11 mei 2025, 17:05:06

In broedstemming brengen?

Gestart door Lucky Charlie, 11 mei 2006, 13:11:30

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hallo,

Ik wil heel erg graag dat mijn valkjes gaan broeden. Afgelopen zondag heb ik 3 nieuwe valkjes gekocht, 2 popjes en een mannetje. Ze zijn nog geen koppeltjes gan vormen, maar dit komt waarscheinlijk omdat ik ze nog maar net heb. In totaal heb ik 6 vogels, 3 popjes en 3 mannen. De 2 mannetjes die ik al had zitten wel telkens in de broedblokken te fluiten, maar het niuwe mannetje niet. Terweil één van de mannetjes die ik al had al een popje heeft.
-Is het al te laat voor mijn valkjes om nog te gaan broeden?
-En zijn valkjes in broedstemming te brengen?

Alvast bedankt.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Hoi,

te laat is het zeker niet hoor. :)

Ik weet niet precies hoe je valkjes in de broedstemming moet brengen. Je kunt ze extra hennepzaad geven, regelmatig eivoer aanbieden, zorgen dat ze badgelegenheid hebben, en de blokken zo gunstig mogelijk ophangen (hoog, voldoende licht, niet in volle zon).
Ze moeten natuurlijk ook aan elkaar en de omgeving wennen, dus geef het wat tijd. :)

Riny

Hoy Lutske
He wil ook nog wel eens helpen om je valkjes extra wilgentakken aan te bieden.
Groetjes Riny :D

Lucky Charlie

Heey Rianne,

Ik heb wel geduld, een beetje ::), maar das wel moeilijk hoor ;). Bedankt voor je tips. Er hangen 2 broedblokken, 3de moet nog gemaakt worden, en de ene is populairder dan de andere. Deze hangt ook op een lichter plek, vlak naast het raam. Waar kun je dat hennepzaad eigenlijk kopen? Eivoer hangt altijd in de volière, ook grit, een vitaminen en mineralenblok en ze kunnen ook badderen.

Heey Riny,

Bedankt, misschien kan ik ergens wel aan wilgentakken komen. Er staan wel takken in, maar die zijn van een appelboom.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Rianne

Ik heb hennepzaad bij de dierenwinkel gekocht. Die winkel is even anders als anderen hier, want hij verkoopt ook 20 kilo verpakkingen kalkoenenvoer zeg maar, en de andere winkel heeft dat niet. Het is dus even zoeken. :)

Lucky Charlie

Bedankt, ik zal even bij de dierenwinkels hier kijken. Ik heb hier vandaag nog een vraag gesteld, heb je hier toevallig misschien ook antwoord op? ::) :) ;)

groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora