Hobbykwekerij Sephora - eitjes onbevrucht

Gestart door Rianne, 12 mei 2006, 15:37:41

« vorige - volgende »

Rianne

12 mei 2006, 15:37:41 Last Edit: 10 juli 2006, 20:46:54 by Rianne
Hallo,

ik wilde het nog even afwachten voor ik met dit dagboek zou gaan beginnen. Maar de kleintjes zijn de ochtend en middag goed doorgekomen, en hebben eten in de krop :)

Dit is Ayko, het cinnamon popje:


Haar partner heet Tiaro, en is bont gepareld en wss split cinnamon:


Ruim 3 weken geleden heeft Ayko haar eerste ei gelegd. Er volgden er nog 4, maar helaas is er 1 stuk gegaan dus hadden ze er maar 4. Er was een ei bij met een rare ader erin en die is dan ook afgestorven.
Vannacht kwam ik om 3 uur thuis van mijn werk en ging even bij de valkjes controleren. Ik zag een stukje eierdop liggen en toen wist ik genoeg! :D
Vanmiddag om 12 uur lag daar opeens een broertje of zusje bij. Een tweeling dus :)

Dit is jong 1:


Die weegt nu al 8 gram!

En jong 2:


Die weegt 5 gram!

Dit is de berekening, hoe de jongen eruit kunnen zien:
Tiaro= Bont Gepareld split voor {X1:Cinnamon}
Ayko= Cinnamon

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Cinnamon split to Bont {X1:Gepareld}
50.0 % Wildkleur split to Bont {X2:Cinnamon} {X1:Gepareld}

Jonge pop
50.0 % Cinnamon Gepareld split to Bont
50.0 % Gepareld split to Bont

Vooralsnog gaat het dus hardstikke goed. Wel moet ik er rekening meehouden dat het hun eerste nestje is en dat ze eigenlijk nog een beetje te jong zijn. Ik had ook niet verwacht dat het zo ver zou komen! :D
Maar ik ben er erg blij mee, het is toch wel erg speciaal, mijn eerste kleintjes! :D

Oh ja, er ligt nog 1 ei in het nest, hopelijk komt die ook gauw uit. :)

ManjaV

Hoi Rianne,

Wat lief zeg!!!! Gefeliciteerd met de kleintjes :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

Ook namens mij natuurlijk succes gewenst! Erg leuk om het nu via een andere kant te lezen. ik kom morgen even op kraambezoek. Ze zien er goed uit de twee!

Misschien kan je in je beginbericht even melden wat er uit de berekening kan komen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne


♪ Marlies

Heey Rianne, ;D

Welkom bij de club van valkjes oma's. ;D

Ik hoop dat alles goed gaat met de kleintjes, en dat het mooie valkjes mogen worden. ;D


Groetjes Marlies ;)

Caroline

Heel veel geluk met je twee kleintjes!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

:D Bedankt dames!

Er ligt nu trouwens een best plakaat poep op de bodem van de kooi! :o Gisteren nog even gauw de kooien verschoond, dan hoef ik ze de eerste tijd nog niet te storen. Maar met deze vooruitgang... ;)

Ik hoor steeds vaker het voergeluidje, en Ayko was er net uit om weer wat te eten. Tiaro wil liever niet het blok uit lijkt het wel, want die loopt dan toch te stressen...

Straks weer even het eivoer verversen en dan naar de Bingo ;D Ik ben niet zo'n fanatiekeling met in iedere hand een stempel, en 8 kaarten op tafel hoor, dit is de eerste keer in 10 jaar dat ik weer eens mee ga :) Misschien win ik ook nog wel wat. ;)

• SH0RTY •

Heeeeeeej Bomma (zoiets zei je toch dat het was?)

Whoehoeeee bebe's! Ik vind het zo leuk voor je!
(ZIE JE NOU DAT ER TOCH FREGGELS IN ZATEN?!)

Gefeliciteerd en succes iniedervgeval!

Liefs,
Roxanne



Arno

Hoi Rianne
Gefeliciteerd met de gezins uitbreiding
hopen dat ze gezond zijn en blijven !!
Groet Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

margreet

hallo Rianne,

Gefeliciteerd met je eerste jonkies, die zijn toch wel speciaal.
Geniet er maar lekker van.

groetjes Margreet

jolandaW

Gefeliciteerd met je jonkies,
Kan je ze nou zo maar uit het nest halen om te wegen?
Het lijkt me zo eng om zo'n teer beestje vast te pakken
Ik zelf heb sinds 7 mei het eerste ei bij de valkjes dus heb er nog geen ervaring mee.
Succes met je kleintjes

groetjes Jolanda

Rianne

Rox, Arno, Margreet en Jolanda, bedankt! :D

Jolanda, je moet het durven. Eerst 2 gevaarlijke ouders het blok uit werken en dan heel voorzichtig dat tere donsje oppakken. Maar ik denk dat het meer een kwestie van durven is. :)

Inmiddels is de groeiachterstand ingehaald en moet ik eigenlijk gokken. Ik denk dat dit jong 1, is want deze woog 9 gram:



En jong 2 woog 7 gram. Ik verwacht eigenlijk wel dat ze op gelijk gewicht komen en dan wordt het moeilijk.


Ik dacht bij jong 1 een soort rood vliesje op het oog te zien, dus misschien is dat een cinnamon. Maar ik heb niet goed gekeken, hij/zij had het koud dus gauw maar weer in het blok :)

Christine

Ook hier even gefeli met je tweeling!! Eens zien of er een verschil aan die twee te merken is wanneer ze gelijk wegen en wanneer de pennetjes doorkomen! Als het verschillende valkjes worden is het makkelijk te zien denk ik  ::)

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

carco

Hoi Rianne

Nog gefeliciteerd met de jongen .
Voordat ik het las maar eerst de foto's zag: ik zie heel duidelijk een rode waas op het vlies zitten van jong 1. Deze zou dus inderdaad cinnamon moeten zijn.
Momenteel ben ik daar heel erg op gefocusd geloof ik :P ::) :-\
Enne dat jongen door elkaar halen dat ken ik.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rianne

Hoi Caroline,

op foto's zie ik het nooit, misschien is mijn beeldscherm te donker maar die kan ik niet meer helderder instellen. In het echt zie je het natuurlijk veel beter. Het is net een rood vliesje. :)
Dan kan dit een cinnamon mannetje worden, of een cinnamon gepareld popje. Stiekem hoop ik op een popje want ik ben gek op parels (welke vrouw niet?) ;D

Ze worden goed gevoerd, de jongen zijn lekker levendig. Ik hoor nu voergeluidjes. :)
's Nachts laat ik een lampje branden, want 's nachts wordt er ook gevoerd. Ik kan dus niet altijd wegen met een lege krop maar weeg wel elke ochtend. Dit houd ik bij in een Excel bestand, lekker overzichtelijk. :)