18 juni 2025, 18:10:46

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

*Petra*

Ooh Debby !!!!!!!!!!!!!!!!

Om half drie s'nachts  :o :o.
En de kinderen zijn er s'morgens toch weer  ::).
Straks maar even door de winkel poetsen, dus niet ieder uur kijken of er al foto's staan hoor! Maar ga het wel vandaag doen, beloofd  ;).

Hoi Sanna,

Ja, dat zou dan hoog tijd worden, maar nee, mijn kids zijn mijn leven hoor  ;).

Hoi Mara,

We zijn in Duitsland naar Kernie's geweest. Eerlijk gezegd viel het best tegen voor kids van 9, 11 en 13. Ze houden meer van actie, dus achtbanen e.d. We zijn om half drie al richting huis gereden, maar nog wel 2 keer gestopt bij heel grote 'dierenwinkels' in Duitsland. Nick wilde zo'n eng reptiel, maar ben er maar niet ingetrapt. Hij moest wel huilen  :(.

Hoi Sharon,

Het gaat supersnel, de oudste mag ik over 2 dagen al apart zetten  :o. Maar ze zijn supetam, en het gaat prima !!

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Ik moet de boekhouding nog doen he.. en in de vakantie gaat dat overdag zo moeilijk..

en als ik dan middag in de cijfers zit kan ik echt niet meteen mijn bed in..

er zijn toch altijd nog weer een boel wanbetalers he.. naar maar waar.. en de worden morgen allemaal verrast met een herinnering..  :)

en nee, ik kijk niet ieder uur.. ik kijk ieder HALF uur... whoehahahaha... nee hoor.. doe maar rustig aan.. komt goed!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

Hoi Debby,

Veel wanbetalers?
Gelukkig hebben wij er heel weinig last van, wij hanteren 'contante betaling bij levering'. Maar dat gaat natuurlijk niet in alle bedrijfstakken.

De foto's al geplaatst, ff nog Duuk in mijn eigen boekje zetten  ;D! De andere twee zijn ook zo tam. Dat is het voordeel ervan als je ze zelf in een blok hebt zitten  ;D.
Ze vliegen meestal wel één rondje en dan pak ik ze rustig, en blijven ze ook bij je. Als ik ze wil aaien, kunnen ze even met hun snaveltje komen, maar ze bijten alledrie niet hard. Daarna kun je echt alles met ze doen, (zie de foto's in Debbie's boekje.) Hun moeder is ook zo, die heeft echt nog nooit hard gebeten.
En nu nog even Duuk, want ik ben heel trots op hem:

♥Debby♥

Dus ze vliegen ook al lekker de kamer rond?? jemig wat gaat het hard he...

Ga je nu vaker een blok ophangen??

Anja

Hoi Petra,

Wat is ie mooi..........................*zwijmel zwijmel*

Groetjes Anja

*Petra*

Hoi Debby,

Wat een SUPER handtekening zeg!!
Echt hele mooie combi, met valkjes en kinderen.
Ze vliegen idd al de hele kamer rond.
Ik zal nog wel eens vaker een blok hangen. Vooral nu ik weet dat het zo'n supergoede ouders zijn! Ze broeden goed, voeden goed, mooi om de beurt en plukken helemaal niet, wat wil je nog meer??
Eerst wil ik ok de ouders weer heel tam maken. Zij zijn nu al vanaf de vakantie niet meer uit de kooi geweest, dus daar zullen ook wel een aantal uurtjes aan te besteden zijn. En dan misschien vroeg in het voorjaar nog eens proberen...

Hoi Anja,

Bedankt! Tja, en dan weet je nog niet hoe lief hij is.. ;).

♥Debby♥

Ja, ze zeggen wel dat de ouders veranderen he.. maar als ik jullie zo bezig "zie" dan komt het vast weer goed met ze..

Jij wilde toch ook een voliere buiten of vergis ik me?

*Petra*

Hoi Debby,

De ouders veranderen nu, omdat ze al zo lang niet meer in de hand genomen zijn. Als ik naar Twiedie kijk, de cinnamon, die zit heerlijk bij mij in de keuken op de standaard, en is altijd 'in' voor een kroel. Ik kan hem over zijn rug aaien, nou dat hoefde ik niet te proberen toen we hem pas hadden. dus ze kunnen altijd nog bij leren en tammer worden ook! Ik vind het ookk fijn dat Demi ermee bezig is, zodat ze ook andere handen gewend zijn, en ook kinderen.

Ik heb de vogels liever binnen. Ik heb ooit konijnen buiten gehad, maar vooral in de winter kijk je er dan zo weinig naar om. Nee, ik houd ze zelf liever binnen.  Hoewel ik een voliere wel heel mooi kan vinden hoor. Misschien als ooit de aantallen uit de hand gaan lopen  ;D.

Groeten Petra  :D     

♥Debby♥

een Mooie binnenvoliere lijkt me ook wel wat maar voorlopig gaan we deze 2 eens groot brengen en dan volgend jaar... misschien nog 2 erbij.. lijkt me heel erg gezellig!

Jan wil volgend jaar wel graag een voliere buiten.. en ik ook hoor.. maar hij wil daar dan ook graag andere vogeltjes in.. dat vind ik ook wel weer erg leuk.. kanarie's, vinkjes, grasjes.. allemaal mooie kleurtjes en gezellige vogelgeluidjes!!

*Petra*

Hoi Debby,

Is zeker heel mooi, kijk maar naar de foto's van Eugenie. Ook zo apart om allerlei verschillende vogels bij elkaar te zien.

Ga naar bedje, truste,
Petra

Anja

♥Debby♥

ik zit wederom even in het kantoor...we waren net naar boven toen Jan gebeld werd voor een afdichting.. dus nu voer ik nog maar even wat in en verkoopfacturen in..

ik moest trouwens even goed denken maar eugenie is Mara he.. blijft verwarrend hoor al die inlognamen.. hahaha..

maar ik vind het inderdaad schitterend bij haar.. zoveel verschillende vogels, mooie kleuren... echt leuk!

zaterdag is hier vlakbij een kleine vogelmarkt.. daar ga ik even voer en dergelijke halen.. vind het leuk om daar ook even alle vogeltjes te bekijken.. ik weet niet zeker maar volgens mij hebben ze daar geen valkjes.. maar we zien wel... en er is nog ergens hier in de buurt een vogelweekend.. dus ik vermaak me wel! HAHAHA

slaap lekker!

*Petra*

Hoi Debby,

En jullie hebben een soort 24-dienst  :o :-\!
Ja, Eugenie, Mara; was benieuwd of je de combinatie al wist ;D.
Enne .. vogelweekend, nou, jouw weekend kan niet meer stuk!

Na het weekend, zet ik 2 vogeltjes tegelijk apart. En de ene die bij ons blijft, laat ik bij de vader en moeder zitten. Die zal dan veel later zelfstandig zijn, maar dan hoef ik ook niet alles tegelijk van de ouders af te pakken. Ik moet alleen dan wel de keus maken, wie bij ons blijft  :-\.

♥Debby♥

... kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om die keuze nu te maken....

je moet dan nu toch definitief gaan kiezen...

succes met je keuze... zet je wel duuk apart.. hihi  :P

wat vind Demi?? heeft zij een voorkeur?

*Petra*

Hoi Debby,

Nou, vooruit dan, Duuk apart  ;D.
En ik denk dat we Dirk erbij zetten, gewoon omdat hij 5 dagen ouder is dan Doerakje. Anders zou het voor Duuk nog langer duren, en we hebben de tijd misschien wel hard nodig.
En ook al is Dirk eerder zelfstandig, ik kan hem toch nog wel houden ook  ;). Dus zo definief is het misschien nog niet  ;D.

Demi heeft een lichte voorkeur voor Doerak. Maar dat komt omdat dat 'haar'  valkje is. Ik zou misschien het liefst mijn eerst gekweekte valkje houden, en dat is weer Dirkje. Dus dat wordt echt moielijk, misschien toch nog wel beiden, ik heb nog geen reacties, dusss  ;D ;D ;D.