10 juli 2025, 10:27:06

naam ??

Gestart door natascha01, 9 mei 2006, 20:17:39

« vorige - volgende »

natascha01

hoi iedereen ik weet niet of ik op de goeie onderwerp zit maar als ik niet goed zit hoor ik het wel :)

ik wou even vertellen dat wij toch weer voor een valkje zijn gegaan mijn dochter heeft hem uitgekozen en is er helemaal weg van ik ook

wij zijn bij diana langs geweest en hebben daar onwijs mooie valkjes gezien ik vind de keuze best moeilijk maar mn dochter uiteindelijk de beslissende keus laten maken :)
en het is een heel mooie cinamon witmasker geworden
hij blijft nog wel een tijdje bij diana omdat hij nog wel beetje te jong is maar we zijn heel blij dat er toch weer een lieverd bij ons komt en oh wat was het een schatje hij had al bij mn dochter gezetenop haar hand en we hebben hem al kunnen aaien en kusjes kunnen geven was was dat geweldig zeg

maar nu moeten we een naam verzinnen wil iets aparts en iets moois .. ,maar das best lastig
dus als iemand nog een leuk of mooie naam in zn hoofd heeft roep maar raak :)

goetjes natascha

vickie

Tip: kijk hier links op je scherm eens onder "namen". Hier staan een heleboel leuke namen. Trouwens, gefeliciteerd met je valkje  :-*
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

Rianne

Hoi,

op www.babynames.com kun je zoeken op betekenis. Het is wel een Engelse site maar niet ingewikkeld hoor. :)

natascha01

hey bedankt voor de tip rianne haha ga meteen ff kijken

vicky ook een goeie heb daar even gekeken maar zijn best wel veel voorkomende namen en inderdaad keus genoeg haha .. echt moeilijk hoor om een naam te zoeken

ben ook erg blij met onze nieuwe aanwinst en hoop dat het echt een lieverd blijft :)

we kunnen niet wachten zn kooitje staat al klaar helemaal schoon gemaakt wat nieuwe speeltjes er in

..( is schoonmaken met dettol genoeg )  na het overleiden van kobus die zat namenlijk ook in deze kooi
ggroettjjeessss natas

angelina

hoi,

Als je niet zeker bent of de kooi goed genoeg ontsmet is kan je hem eventueel ook schoon maken met HALAMID.
Dan kan je in de dierenwinkel krijgen en wordt gebruikt voor het ontsmetten van kooien.

En moet de naam nog een speciale betekenis hebben of ben je gewoon op zoek naar een mooie aparte naam.

Greetz, Angelique

Love birdies

natascha01

hoi angelina

ik had halamid gehaald maar stond op dat je handschoenen aan moet bij het gebruiken en dat je niet in contact mag komen met het spul en dat het 20 minuten in moet weken in een bad van het spul nou ik zou niet weten hoe ik zo een grote kooi in een bad moet zetten van dat spul en een handschoen gaat mij niet lukken zit met mn hand erg dik ingepakt dus wordt erg moeilijk op het momend ( kan nog wel 6 weken duren voor het spul van mn hand af mag :(
daarom heb ik het met dettol gedaan omdat ik weet dat dat niet echt kwaad kan op je huid

en een naam hoeft geen speciale betekenis te hebben zolang het maar niet met een k of c begint ( de rede is alletwee mijn vorige valkjes heten kobus en coco en alletwee over leden had een kat karel die moest helaas weg door de hond die hem zowat opvrat en ja ook nog een dwergpapagaai gehad die hhete coby was ook overleden door ziek zijn dus ik heb voor mezelf maar gezegd geen k en c namen meer haha .. en ja dit wordt toch wel een heel speciaal valkje voor ons helemaa de manier waarop we er aan komen en de eerste bij een kweker vandaan en hij is zo ontzettend mooi :)
haha groetjes natas

sadelienda

de naam: Viper??

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

gerda73

Hoi
Wij krijgen ook een cinamon witmasker maar dan gepareld
en we moeten nog wel even het geslacht afwachten maar als het een mannetje is word het Grisom en een vrouwtje word Geisha
Meestal kies ik namen uit series of een favoriet karakter uit een goed leesboek
dus wie weet heb je een favoriete acteur of actrice?

groetjes gerda73

natascha01

is inderdaad ook een idee ik vind viper ook erg leuk .. kinken .. ik weet niet wat voor geslacht die van ons wordt das wel jammer heb toch het liefste een man

groetjes natascha

angelina

hoi natascha

ja dan wordt het idd een beetje moeilijk met de halamid.
op zicht doet dettol ook heel goed zijn werk hoor.
Is Kobus uit ouderdom gestorven of was hij ziek?
Want als hij ziek was moet je er toch over nadenken om eventueel de kooi door iemand anders ff nog een keertje extra te schrobben met halamid.
Dat heb ik met de eerste kooi gedaan.
Daar was nog nooit een vogel in overleden maar ik heb de kooi er toch mee schoongemaakt voor de zekerheid.
Ook deze kooi is te groot om het in een bad van halamid te zetten maar ik heb toen wat van dat spul opgelost in een emmer water en met handschoenen aan gewoon uit gesopt.
Ik begrijp dat het voor jou niet mogelijkis om met zulk agressief spul als halamid te werken maar misschien kan een familielid je eventjes helpen.

Ik denk nog aan een leuke naam maar heb je nog een paar richtlijnen waar je iets mee hebt?
Mijn valkjes hebben allemaal een disneyfiguur naam op eentje na dan.
Normaal zoek ik het in de oerhollandse hoek( konijntje heet KEES) of in de griekse hoek maar omdat mijn dochtertje nu ook heel erg betrokken is bij de birdies moest het voor haar ook heel leuk overkomen.
Misschien dat je nog iets te binnen schiet.

Greetz, Angelique

Love birdies

natascha01

ik zal inderdaad toch maar met halamid moeten doen want mijn valkje had erg last van wormen en is in de kooi overleden

..
en ja wat namen betreft vind het erg moeilijk wij hebben wel alletwee zo iets ( mn dochter en ik ) dit is een bijzonder gevalletje en dat verdient een bijzondere naam voor ons een klein wondertje ..en ik dacht eerst lucky omdat het gewoon zo een mazzel is met dit valkje .. maar de hond van een vriendin heet al zo haha dus is niet echt gepast dan ...

ik heb mijn hond genoemd naar de leeuwin uit de disney film de lion king ( nala ) en mijn andere hond heet nike ..( gympie ) noemen we hem ook wel is haha

maar ik vind dat deze kanjer iets speciaals verdiend :)

Sanna

Ik vond deze naam wel heel bijzonder:

Halyn = uniek en speciaal, zoals geen ander.
(http://www.babynames.com/Names/name_display.php?n=halyn)

Groetjes, Sanna

natascha01

vind hem super leuk maar mn dochter is het er niet mee eens

die heeft het al de hele dag over bambi ,, ze wil de vogel graag bambi noemen ..

dus ja wat kan je dan nog als ze je met die lieve zielige oogjes aan kijkt en zegt bambi ,.

groetjes natascha

Sanna

Hahaha, met net zulke lieve zielige oogjes als dè Bambi?? :D ;D.
Bambi betekent 'kind' trouwens ;).

Groetjes, Sanna

natascha01

ohw dat wist ik helemaal niet die betekenis
das wel grappig
wel mooie betekenis ..
weet je nog meer betekenissen heb ik nog wel een paar namen voor je hier die ik wel zou willen weten haha

maar ik weet nog niet of ik bambi nou wel leuk vind eigenlijk maar die oogjes van haar ja das echt net bambi
zei heeft uiteindelijk ook de keuze gemaakt welk valkje het zou worden dus wat dat betreft zou ik het wel kunnen doen dan is het echt beetje haar vogeltje ze is er zo blij mee :)

groetjes natascha