vanavond na het eten nog even een half uurtje met ze op de bank gezeten. Stacy deed wat raar, snaveltje open, met het tongetje bewegen en snel ademen... Ik weet niet wat dat nou weer was. M'n vriend dacht dat ze dorst had, dus een jeneverglaasje water erbij. Ze dronk er 1 slokje van dus dat was het ook niet. Toen heb ik Cosi en Stacy maar een beetje nat gemaakt op hun kopje, met m'n vinger. Ze vonden het wel lekker. :) Douchen durf ik nog niet aan, maar het is wel goed voor de doorkomende veertjes. Maar dit scoorde ook bij ze dus is voor herhaling vatbaar. Een gezichtsbehandeling voor valkjes, zeg maar. :D
Morgenmiddag vertrek ik met Lin en 2 vrienden naar Arnhem, voor een concert van Metallica. Ik hoop dat ik niet vergeet foto's van de valkjes te maken want volgens mij mis ik 1 of 2 dagen :-[
Anyway, dit was de update weer! :D

Wilma1

Zeg...krijg ik nu OOK de schoonheidsbehandelingen  :o  :o  :o voor mijn kosten  ;D ;D ;D..... en Lin...Rianne papt graag aan met Stacy en wil perfecte aflevering aan mij  :P ...want die schoonheidbehandeling stond niet op "het lijstje" hoor  ::).....een relaxt en rimpelvrij valkje krijg ik dus   ::)  ;D  :P
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Ik ben gister niet aan het pappen toegekomen want na het sporten moest ik meteen door naar m'n moeder. :)
Ik werd aangenaam verrast door Cosi en Stacy, ze zijn namelijk van de bodem naar het eerste zittouw geklommen! :D

Wilma1

Ach wat leuk...wat zijn ze dan ineens snel groot he?! Ik zie het aan Fleur, het "baby" is er helemaal af nu en die klimt door de hele voliere heen!

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Het concert van Metallica was echt geweldig, alleen jammer dat er 3 voorprogramma's waren, dat duurde zo lang... en het was al zo warm. Ik ben onwel geworden, en viel bijna flauw. Ik ging door m'n hurken zitten en wachtte tot het over ging. Daarna ging ik richting EHBO. Onderweg werd ik weer onwel en ging ik weer door m'n hurken. Aan de rand van een moshpit nog wel. (Moshpit, komt voor bij metal concerts, mensen gaan dan in een groepje tegen elkaar aan duwen en springen) 1 van die jongens zag mij en waarschuwde de rest. Ook haalde hij er iemand van security bij en ze hebben me over het hek getilt. Onderweg naar de EHBO ben ik flauwgevallen. Gelukkig werd ik door 2 mensen ondersteund. Ik werd weer wakker, omdat ik pijn in m'n armen voelde, waar ik werd vastgehouden. Ik hoorde niks, ik zag bijna niks, tot ik weer muziek hoorde en besefte waar ik was. Bij de EHBO hebben ze me afgekoeld met een spons en koud water, en later met een plantenspuit. Na wat gedronken te hebben, moest en zou ik terug naar m'n vrienden. We stonden vlak voor het podium, in het midden. Het mocht eerst niet maar toen ik zei dat m'n vrienden er stonden mocht ik op eigen risico terug. Gelukkig heb ik daarna geen last meer gehad. Wel werd een andere vriend wat onwel, die is naar het hek gelopen en heeft drinken van een EHBOer gehad. Lin werd daarna onwel, vlak voor het einde. En 's middags, tijdens het wachten voor de opening van de deuren, was een vriendin al onwel geworden. We hadden het dus allemaal gehad.
Het concert was geweldig, Metallica speelde een tribute voor het 20 jarig bestaan van hun album Master of Puppets, en ook meteen een eerbetoon aan hun overleden bassist Cliff Burton. Ondanks de hitte, het lange wachten en het flauwvallen, was dit weer een concert om nooit te vergeten. :D

Terug naar m'n birdies:

Cosi en Stacy klauteren zelf al door de kooi. Vanmorgen zaten ze beiden weer in het broedblok ::) Ik heb ze er weer uitgehaald.
Ik heb helaas ook gezien dat Tiaro dat plukken ook wel interessant vind. :-\
Het zijn 2 hele verschillende karaktertjes. Stacy is wat wantrouwend en wat feller. Cosi is heel rustig en laat alles maar gebeuren.
Ik heb de afgelopen dagen wat weinig tijd voor ze gehad om ze tam te maken, hopelijk heb ik ondanks drukte op m'n werk ivm kermis, evengoed tijd voor ze. Ik heb nog niet gepapt. Misschien morgenochtend dan maar. Foto's komen dan ook, kan er nu nog geen zin in krijgen... :-[

Rianne

Oh ja, ik zou al bijna naar beneden gaan om tv te kijken: Ik heb ff gauw de eitjes geschouwd en voor zover ik kon zien zijn er 3 van de 5 zeker bevrucht! :D

Wilma1

Hoi Rianne,
Wat een belevenis zeg...onwel worden, zou bijna zeggen "kan haast niet anders" het warme weer en waarschijnlijk TE weinig gedronken en dan in het gedrang en gespring.....tja dan kan alles wel eens gaan draaien. Ik ben ooit eens 1x flauw gevallen en moet zeggen, dat het een rare gewaarwording is... je wilt niet, maar gaat toch onderuit....ik voelde als een sproeier water uit mijn poriën komen, schaamde me en plop daar ging ik en voelde dat ik werd opgevangen! Bij zo'n concert sta je ook nog lang op je benen.....gelukkig hebben jullie verder nog van het concert kunnen genieten, want dat zou zonde zijn geweest!

Gefeliciteerd met de 3 bevruchtte eitjes, gaat het wel goed met WEER a.s.  de ouders....lijkt me vermoeiend hoor zo snel achter elkaar....gelukkig dat dat bij mensen iets anders ligt ;D....

Een eigenzinnige Stacy dus....dat past hier wel   ;) grappig dat ze weer in het broedblok zijn geklommen  ;D gaf dat geen probleem met de ouders ???

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Wilma,

ik ben er niet zo blij mee want blijkbaar spelen ze ook met de eitjes. Gisteren aan mijn vriend laten zien en toen zag ik 4 bevruchtte eitjes. :D
Ik heb ze er net weer uitgehaald, de jongen dan, maar Cosi is er weer ingeklommen. Misschien moet ik iets verzinnen zodat hij er niet bij kan.

Wilma1

Voeren de ouders nog ??? anders zou je gaas tussenin  kunnen zetten net als ik had gedaan, dan hebben ze ieder een deel van de voliere welliswaar niet groot, maar het is maar tijdelijk?!!
Niet te hopen dat ze de eitjes stuk pikken !!!
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Ja hoor, de ouders voeren nog. :)
Stacy heeft zojuist de kunst van het vliegen ontdekt! :D Ik zal nu ff foto's uploaden.

Rianne

Dit zijn 2 foto's van donderdag, toen trof ik ze voor het eerst van de bodem af:

Portretjes van vrijdag:

En foto's van vandaag:

Cosi weegt 89 gram en Stacy 92. Ze zijn nu natuurlijk superactief dus verbranden ze meer energie. :)

Wilma1

kleine dikzak  ;D ;D ;D...ik lees het nu hier dus....jaaaaaa....weet je hoe warm het hierboven is ??? Hier kom ik VROEG of LAAT, maar net hoe je het bekijkt  ;D :D ;)....
Tis dat ik nu ff een truitje moet strijken, want anders had ik het zeker NOG niet gelezen......maar de nieuwsgierigheid wint het altijd eerst, zogauw ik heir binnen stap!  ;)

Ja de foto's....mooi natuurlijk en we krijgen een mooi kind  :D
;) wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Omdat het kermis was in het dorp waar ik werk, ben ik niet meer in staat geweest om foto's te maken. Vandaag zijn we aan het schoonmaken geweest in het cafe, en morgen ook weer. Ook is het hier te warm om lang te blijven zitten, omdat 's avonds de zon hier op de ramen staat.

Ik had wat geschreven bij Kweken, omdat Cosi en Stacy steeds terug in het blok gingen, en dat ik bang was dat de eitjes stuk zouden gaan. Helaas zijn er nu al 2 stuk... :'(
Dit is het stukje:

*Zucht* 

Gisteren kreeg ik een sms van mijn vriend dat er een kapot eitje lag. Dus had ik nog 3 bevruchtte en 1 onbevrucht ei. Vanavond had ik Stacy nog even gepakt, en weer teruggezet. Ik zat beneden tot mijn vriend riep dat er weer een ei kapot was. Nog geen 5 minuten nadat ik gekeken had! Cosi zat in het blok, en die heeft erin gepikt of is erin gan staan. :(
Ik heb Cosi en Stacy nu bij een ander koppel in de kooi gezet, bij Tinco en Nayana. Ze happen en blazen naar ze maar worden gelukkig niet gepikt. Gelukkig zie ik Stacy nu net al in de voerbak, zaadjes pellen. Of ze ze ook opeet weet ik niet. Cosi's kuif wordt gepoetst door Nayana, ze plukt niet. :) Hopelijk zijn ze gauw zelfstandig, en mogen ze naar hun nieuwe baasjes. En het is ook te hopen dat de 2 bevruchtte eitjes die over zijn, beiden uitkomen. 1 jong vind ik wel sneu voor Ayko en Tiaro, ze hadden 5 eitjes. :-\

Riny

Hoy Rianne
Pfffffffff met dit weer schoonmaken.
Ik moet er niet aan denken.
Als ze bij mij eitjes gaan leggen terwijl ze nog met jonkie's zitten geef ik ze altijd neppers.
Hopelijk gaat het met de andere eitjes goed.
Groetjes Riny :D

Rianne

Hoi Riny,

ik ben wss toch te vroeg geweest met het vervangen van de eitjes. Ik had niet verwacht dat ze steeds weer terug het blok in zouden gaan. :-\

Ik ben wel blij om te zien dat Stacy al zo goed eet! :D Ze zit nu met Nayana te eten. Hopelijk gaat Cosi ook al snel eten, hoef ik ze niet steeds over en weer te plaatsen. :)

Helaas ligt mijn camera nog in de auto anders kon ik nu ff foto's maken. Hopelijk morgenavond!

En ja, met dit weer schoonmaken is geen pretje! En dan ben je ook nog eens zwaar verkouden, juist met dit weer ::)