27 april 2024, 10:23:32

hoeveel waard

Gestart door Tjerk, 6 mei 2006, 12:57:21

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey,

de valkparkiet op de onderstaande foto, hoeveel is deze ongeveer waard. Ik vind hem heel mooi, ondanks dat hij op deze foto niet heel mooi in de veren zit.



Groeten Tjerk

Rianne

Hoi,

hij of zij lijkt wel wat op mijn valkje:


Ik heb haar voor 25 euro gekocht. Wat het precies voor mutatie is, zijn we nog niet achter, maar de naam 'mosterd geelwang' gaat al.
Voor meer informatie zou je contact op kunnen nemen met Ludo.

Tjerk

Hey Rianne,

in elk geval bedankt, ik denk dat ik hem/haar wel op ga halen,
ik vind hem/hara wel heel mooi

Groeten Tjerk

Rianne

Ik zie het niet zo goed op de foto, maar het lijkt of ie rode wangen heeft. Of zijn ze toch geel?

Tjerk

Hey,

ze zijn echt geel, maar heb je ook al een keer gebroed met jou valkje dan, wat kwam daar dan uit??

Groeten Tjerk

Rianne

Nee ik heb er nog geen nestje van gehad. Hopelijk gaat dat dit jaar gebeuren. :)

Roosje

Die vogel ziet er heel ongezond uit. Ik zou zoiets nooit kopen :-X

Rianne

Ik zou zeker de quarantaine tijd gebruiken. En kijk even bij Aanschaf, daar is een topic gemaakt met alle aandachtspunten als je een valkje wil kopen. :)

Tjerk

Hey,

dat doe ik ook cker in quarantaine.

Groeten Tjerk

Rianne

Je hoeft het niet te plaatsen hoor, maar mag ik vragen hoeveel er voor deze valk gevraagd wordt? :)

Tjerk

Geen idee, ik wou eerst weten wat jullie vonden voordat ik met ckerheid ging reageren. Maar wat dan??

gRoeten Tjerk

Rianne

Ik was benieuwd of ik gewoon mazzel had. :) Het is nog geen officiele erkende mutatie dus de hoofdprijs kunnen ze er niet voor vragen. Er is nog niks bekend over de vererving, en óf het wel vererft of toeval is.

ziralioness

Een bijzonder diertje, maar hij zit er wel érg sneu bij.... :(

Ik hoop dat het toch een gezond vogeltje is en dat hij/zij bij jou een mooi leventje krijgt.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Inger m

8 mei 2006, 17:26:11 #13 Last Edit: 8 mei 2006, 19:13:35 by Inger m
Hoi,
Zo'n valk zou ik zelf nooit kopen. Ik vind de vogel er ongezond uitzien. De veren zijn onverzorgd, terwijl een gezonde vogel heel goed voor de veren zorgt. Daarnaast zien de ogen er niet goed uit.

De lichaamsverhoudingen lijken niet te kloppen. De vogel lijkt erg smal. Ik denk in eerste instantie aan een slecht verzorgde, danwel inteelt vogel. Uiteraard is de foto een momentopname en lastig te beoordelen, maar geen enkele valkparkiet van mij zul je op een bepaald moment zo slecht in conditie op de foto krijgen.

De valkparkiet is een veel gehouden vogel. Dus met een beetje extra moeite krijg je een wel goed uitziende vogel in soortgelijke mutatie.

Mijn advies is dus: niet doen.
Wat de waarde betreft: ik heb er nog geen euro voor over voor een vogel die in een dergelijke conditie verkeerd. Ik twijfel ook aan de verkoper als deze een dergelijke foto plaatst. 

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ineke

Wat heb je beslist Tjerk?