28 april 2024, 18:32:51

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

*Petra*

Hoi Marga,

Het is inderdaad typisch, dat die vogeltjes toch echt een paar dagen zeker, gewenning nodig hebben. Ik ben gisteren naar mijn tante geweest, die had jonge hondjes, 2 stuks. Ze hadden ze net opgehaald, en ze spelen bij haar in de tuin gewoon door. Achter een balletje aan holllen, rollen, meteen een knaagstaafje opeten enz.. Toen moest ik aan onze vogeltjes denken; stil blijven ze zitten, waar je ze neerzet, er komt geen geluid uit, niet eten, niet drinken, schuw.
Ja, ze hebben meer tijd nodig om te wennen, dan een hondje.
Maar ik laat ze nu ook rustig aan wennen, dat denk ik dat het beste is. gisteren hebben we haar er wel even uit gehaald, ze gaat wel op mijn hand zitten. Zorg dat ze altijd je hand aan ziet komen, anders schrikken ze. Onze Twiedie blaaste in het begin ook zo, toen we met hem thuis kwamen. Hij had de autorit in een afgesloten kartonnen doosje door gebracht. Onze Sweety hebben we in een caviakoffertje, wat een beetje open en doorzichtig is meegenomen, en dat ging stukken beter. Maar ja, daar heb je nu niets meer aan. Hoe oud is jouw valkje nu? Onze is  van 30 maart. Had je mijn berichtje bij kooi Lady nog gelezen? Gister kwam mijn vriend thuis met het latje, maar ik denk dat onze kooi 1 formaatje groter is, had het niet na gemeten. Maar  het gaat wel hoor..  De valkjes negeren elkaar een beetje in de kooi, zitten op aparte stokken, maar vallen elkaar ook niet lastig.
Dus gewoon even tijd gunnen. ;).         


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

margab

Hoi Hoi,

Dat van die lat had ik inderdaad gelezen. Ik heb de lat in de bak geklemd, misschien zit daar het verschil. Maar, het komt goed. Kyra is van 21 april, dus net 6 weken. Ik denk dus erg klein, maar wel erg goed zelfstandig. Voorzover ik kan zien speelt ze niet met de zaadjes, maar pelt ze ze echt. Een slokje water is er ook gedronken, de rest is afwachten maar. Ik probeer in ieder geval heel rustig te naderen. Ik zie het laatste uur wel dat als je tegen haar praat, het kuifje niet meer zo strak rechtop staat, het beweegt meer heen en weer en het koppie draait aandachtig mee. Het is een erg grootte overgang voor zo'n puk. Ik zal je in de loop van de dag op de hoogte houden.
Een nog een fijne Pinksteren gewenst aan iedereen.
Margab

*Petra*

Hoi Marga,

Het gaat langzaam steeds beter  :D :D.
Moet je Kyra nog papvoeding bijgeven? Dat moesten wij tenminste wel met Twiedie, 2 x daags, hij was ook 6 weken.. Als ik jou was zou ik Kyra ook qua gewicht volgen. Huishoudweegschaal, een grote schaal erop zetten, waar ze gemakkelijk in past. Ik kijk nu om, en zie ze samen op een stokje zitten, dat is ook voor het eerst  :D.
Ga zo meteen nog even naar de hondjes van mijn tante kijken, en later op de dag hebben we een feestje. Jullie ook fijne pinksterdagen  en tot mails  ;D ;D.

Groetjes Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

margab

Hoi petra,

Toch een eerste foto van Kyra, plaatje he.
Nu maar hopen dat het een mooie dame wordt.
Groet, marga


*Petra*

Heey Marga,

Echt heel super mooi, al goed in de veren hoor !! !!
Cinnamon gepareld ?? (of ook nog bont??)
Gaat het vandaag alweer beter?? Krijgt ze nog pap??
Groeten Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

margab

Hoi Petra,

Het goede antwoord is: Cinnamon Gepareld split voor bont.
Klasse!! Ga je door voor de 1000 euro vraag?
Het gaat vandaag beter met Kyra. Pap is niet nodig, ze eet lekker van alle zaadjes, het eivoer, trosgierst, wat gritjes. Is wel soms een beetje aan het modderen om de grotere zaadjes gepeld te krijgen, maar het lukt goed. Kyra is gisteren helemaal naar boven geklommen, dus voelt zich meer op haar gemak. Het was wel komisch om te zien toen ze zich vanmorgen afvroeg hoe nu weer beneden te komen. Je zag dat koppie naar het voer beneden kijken en uiteindelijk belandde ze eerst in de waterbak om vervolgens voorzichtig naar beneden te glijden. Geen brokkemaker dus. Echt een meid, heeel voorzichtig want "anders breken m'n nageltjes".
Ze wordt rustiger als ik in de kooi kom, bekijkt op 20 cm afstand met argusogen mijn handen, maar geen geblaas. Stapje voor stapje gaat het vast goed lukken, ik heb voor haar alle tijd.
Hoe gaat het met Sweety? Reuze benieuwd ben ik.
Ik las dat je gisteren een beetje baalde van alle troep die ze maken. Je zal het wel met een korreltje zout gezegd hebben, want volgens mij ben je gek op die twee. Trouwens tussen haakjes: moet je mijn badkamer eens zien als 2 puberheren zich hebben klaargemaakt om te gaan stappen. Er is overal wel wat. Nou, tot horens maar weer,
Margab

*Petra*

5 juni 2006, 12:38:18 #156 Last Edit: 5 juni 2006, 12:48:27 by Peetie
Hoi Marga,

Ik ga door voor de 1000 euro !! Ik speel !!
Sta versteld van mezelf  ;).
Grappig dat ze zo voorzichtig doet, dat kan ik van onze Sweety niet zeggen! Ze  "valt" zelfs naar beneden in de kooi, ben nu ook blij dat het rooster eruit is. Misschien is het ook wel een mannetje  ??? ?
Ze maken er echt soms een bende van, maar ja, inderdaad, ik kan er ook wel wat van hebben natuurlijk. Maar zondagmorgen baalde ik een beetje. Ik heb nog geen pubers, een zoontje van 8 en een dochter van bijna 10 (vanmorgen uitnodigingen zitten maken voor het kinderfeest). Alhoewel het gedrag van mijn dochter er soms toch wat op gaat lijken  ;). Dan denk ik; het zal toch nog niet...  Ik vind Kyra echt supermooi, heel apart. onze Sweety zit dan nog niet zo mooi in haar veertjes, maar dat komt wel. Twiedie is nu (want nu ga je vergelijken) al heel strak in de veertjes. Alles moet ook prima zitten, super ijdel !!
Succes weer vandaag met Kyra, ik probeer zo ook eens een mooi plaatje maken.  Zo staat er op!!

Groetjes Petra.       
     


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Petra*

5 juni 2006, 12:40:22 #157 Last Edit: 5 juni 2006, 12:47:50 by Peetie


De jonge hondjes van mijn oom en tante (vlinderhondjes)
LIEF !!!!!!!

Petra.


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Christine

Citaat van: Peetie op  5 juni 2006, 12:40:22


De jonge hondjes van mijn oom en tante (vlinderhondjes)
LIEF !!!!!!!

Petra.

Deze zijn prachtig!
Ook heel knuffelig!
Vorig weekend heb ik er eentje vast mogen nemen van 4 weekjes! Ik was ook meteen verkocht! Vooral omdat er daar dan al een paar rond liepen! Heb je nog meer foto's?? Wil je die even in een Immetje sturen naar mij? :-[

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

margab

Hoi,

Wat kan je goed zien dat Twietie al groter is.
Leuk.
Margab

*Petra*

Hoi,

Ik heb mijn valkjes net toch verplaatst. De speeklkamer is een mooie grote ruimte, met kleine hoge ramen, zonder gordijnen, kamerplanten of nieuwe meubels. Al met al een stuk relaxter, voor hun en voor mij  ;D. En ik kan ze nog best s'avonds eens meenemen naar de huiskamer als ze al een beetje uitgevlogen zijn, om nog lekker na te kroelen  ;D ;D.

Groetjes Petra     


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Sanna

Leuke foto Petra! Echt een leuk stel bij elkaar ;).

Groetjes, Sanna

caro

Hoi Petra,


Wat een leuke hondjes, wat een poepies. Maar alles wat jong is, is leuk toch.

Ja, die valkjes kunnen een hoop rommel maken. Ik vond ook die kooi die jij ook hebt,niet praktisch. Er lagen heel veel houtsnippers op de grond, die kwamen door dat gat aan de voorkant. Wij hadden het rooster er uitgehaald, maar er lag zoveel rotzooi op de grond, dat ik hem maar verkocht heb.

Gaat alles goed met Twiedie en Sweety. Zijn ze al een beetje gewent aan elkaar.

En inderdaad een cinnamon geparelde valk is heel mooi. Die heb ik ook en ik heb een lutino. Maar de cinnamon geparelde is toch mijn favoriete mutatie.

Veel succes met je valkjes


Groetjes


Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Petra*

Hoi Caro,

Inderdaad alles wat jong is is heel leuk!!
Twiedie en Sweet zitten steeds vaker samen op 1 stok,
dus langzaam wennen ze goed aan elkaar. Ik haal ze meestal
om de beurt eruit, want Sweety is nog niet zo goed in vliegen en landen en Twiedie is er al een ster in. En samen eruit, zijn ze wat drukker, dus maar even rustiger beginnen.
Ik ben nu de kamer nog eens aan het stofzuigen, het ligt echt overal!
We hebben een leistenenvoer, dus hetrolt ook nog verder overal op en onder. We hebben een balk voor de opening, dus daar valt toch niets meer door, maar het zijn gewoon "knoeiers". in de speelkamer vindt ik dat wat minder erg. Kan ik de deur nogeens dicht trekken  ;).
Ik vind heel veel mutaties mooi, maar die in jouw handtekening ...  ;D ;D.

Groeten Petra.     


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

caro

Mooi is die he. Ik heb ook nog een andere, wit met grijs. Een bonte witmasker.



Ik  vind  ook andere mutaties mooi. Maar Sammy ( de cinnamon geparelde) die zit binnen en daar is alles mee begonnen. Dus die heeft een speciaal plekje.
Ik vind bonte witmaskers super.



Groetjes

Caro

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/