17 juni 2025, 17:56:09

Peet's Valkenplace !

Gestart door *Petra*, 5 mei 2006, 23:49:32

« vorige - volgende »

Sanna

Citaat van: Debbeltje op 18 oktober 2007, 22:28:34
Het lijkt me ook vreselijk moeilijk om zo'n keuze te maken..

geen plek voor een grote voliere buiten???  ::) ;D ;D

Pas op wat je zegt hè, Debbie? Dadelijk kun je Duuk weer inleveren ;D ;D ;D

*Petra*

Nou Sanna, daar zeg je me iets ... ::).
Nee grapje hoor, ik heb eigenlijk een grote voliere binnen, maar heb ook nog andere plannen eigenlijk.
En ik wil nog wel eens wat jonkies, dus als ik ze allemaal ga houden, dan zou dit het laatste nestje zijn.
Zo heb ik het de kids ook utigelegd, nu moet ik het mezelf nog wijs maken  ;D ;D.

Groeten Petra  :D     

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

hahaha.... de kinderen geloven het... nu petra nog..

och het lijkt me ook vreselijk moeilijk.. ze hebben toch allemaal iets speciaals.. maar je moet wel reeël zijn inderdaad... straks zit je hele huis vol met vogels.. best gezellig maar niet echt reeël.. en met je allereerste nestje is het waarschijnlijk weer nog gevoeliger....

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

even een vraagje.. laat jij dirkje en doerakje knippen? als je ze zelf houdt tenminste?? en zijn twied, sweet en Noeka geknipt?

*Petra*

Hoi Debby,

Twiedie knippen we wel, maar die vliegt nog net zo hard!
Noeka en Sweety heb ik sinds de vakantie niet meer gewiekt, omdat het me wat gemakkelijker leek, als ze een beetje konden vliegen om voorzichtiger het blok in en uit te gaan.
Bij Dirkje en Doerakje ben ik het eigenlijk niet van plan. Zeker niet als ze zo tam blijven, dat ik er toch niet achteraan hoef te vangen, snap je? Want dan vindt ik ze puur natuur toch nog altijd op zijn mooist  ;D. Maar als jij het wil, kan het natuurlijk wel. Maar het lijkt nu niet echt nodig.

Groetjes Petra  :D   

♥Debby♥

Diesel is ook niet geknipt en ik vind het wel gezellig dat hij zo naar me toe komt vliegen enzo..

maar ik ben voor nu niet zo bang.. de deuren zitten allemaal goed dicht.. maar ik ben zo bang voor het voorjaar en de zomer.. Er lopen hier 4 kinderen rond en een deur is zo vergeten.. moet dus even goed bekijken hoe we het tegen die tijd kunnen doen..  maar dat komt vast ook wel weer goed!

*Petra*

Ach, het kan ook nog altijd, en het is natuurlijk wel een groot verschil in de zomer of de winter als je valkje(s) los zijn, en zeker ook met 4 kids. Maar zoals ik al zei; de één vliegt gewiekt ook gewoon door, en de ander kan echt niets meer.
Ik zou het alleen doen, als ik ze tam(mer) wil maken, zodat het wat minder stress oplevert, dat je ze niet echt hoeft te vangen. 

♥Debby♥

nou vangen is bij diesel ook echt niet nodig.. hij stapt zo op als ik mijn hand onder z'n borstje hou.. en als hij bij me wil zitten en ik zet hem terug op z'n kooi omdat ik even bezig ben vliegt hij accuut weer terug... wel gezellig dus! hahahaha

*Petra*

Heel gezellig   ;D ;D!
Ik vind het nu ook heerlijk om thuis te zijn, ookal zijn de kids op school. Voorheen ging ik dan ook maar weg, zo'n stil huis  ::). Ik heb ze net alledrie eruit gehad en gewogen;

Dirkje 91 gram
Duuk 77 gram
Doerak 99 gram

Ik hoef dus niet bang te zijn dat ze die 'kleine' in het blok vergeten zijn  ;D.
Vanmiddag zet ik ze weer even apart, met wat trosgierst, kijken of Duuk er nu iets aan vindt. En anders haal ik Dirkje maar iets vaker eruit, zodat Duuk nog wat extra van de ouders krijgt. Dirkje is gewoon al iets verder, als ik met hem wegloop, fluit hij al echt naar de anderen, die ook weer terugfluiten. Dat doet Duuk nog niet, maar komt wel  ;).
Ik zit hier nu met Doerak in imjn nek, kan hem lekker met mijn wang kriebelen. Ik weeg ze morgen weer eventjes.
Ze zijn alledrie best verschillend qua ontwikkeling, maar één ding hebben ze gemeen; ze zijn zoooo lieffffff  ;D ;D !!

Groetjes Petra  :D

♥Debby♥

hahaha.. Duuk is op dieet alvast.. voor die notenrijst! hahahaha

maar het scheelt wel een heel stuk inderdaad...  hopenlijk vergeten papa en mama hem niet..

't is hier druk met telefoon.. blijf er maar lekker naast zitten.. met mijn laptop..

*Petra*

Hoi Debby,

Het is niet dat ze hem vergeten, maar meer dat hij er ook niet om vraagt. Hij 'zeurt' niet zo, als de anderen.
Maar maak je echt geen zorgen, ik houd hem heel goed in de gaten! Zo meteen ga ik kijken wat hij met een stengel trosgierst doet  ;).

Groeten Petra  :D

*Petra*

Mara

Hoi Petra

Wat zijn het toch schatjes. Ik kan er niets aan doen, ik heb gewoon een zwak voor wildkleurtjes. De meesten vinden ze niet zo mooi, maar ik vind ze prachtig....

mara

♥Debby♥

ik ook hoor Mara.. ik ook!!!

enne, heb je ze al een naamkaartje gegeven... hahahaha

zo raak ik in de war hoor!!

wat is doerakje snel gegaan zeg.. MOOI!!

*herkend echt duuk niet meer.. hahaha*

♥Debby♥

ohja.. Duuk zit helemaal rechts....

ik denk het te zien aan de staart.. Doerakje links, Dirkje midden en Duukje rechts... Toch??????