16 juni 2025, 15:13:44

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

♥Debby♥

ik heb ook eivoer, trosgierst, zaad, snoepstaven, een schijfje appel en een wortel.. maar vooral het eivoer vind hij lekker en makkelijk.. laat hem nu maar even gaan en dan van het weekend geen eivoer aanbieden.. nu bouwt hij in ieder geval een beetje gewicht op.. want hij zat net op 91 gram..

ik geef grof eivoer... niet dat heel droge spul..

kook anders eens een eitje petra.. schijfje daarvan vond diesel ook heerlijk..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

Ik heb Duuk om 17:45 nog eens gewogen en hij woog 78 gram. In ieder geval hetzelfde als gisteren rond die tijd. Dit wil in ieder geval zeggen, dat hij niet verder afgevallen is. en daar ben ik toch wel blij mee. Hij zat ook zaadjes te eten. Ik denk dat 'doorzetten' nu toch het beste is, wat ik kan doen. Zeker omdat hij over 10 (bijna 9) dagen zelfstandig moet zijn.

Het eivoer wat ik geef, wordt zelf gemaakt door een vogelliefhebber in de buurt. Het is ook wel wat grof.
Een gekookt eitjes vinden ze hier ook echt heerlijk.
Goed idee, Ik ga morgen ook voor Dirkje en Duuk een eitje koken  ;D.

Groetjes Petra

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Fijn dat hij niet verder afvalt!! Dan krijgt hij inderdaad toch iets binnen..

't is toch ook wel een kanjer hoor.. en hoe doet Dirkje het??

Gerda

1 november 2007, 23:22:41 #1698 Last Edit: 2 november 2007, 12:23:34 by Gerda
Hoi Peetie,

Fijn dat het goed gaat. Ja ze zullen het zelf moeten leren! En zolang hij niet afvalt gaat het goed!

Het voelt wat veiliger en beter te hanteren als je een ondergrens voor jezelf hebt bepaald he? Dan krijg je wat meer rust!

En anders gewoon even een keertje langs pa en ma voor een warme hap als hij iets in gewicht daalt!

Groetjes, Gerda

*Petra*

Hoi Gerda,

Ja, het werkt echt goed!
Je wordt zelf rustiger omdat je een duidelijke plan van aanpak hebt. Bedankt, het helpt me echt op dit moment!

Hoi Debbie,

Dirkje zat nog op 88 gram. Maar daar zit ik minder over in, want voor hem heb ik nog geen ander baasje, dus hij kan nog altijd even bij gevoerd woren indien nodig. En ook omdat hij zwaarder is, ben ik minder ongerust.

Maar ik heb er echt weer alle vertrouwen in, nu ze mooi op gewicht zijn gebleven. Gisteren afgevallen, vandaag op gewicht gebleven, en morgen.... kunnen ze alleen maar aankomen toch  ;D!

Groetjes Petra  :D

♥Debby♥

*Petra*

Phoe,

Ikke net die twee Dirkje en Duuk, in de keuken gezet  ::).
Ze probeerde me echt uit hoor!! Ze vlogen iedere keer naar het bovenraampje van de keuken en bleven zitten. ik heb ze er zeker 6 keer on de beurt af moeten halen. Maar daarna bleven ze weer op de standaard!
Toen ging ik Duuk wegen, schrok me kapot  :o!
Ik liep gelijk met hem naar de kooi van de ouders  :'(.
Keek nog even om, zag de weegschaal op - 4 staan.
Gelukkig zeg, vond 72 gram toch echt schrikbarend  :-X.
Maar goed, veel wegen doet hij nog niet  :(.
De ondergrens van 75 gram is nog niet bereikt, en het liefst zou ik hem even terug zetten, maar dat Debby straks ook niet...  Dus ik kijk vanmiddag nog eventjes..
Ik heb de eitjes gekookt, dus,, doei ....  ;)

♥Debby♥

Hij is dus nog wel lekker alert!  ;D hij laat je al aardig rondlopen...

Maf he die weegschalen.. ik had het van de week met -2.. kan dus wel nagaan dat je schrikt bij -4..

ik hoop dat hij lekker van het eitje gaat snoepen en dan de smaak goed te pakken heeft..

*Petra*

Hoi,

Sweety en Noeka zitten lekker te snoepen van ei met brocoli,
maar de kleintjes durven het niet aan.
Ze zitten wel lekker zaadjes te eten, dus, ook goed!
Ik heb zin om er weer één grote kooi van te maken, dan zit twiedie weer lekker bij de rest, een hebben ze samen nog meer ruimte.
Ja, ik ga er nu aan beginnen  ;D  .

Groeten Petra  :D

*Petra*

Zo , alweer gebeurd! Eén grote kooi, gepoetst en gestofzuigd!!
He tis helemaal naar mijn zin, en ze zitten nu samen. Ga even met een bakkie koffie kijken of ze elkaar nog lief vinden  ;D ;D

Anja

Hoi Petra,

Nou jij hebt werk verzet zeg.
Hoop dat duukje nu omhoog gaat qua gewicht hoor.

Groetjes Anja

♥Debby♥

dus ze zitten nu met z'n 4-tjes in de grote kooi?? hoe gaat het met doerakje?? wordt hij nog veel geholpen door papa of mama?? 

ben benieuwd of je duuk en dirk nog gewogen hebt.. Diesel zit nu op 93 gram.. die is dus toch wel echt zelfstandig hoor.. heeft appel op, zit zelfs aan de trosgierst.. morgen haal ik wel het eivoer uit de kooi.. eens zien hoe hij zich dan redt maar dat komt vast goed..

Mara

♥Debby♥

Hoe'st nu petra?

Gaat het goed met de grote kooi?

en hoe is het nu met duuk? zie je het nog zitten?

*Petra*

Hoi,

Nou, ze vinden elkaar nog lief!!
Ik had mijn koffie al even op, maar nog geen tijd gehad om hier terug te komen.
Doerakje zeurt nog flink om gevoed te worden, en wordt dat ook iedere keer meteen als hij 'piept' .
Hij zit dan ook op de 94 gram, en is nu de zwaarste.
Dirkje gisteren op 88 gram en nu 90 gram!
Duuk gisteren 76 gram en nu 79 gram !!
Ze ziteen met tweetjes ook constant te eten van de zaadjes, ik heb er wel wat eivoer door gedaan. Heel rustig om de beurt pakken ze zaadjes en pellen keurig.
Ik ben blij dat ik nog niet ingegrepen had, en Duuk toch wat zwaarder geworden is.

Groetjes Petra  :D
Helaas had ik het fototoestel vandaag niet thuis.
Morgen foto's , beloofd!!